Citat:
Ursprungligen postat av
Philomena
Jag blir alltmer benägen att tro att många av de frågetecken om GM som vi sitter med finns besvarade i via ett kartläggande av LWs digitala konversationer kvällen den 14/5. Sedan undrar man vilken damage control GM kunnat försökt sig på efteråt för att sopa igen det som pekat mot hen. Fysiskt försök att förstöra LWs mobil, insikt ev om att hon genom jobbet haft flera mobiler, oro och försök att luska med geocachingkompisarna om de hunnit få insikt i hennes kontakt med GM under kvällen osv. Antagligen finns det chatthistorik som både är mellan två individer och någon form av gruppchattshistorik som är av intresse, den senare i vilken GM har liten om ingen insyn om hen inte då fick möjlighet att läsa den då hen ev tog LWs mobil. I detta ljus förstår jag nu att polisen verkligen uppmanade personer nära LW att lägga locket på och inte prata om vad de visste.
Detta verkar vara ett mord med flertalet digitala spår och förvillelser under alias.
Om SD gjort damage control så har han verkligen målat in sig i ett hörn som han kommer att ha svårt att ta sig bort från. Det kommer isåfall vara en väldigt stark omständighet som kommer sätta honom på plats och binda honom ytterligare mot mordet.
Förutom digitala kontakter så kommer polisen att granska alla kontakter han har haft en bra stund innan mordet också. Jag tror att det finns en historik längre tillbaks, både mellan SD och LW, och hans tidigare partners, som kommer att måla upp både en motivbild och att vad han är för en person; vilket jag tror är en person som är manipulativ, manisk, svartsjuk och som har tydliga aggressionsproblem.