2018-08-28, 01:35
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Du uppvisar ett, i mitt tycke, rätt smutsigt anklagelsepanorama riktat mot två personer.
Du gör det i skydd av anonymitet. Skulle du kunna tänka dig att ansikte mot ansikte säga det direkt till HD?
Eller du kanske förresten redan sen en tid tillbaka sänder henne anonyma brev?

Va?

Får hon anonyma brev?

Jag behöver inte sända några anonyma brev
till henne eftersom jag är övertygad om att hon läser
allt som skrivs här.

Ja, jag skulle kunna säga en hel del till HD
ansikte mot ansikte.
Framförallt vad jag tycker om att hon är ute och geocachar
hela semestern och dumpar sina barn på en misstänkt
mördare.
Senast redigerad av gloriouslife 2018-08-28 kl. 01:41.
Citera
2018-08-28, 01:39
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Bortsett från LW var det 7 till som skulle samåka, det innebär ständigt pågående samtal mer eller mindre, som det är inför större utflykt.

OM ngn annan i svartsjukt sinnelag ständigt möts av upptagetsignal .... är resten inte svårt att tänka sig.

Ja, det förefaller inte orimligt att något sådant kunnat trigga en person som varit svartsjuk och börjat inbilla sig saker kring en person han velat avkräva någon slags trohet. Vilket, ifall det är SD som är GM, vore en underlig dubbelmoral kan tyckas! Kan därtill tänka mig att iom att sonen fyllde år och skulle uppvaktas nästa morgon så ville säkert LW passa på att göra bort mycket av planerandet under kvällen så att morgonen var fri från sådant och helt med fokus på barn och kalasande. Det är så mycket grymhet i hur en dag som skulle bli så fin istället innebar detta för LW och hennes barn. Jag hoppas att den som gjort detta hemska åker fast snart så att rättvisa kan skipas så gott som det nu är möjligt.
Citera
2018-08-28, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Ja, det förefaller inte orimligt att något sådant kunnat trigga en person som varit svartsjuk och börjat inbilla sig saker kring en person han velat avkräva någon slags trohet. Vilket, ifall det är SD som är GM, vore en underlig dubbelmoral kan tyckas! Kan därtill tänka mig att iom att sonen fyllde år och skulle uppvaktas nästa morgon så ville säkert LW passa på att göra bort mycket av planerandet under kvällen så att morgonen var fri från sådant och helt med fokus på barn och kalasande. Det är så mycket grymhet i hur en dag som skulle bli så fin istället innebar detta för LW och hennes barn. Jag hoppas att den som gjort detta hemska åker fast snart så att rättvisa kan skipas så gott som det nu är möjligt.

Hela gänget som skulle samåka till Norge, var tänkt att ske på tisdag, men de sköt det till onsdag kl 05.00 istället pga LWs födelsefirandet. Frågan är om GM visste det?
Citera
2018-08-28, 02:24
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hela gänget som skulle samåka till Norge, var tänkt att ske på tisdag, men de sköt det till onsdag kl 05.00 istället pga LWs födelsefirandet. Frågan är om GM visste det?

