2018-08-28, 10:06
Medlem
bradgardsindianens avatar
I tråden sägs att han var omtyckt av många men ändå så pass vaksam att det är mindre troligt att han fintats ut till ett möte med någon. Men kan ha gått med någon som skulle möta någon annan, som något slags support?
Citera
2018-08-28, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
I tråden sägs att han var omtyckt av många men ändå så pass vaksam att det är mindre troligt att han fintats ut till ett möte med någon. Men kan ha gått med någon som skulle möta någon annan, som något slags support?

Omtyckt av vem ?

Jag vet ingen som bryr sig eller tycker om han. Den enda som gilla han var väl hans mamma och kanske hans bästis men var länge sedan man såg de ihop. Det enda jag gilla med honom var att han inte skulle sälja någon som han tyckte om.
Om man kollar Jonas liv så har han inte haft det lätt i barndomen, samhället har inte tagit sitt ansvar men det ger han inte rätten att ta livet av folk. Att ta livet av två oskyldiga människor som Sonny och en förståndshandikappad man är lågt. Han fick vad han förtjäna, men borde fått det tidigare. Om man gillar att hänga med likasinnade så börjar paranoian att ta över och då slutar det på ett sätt.

Jonas har alltid älskat kniven, han älskade även att använda kniven.
Citera
2018-08-28, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hacker
Omtyckt av vem ?

Jag vet ingen som bryr sig eller tycker om han. Den enda som gilla han var väl hans mamma och kanske hans bästis men var länge sedan man såg de ihop. Det enda jag gilla med honom var att han inte skulle sälja någon som han tyckte om.
Om man kollar Jonas liv så har han inte haft det lätt i barndomen, samhället har inte tagit sitt ansvar men det ger han inte rätten att ta livet av folk. Att ta livet av två oskyldiga människor som Sonny och en förståndshandikappad man är lågt. Han fick vad han förtjäna, men borde fått det tidigare. Om man gillar att hänga med likasinnade så börjar paranoian att ta över och då slutar det på ett sätt.

Det är bara koll hans faceb. där folk som kände honom uttrycker sin saknad och sorg

Och vem va förståndshandikappad?
Sonny? Tidaholmsmordet ?
Du blandar nog ihop det med Andy Rydell
Citera
2018-08-28, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaceMan
Det är bara koll hans faceb. där folk som kände honom uttrycker sin saknad och sorg

Och vem va förståndshandikappad?
Sonny? Tidaholmsmordet ?
Du blandar nog ihop det med Andy Rydell

Jag har för mig att han var med Andy. En sak ska du veta och det är inte bara 2-3 mord som han begått. Det vore intressant och se vilka som skriver på FB men har aldrig och kommer aldrig att använda facebook. Det finns väl alltid nollor som inte har mycket vett och skriver patetiska inlägg. De får skriva bäst de vill, han fick vad han förtjäna.. Om han hade gett sig på någon med pungkulor tidigare så hade han mött sin död för länge sedan. Jag känner inte minsta empati för Jonas, om Jonas inte var den lilla lustmördaren som han var så skulle han ha vart en jävligt bra och fin människa. Det är synd att han hamna snett.

Kan du inte lägga in skärm dumpar så man få se vad de skrivit.
Senast redigerad av Hacker 2018-08-28 kl. 16:11.
Citera
2018-08-28, 16:44
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Omtyckt av vem ?

Jag vet inte, han är helt obekant för mig och inte det umgänge jag skulle välja men det fanns någon uppgift i tråden om det. Vilket kanske är lite motsägelsefullt om han var såpass vaksam att man menar att han inte skulle ha lurats ut dit.
Citera
2018-08-28, 17:23
Medlem
Ett sådant rykte som Jonas hade är väl både på gott o ont.
Det skrämmer ju iväg potentiella problem då säkert väldigt få vill hamna i konflikt med honom.
Å andra sidan så är ju enda chansen att bli av med Jonas som potentiellt problem att ta bort honom helt. Tråkigt oavsett och frågan är om vi kommer få veta så mycket mer.
Blir väl ännu ett ouppklarat mord bland så många andra...
Citera
2018-08-28, 20:15
Avslutad
Jonas måste vart bra störd som lyckades leva ett svensson liv efter all skit han gjort. Reser runt jorden å allt möjligt. Det är också väldigt magstarkt av en dubbelmördare att sitta på facebook å gnälla om kriminella babbar haha.
Citera
2018-08-28, 22:04
Medlem
Citat:
Jag har för mig att han var med Andy. En sak ska du veta och det är inte bara 2-3 mord som han begått. Det vore intressant och se vilka som skriver på FB men har aldrig och kommer aldrig att använda facebook. Det finns väl alltid nollor som inte har mycket vett och skriver patetiska inlägg. De får skriva bäst de vill, han fick vad han förtjäna.. Om han hade gett sig på någon med pungkulor tidigare så hade han mött sin död för länge sedan. Jag känner inte minsta empati för Jonas, om Jonas inte var den lilla lustmördaren som han var så skulle han ha vart en jävligt bra och fin människa. Det är synd att han hamna snett.

Kan du inte lägga in skärm dumpar så man få se vad de skrivit.

Du kanske har rätt angående det med A men minnet sviktar.
Njae vet inte om det e så snällt mot dom som beklagar sin sorg att bli uthängda
på flashb. även om det går att blurra så det inte syns vem som skrivit.

Jag har inte huvudet i sandlådan utan jag förstår mycket väl att om man är dömd för 2 mord
1 mordförsök osv så är oddsen rätt höga på att samvetet hans hade mer att dölja.

Som du förstår så fanns det mer än en sida av J med tanke på att som jag sa är det
väldigt många som uttrycker sin saknad och sorg, du säger själv att om man bortser ifrån
de skelett han hade i garderoben så va han på flera sätt en bra kille.
Precis som du säger fanns det inte det minsta skyddsnät när han va ung och kanske behövt det.

Hur som , vet nån om det har tänts några ljus eller lämnats blommor på platsen?

Ingen som har nåt nytt att berätta om själva händelsen för som vanligt är det knäpptyst
ifrån blåvita men dom kanske inte vill se det uppklarat, känns väl lite som deras agenda
när det kommer till att hitta kriminellas mördare.

Kan det bli någon hämnd månntro, det fanns ju både två och tre tunga i J bekantskapskrets
Citera
2018-08-28, 22:15
Medlem
Tycker det känns lite skumt att han gått ut i skogen. Om han inte blivit lurad dit, eller följt med någon annan.

Han verkade ha "blivigt" en skötsam person enligt massa kommentarer. Var skottet/skotten ämnade för honom? Kan det kanske annars vart hämd för någon gammal skuld från Sonny mordet?
Citera
2018-08-28, 22:28
Medlem
DirtyJobs avatar
Måhända att killen var skötsam,snäll osv men bland hans vänner på FB så förekommer det en hel del tvivelaktiga personer bla en välkänd värderånare bla sen kan folk förändras.
Citera
2018-08-28, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyJob
Måhända att killen var skötsam,snäll osv men bland hans vänner på FB så förekommer det en hel del tvivelaktiga personer bla en välkänd värderånare bla sen kan folk förändras.

Vilka vänner man har behöver kanske inte säga allt om personen i sig. Men sedan inställer sig även en fråga när du tog upp det; hur kan du se hans vänner på fb när inte ens vännerna ser annat än de ”gemensamma”? Du känner denna ”välkända värderånare” själv då får jag anta?
Citera
2018-08-29, 00:34
Medlem
Jag är boende i området och är ganska chockad av detta...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in