2018-08-28, 06:14
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anenome
Du är så insnurrad i påhittade konspirationer att du har tappat all verklighetsförankring. Du dyker upp här i tråden med den ena bisarra kommentaren efter den andra men den här tar nog priset.
Man vet inte om man ska tänka: "Ditt dumma jävla fån" eller "Stackars sate".

Det är ingen nyhet för någon att högerlibertarianer i hög utsträckning strömmar från libertarianismen till althögern, och de som fortfarande kallar sig libertarianer har i hög grad allierat sig med eller låtit sig influeras av althögern - men du tror väl att althögern är en socialdemokratisk konspiration också. Hursomhelst, det parti som bäst kanaliserar den energi som althögern givit den nationella rörelsen är AfS med sin implicita etnonationalism. Som jag skrivit i tidigare inlägg är Hoppelibertarianer i samtidens centrala frågor i princip oskiljbara från althögern när det gäller åsikterna.

Och om man vet något om vem Sofia Arkestål är är det inte heller någonting som är direkt förvånande med att hon röstar på AfS då hon är starkt influerad av Hoppe.

En formulering helt i min smak. Mkt passande på, tyvärr, alltför många människor.
Skulle alla jävla twitterdårar och flashbackproffs dra tummen ur arslet och ta sitt engagemang ut i verkligheten, så skulle den politiska klassen skakas i grunden.
Citera
2018-08-28, 06:19
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Nu är jag inte säker på att din tolkning stämmer, men vad AfS bryr sig om eller inte är ointressant. Det som räknas är vad potentiella väljare bryr sig om. Om AfS vill appellera till fler än den "hårda kärna" som röstade på SvP i förra valet spelar deras image stor roll. De kan inte locka väljare som inte är rasister om de själva framstår som rasister.

AfS partiprogram är närmast övertydligt på den här punkten, och pamfletten som de distribuerat går ännu längre.

Tror du fortfarande AFS kommer hamna på 0,5-1.0% i valet Regulus?
Citera
2018-08-28, 06:21
Bannlyst
Folk som kallar AFS rasister måste komma ihåg att de värsta rasisterna vi har i vårt land är araber och negrer. De tar till och med till våld för att utöva sin rasism gentemot vita och icke-muslimer, systematiskt.
Citera
2018-08-28, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JalleKalleBalle
Folk som kallar AFS rasister måste komma ihåg att de värsta rasisterna vi har i vårt land är araber och negrer. De tar till och med till våld för att utöva sin rasism gentemot vita och icke-muslimer, systematiskt.

Släpp rasismen nu. Rasism är inget skällsord eller något dåligt. Rasism är bara sunt förnuft.
Citera
2018-08-28, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodanistaden
Jag själv slutade just gymnasiet och delar också den bilden.
Jag själv har hängt på AfS-tåget sen start, och det tog inte lång tid att värva mina närmsta vänner.
Många är dock inne i det här "bortkastad röst"-resonemanget och vågar inte kliva ur SD-vagnen. Trots att de sympatiserar mer med återvandringen än "öppna svenskheten".

Brukar inte ungdomar (eller ynglingar) vara oförsiktiga, våghalsiga och benägna att provocera?

Det kanske är den katastrofala sänkningen av testosteronhalten som har ägt rum bland män i Västvärlden de senaste decennierna som spökar och slår extra hårt mot ynglingar? Mesiga, tråkiga och trygga Jimmie och SD borde ju inte locka så mycket när man jämför med AfS.
Citera
2018-08-28, 07:25
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Brukar inte ungdomar (eller ynglingar) vara oförsiktiga, våghalsiga och benägna att provocera?

Det kanske är den katastrofala sänkningen av testosteronhalten som har ägt rum bland män i Västvärlden de senaste decennierna som spökar och slår extra hårt mot ynglingar? Mesiga, tråkiga och trygga Jimmie och SD borde ju inte locka så mycket när man jämför med AfS.

Ungdomar är mer utsatta utav mångkulturen än vanliga Svenssons så AFS borde attrahera dom mer än SD.
Citera
2018-08-28, 07:28
Medlem
Doktor Porks avatar
Och framförallt känns väl SD ungefär lika hippt och fräscht för ungdomar som Facebook... De har ju som bekant alltid funnits för de yngsta väljarna så rebellkänslan är väl inte samma som för de som minns SD under 1 procent.
Citera
2018-08-28, 09:14
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Tror du fortfarande AFS kommer hamna på 0,5-1.0% i valet Regulus?