Jag blir alltmer benägen att tro att många av de frågetecken om GM som vi sitter med finns besvarade i via ett kartläggande av LWs digitala konversationer kvällen den 14/5. Sedan undrar man vilken damage control GM kunnat försökt sig på efteråt för att sopa igen det som pekat mot hen. Fysiskt försök att förstöra LWs mobil, insikt ev om att hon genom jobbet haft flera mobiler, oro och försök att luska med geocachingkompisarna om de hunnit få insikt i hennes kontakt med GM under kvällen osv. Antagligen finns det chatthistorik som både är mellan två individer och någon form av gruppchattshistorik som är av intresse, den senare i vilken GM har liten om ingen insyn om hen inte då fick möjlighet att läsa den då hen ev tog LWs mobil. I detta ljus förstår jag nu att polisen verkligen uppmanade personer nära LW att lägga locket på och inte prata om vad de visste.
Detta verkar vara ett mord med flertalet digitala spår och förvillelser under alias.
Senast redigerad av Philomena 2018-08-28 kl. 02:40. Anledning: Felskrivning
Citera
2018-08-28, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
I princip ja, några enstaka burkar kan iofs vara digitala cacher, men utan att ha analyserat hela LW's 365-dagssvit, så tror jag nog att hon var relativt angelägen att på ett tävlingsmannamässigt sätt verkligen gå ut och fysiskt hitta sina cacher. En snabb blick på hennes bildserie under den årslånga sviten vittnar om att hon defintivt inte låg på latsidan vad gäller burkletandet.
Tack för svar!
Kan förstå om UW var bekymrad över barnen när mamma jobbade, letade burkar (i princip varje dag) i ett helt år. Undrar hur oense dom var över Norgeresan och om dom ev diskuterade det på mordkvällen?
Detta verkar ha pågått under ett antal år och ungarna var inte så gamla när burkletandet började.
Geo borde vara ett intresse för barnlösa/de med äldre barn.
Senast redigerad av Tufsankatt 2018-08-28 kl. 07:42.
Citera
2018-08-28, 07:36
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Du uppvisar ett, i mitt tycke, rätt smutsigt anklagelsepanorama riktat mot två personer.
Du gör det i skydd av anonymitet. Skulle du kunna tänka dig att ansikte mot ansikte säga det direkt till HD?
Eller du kanske förresten redan sen en tid tillbaka sänder henne anonyma brev?

Får hon anonyma brev?
Vad står det i de breven?
Citera
2018-08-28, 07:51
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Skulle inte förundra mig om han jag dit
och tjöt över vad "LW hade provocerat" honom till att göra.
Och HD hjälpte "stackars" SD och lät honom ducsha
och tvättade hans kläder och hämtade rena kläder
och gick till FP och förstörde bevis...

Tyvärr så tvingar sig ett hårt prövat människas psyke på irrfärder där hatobjekten skiftar men är likväl en återvändsgränd för personlig mognad. Det är därmed oacceptabelt att utnyttja ett mord för att få utlopp för vad du själv utsatts för.
Att inte du blir avstängd p.g.a dina återkommande hatinlägg är för mig en gåta.,
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-08-28 kl. 08:04.
Citera
2018-08-28, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Va?

Får hon anonyma brev?

Jag behöver inte sända några anonyma brev
till henne eftersom jag är övertygad om att hon läser
allt som skrivs här.

Ja, jag skulle kunna säga en hel del till HD
ansikte mot ansikte.
Framförallt vad jag tycker om att hon är ute och geocachar
hela semestern och dumpar sina barn på en misstänkt
mördare.
Om HD får några anonyma brev vet jag inte (därför ställde jag dig frågan), men om det skulle vara på det viset, så är du i min bok prime suspect. Det beror på att du exponerar så mycket tangenthat.

"Dumpar sina barn på en misstänkt mördare"
Bara för att du, åkl Hiding och många i tråden anser SD vara en mördare, behöver inte det betyda att HD delar den uppfattningen och hur menar du att HD borde göra istället? Vägra låta flickorna vara med sin pappa SD under sommarlovet?

Under den sten, märkt 'Svart Hat' och som du har som hemvist, så förstår jag att du aldrig har hört talas om brottet 'egenmäktighet med barn'?
Du tycker slltså att HD skall begå brott och där hennes barn blir offer?
Citera
2018-08-28, 08:25
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Ja, jag har funderat om detta samtal med den mannen kunnat trigga SD och vara en del i något som polisen undersökt. Som jag minns det så hade LW och denne man en konversation via messenger men det sista som han skrev till henne förblev oläst vilket förbryllade honom då det även nästa dag inte var läst. Kanske var SD/GM redan inne i köket där hon stod och slog in paket parallellt chattade med denne man och försökte lugna ner SD? Kanske var det just att hon chattade med någon som ev skulle med till Norge som gjorde att SD ville se telefonen, tog den och samtalet därmed förflyttades utomhus? Det är omöjligt för oss att veta men det är ju en förklaring till att dörren stod på glänt ifall en konfliktsituation redan uppstått inne i hemmet och LW rusat efter något ut genom dörren. Då kan det finnas tecken på att hon inte planerat att uppehålla sig borta från hemmet (samtalets karaktär i chatten som avbröts abrupt, kanske fler chattar hon konverserade i inför morgondagen med både familj som planerade uppvaktning av sonen och med resekompisar) men att hon ändå följt med någon frivilligt ut.

