Citat:
Ursprungligen postat av
Hacker
Nu börjar jag ledsna på bög pratet som någon mindre begåvad dragit igång. Jag kände Jonas, han var absolut inte homosexuell.
Jonas var väldigt intelligent, disciplinerad, varken söp eller knarka. En ren psykopat. Min teori är att han blivit fintad dit av någon som han litar på VÄLDIGT mycket eller eventuellt bortförd under vapenhot.
Jag tycker inte ett dugg synd Jonas eller hans familj. Han fick vad han förtjäna men borde fått det för länge sedan, skillnaden är att de oskyldiga han mörda i Eskilstuna inte hade någon som backa dem.
Den här gången har psykopaten gått på fel personer och fick det han förtjäna. Han är ingen hjälte utan en empatistörd seriemördare. Han har nog inte bara begått 3 mord. Jonas hade vissa bra egenskaper såsom att han alltid höll sitt ord, han skulle aldrig sälja en vän, disciplinerad, intelligent men tydligen inte tillräckligt intelligent då han blivit fintad.
Jag får lite Sigge vibbar av detta mord. Mördaren/mördarna bor nog i området eller så är det någon som ofta är i området och känner till området väl. Den som mörda Jonas verkar känna sig trygg i området. Hans bästis borde veta något. Skit samma i vilket fall har mördaren gjort samhället en tjänst och familjerna som drabbats av Jonas gärningar.
Jag kan inte på nåt sätt se att han va på platsen ensam för att möta någon.
Hur kom han dit, åkte han bil och i så fall vems.
Någon nämnde tidigare att han hade lägenhet i Skiftinge, stämmer det ?
För jag tycker platsen känns helt fel men stämmer uppgifterna om lägenheten
så finns det if en liten koppling till själva området.
Vittnen hörde flera smällar, va det inte någon som oxå sett när han va på väg in mot skogen.
Jag får känslan av att han va helt oförberedd på det som hände.
Och som du säger va han alltid fri från substanser och klar i huvudet, jäkligt skärpt.
Att han skulle gått på en fint av någon okänd känns inte troligt.
Känns som att du snuddar vid nånting i dina teorier.