Citat:
Ursprungligen postat av
IKN
Lol, du bara vill säga emot bara för att.

Nej men fo' real, det verkar inte som ni förstår vad jag säger pga att ni är autistiskt fokuserade på återvandringssiffror? Det jag säger är att Hanif Bali och Markus Oskarsson som freeriderXII tog som exempel, den sortens invandrare kommer inte AfS röra. Och genast svarar du och ett gäng andra trådstammisar om 80,000 eller 500,000 osv. Men jag snackar ju inte om Abdi och Muhammed, utan om t.ex. skötsamma icke-europeiska invandrare.
Citat:
Ursprungligen postat av
IKN
Dessa lär inte vara "probleminvandrare" så troligen nej på den frågan.
I rest my case. Alltså är AfS en mer högljudd variant av SD.
Citat:
Ursprungligen postat av
IKN
Nej, då SD aldrig skulle dra in en invandrares medborgarskap, det skulle liksom aldrig hända. Möjligen om det rör sig om terrorister eller andra färre extrema fall. AfS här talar om uppemot 80 000 pers. Du kan inte säga med ett "straight face" att AfS endast är ett högljutt SD. AfS är varken som SD eller NMR, de är i sin egen kategori.
Fast SD kanske inte säger att de vill upphäva medborgarskap, men har tänkt göra det oattraktivt för den sortens bidragsblattar eller vad det nu kan vara, att bo kvar i Sverige.
En viktig grundregel i politik är ju ändå actions speak louder than words.
Du kan väl ändå inte med ett straight face säga att SD vill ha kvar dessa 80,000? Skillnaden är som sagt att SD är lite försiktigare, och inte behöver valfläska med extra hård retorik, medan just den sortens valfläsk är AfS enda möjlighet att komma in i riksdagen. Ingen hade röstat på AfS om de körde med identisk retorik som SD kör med just nu, de måste ju sticka ut lite.
Sedan är det ju viktigt att förstå att SD har en annan, mjukare ton, eftersom deras publik är medelsvensson, som inte håller sig ajour med alt right, etnisk nationalism osv.
Citat:
Ursprungligen postat av
IKN
Så länge deras nuvarande ledning sitter kvar, så ja det tror jag faktiskt. AfS är väldigt medvetna och har avsiktligt anammat denna "aldrig vika ner sig"-mentaliteten. Det är själva "grejen" med AfS. Detta blir väldigt uppenbart om man följer AfS, vilket jag misstänker att du inte gör. Deras bakgrund i SDU och erfarenheter av den diktatoriska åsiktskorridoren i SD, gör de än mer immuna mot att pudla eller bli defensiva.
Jo jag kollar in lite torgmöten och så ibland, generellt är AfS ett bra parti i många frågor, jag gillar bland annat deras pro-Trump och pro-Putin retorik (vilket är principiellt viktigt om man ska vara icke-PK i dessa tider), däremot är jag skeptisk till att de kommer vara kompromisslösa om de når någon större politisk framgång.