Du förväxlar mig med någon annan. Jag har hela tiden hävdat att AfS kommer att få under 0,5%.
Citera
2018-08-28, 09:14
Medlem
volvo 240s avatar
Som endel av er säkert vet ogillar jag starkt Alternativ För Sverige, men jag blir fly förbannad när jag läser att Youtube hindrar att persom befinner sig i Sverige inte kan kolla på erat material på Youtube.. Det är så jävla vidrigt beteende. Känns u som att de testar en variant av sin kinesiska sökmotor här i Sverige.. Där den förstås också används för att hindra de som är emot kommunistpartiet att sprida sina budskap. Som sagt, jag ogillar starkt erat parti då jag tycker ni kunde väntat till 2022 och låtit SD maxa det här valet Det hade både SD och AFS och i förlängingen svenska folket vunnit på. Ni kunde ju tex börjat köra kampanjer till EUP-valet och därmed börjat visa er och då få erfarenheter av en valrörelse och vett val inför 2022. Och SD har faktiskt skärpt sedan invandringspolitik sedan 2010 om man ser till det totala antalet invandrare de vill släppa in här, tillfälligt dessutom. Men åter till Youtube, det de gör är ju lite som att säga till en författare att jja du får trycka din bok men den får inte säljas i Sverige. FFattar inte ens varför de ger sig på främst torgmötena med,det brukar ju vara ungefär 2500 ttill 500 visningar på de klippen så det är ju ingen direkt anstormning efter att få se era torgmöten heller så varför ser de det som ett hot.

Jag har kollat på två hela torgmöten och AFS visar klart vilka de är, och det gjorde mig än mer övertygad att inte rösta på dom. Men oavsett så är det så nedrans vidrigt att göra såhär mot ett parti som inte gör något olagligt mitt under valrörelsen..Snacka om att vara odemokratiskaoch det får jag ge AFS, de är demokrater till skillnad från tex SvP så argumentat att de använder demokratin för att sedan avskaffa den fungerar inte heller. Inte för att nazister inte ska få utala sig fritt heller men ni förstår hur jag menar. Yttrande och åsiktsfriheten är ju det viktigaste vi har i Sverige för att landet ska fungera på ett demokratiskt vis.
Citera
2018-08-28, 09:23
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Som endel av er säkert vet ogillar jag starkt Alternativ För Sverige, men jag blir fly förbannad när jag läser att Youtube hindrar att persom befinner sig i Sverige inte kan kolla på erat material på Youtube.. Det är så jävla vidrigt beteende. Känns u som att de testar en variant av sin kinesiska sökmotor här i Sverige.. Där den förstås också används för att hindra de som är emot kommunistpartiet att sprida sina budskap. Som sagt, jag ogillar starkt erat parti då jag tycker ni kunde väntat till 2022 och låtit SD maxa det här valet Det hade både SD och AFS och i förlängingen svenska folket vunnit på. Ni kunde ju tex börjat köra kampanjer till EUP-valet och därmed börjat visa er och då få erfarenheter av en valrörelse och vett val inför 2022. Och SD har faktiskt skärpt sedan invandringspolitik sedan 2010 om man ser till det totala antalet invandrare de vill släppa in här, tillfälligt dessutom. Men åter till Youtube, det de gör är ju lite som att säga till en författare att jja du får trycka din bok men den får inte säljas i Sverige. FFattar inte ens varför de ger sig på främst torgmötena med,det brukar ju vara ungefär 2500 ttill 500 visningar på de klippen så det är ju ingen direkt anstormning efter att få se era torgmöten heller så varför ser de det som ett hot.

Jag har kollat på två hela torgmöten och AFS visar klart vilka de är, och det gjorde mig än mer övertygad att inte rösta på dom. Men oavsett så är det så nedrans vidrigt att göra såhär mot ett parti som inte gör något olagligt mitt under valrörelsen..Snacka om att vara odemokratiskaoch det får jag ge AFS, de är demokrater till skillnad från tex SvP så argumentat att de använder demokratin för att sedan avskaffa den fungerar inte heller. Inte för att nazister inte ska få utala sig fritt heller men ni förstår hur jag menar. Yttrande och åsiktsfriheten är ju det viktigaste vi har i Sverige för att landet ska fungera på ett demokratiskt vis.

Jag gillar ju inte heller AfS, men jag instämmer trots det i det du skriver. Vi ska inte ha någon politisk censur i Sverige, och än värre är det att det är ett amerikanskt företag som står för censuren.

Snacka om otillbörlig valpåverkan av främmande makt.
Citera
2018-08-28, 09:37
Medlem
Först Kasselwave, och nu Jeff-wave... Hoppas AfS spelar den här på sina torgmöten.
Citera
2018-08-28, 09:43
Medlem
Till er som vill skriva till YouTube och protestera mot att de censurerar Alternativ för Sveriges videoklipp följer här information om hur man kontaktar Youtube.

https://twitter.com/PaulNilsson70/status/1034341219298672640
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in