EDIT: Är denne man som hon chattade med på kvällen samme man som vissa användare här i tråden velat föreslå som hellre GM än SD? Ska man se det som att de baserar det på att SD säger det då hela upprinnelsen till vad som skedde just den kvällen var en svartsjuka mot denne man (eller vilka andra skäl har angivits till att de oftast annars föreslagna ska kunnat vara GM hellre än SD)? Eller är det en annan man som de som försvarar SD vill peka ut?

Angående din fråga om den andre potentiell GM så hade LW en relation med ML som hon skulle avbryta med till förmån för denna JH som hon skulle resa till Norge med. Det är ML som man har kikat på som alternativ GM då eftersom han också bör ha anledning att vara svartsjuk, kanske ännu mer än SD som eventuellt försöker lappa ihop förhållandet med frun och ska ju resa till USA med henne samma tidsperiod.
Citera
2018-08-28, 08:48
Medlem
Citat:
Om HD får några anonyma brev vet jag inte (därför ställde jag dig frågan), men om det skulle vara på det viset, så är du i min bok prime suspect. Det beror på att du exponerar så mycket tangenthat.

"Dumpar sina barn på en misstänkt mördare"
Bara för att du, åkl Hiding och många i tråden anser SD vara en mördare, behöver inte det betyda att HD delar den uppfattningen och hur menar du att HD borde göra istället? Vägra låta flickorna vara med sin pappa SD under sommarlovet?

Under den sten, märkt 'Svart Hat' och som du har som hemvist, så förstår jag att du aldrig har hört talas om brottet 'egenmäktighet med barn'?
Du tycker slltså att HD skall begå brott och där hennes barn blir offer?
Är det helt taget ur luften när Du skriver om anonyma brev? Verkar konstigt om Du inte vet att det är så. Om alla som har "tangethat" på alla forum skulle det gå bättre för PostNord! Antar att det ligger något i Ditt påstående...

Vore jag HD i detta läge när ingen (förutom GM och ev medhjälpare) vet skulle jag inte lämna mina barn till honom... dom umgås (SD/HD) och som mamma skulle jag se till att jag följer med när barnen är i SD:s närhet under sommarlovet... till GM är fast och det visar sig att det ev inte är SD.
Senast redigerad av Tufsankatt 2018-08-28 kl. 08:54.
Citera
2018-08-28, 08:54
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Är det helt taget ur luften när Du skriver om anonyma brev? Verkar konstigt om Du inte vet att det är så. Om alla som har "tangethat" på alla forum skulle det gå bättre för PostNord! Antar att det ligger något i Ditt påstående...

Vore jag HD i detta läge när ingen (förutom GM och ev medhjälpare) vet skulle jag inte lämna mina barn till honom... dom umgås (SD/HD) och som mamma skulle jag se till att jag följer med när barnen är i SD:s närhet under sommarlovet... till GM är fast och det visar sig att det inte är SD.

Jag tror att flera skrev, däribland MV, att HD är 100% säker på att SD inte är GM.
Hur hon kan vara så säker kan man ju spekulera om.
Citera
2018-08-28, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag tror att flera skrev, däribland MV, att HD är 100% säker på att SD inte är GM.
Hur hon kan vara så säker kan man ju spekulera om.
HD liksom SD:s vänner kan inte vara 100% säkra på vem som är GM, isf skulle dom gett SD alibi och han vore borta som MGM.
Därför tycker jag att det är oansvarigt att lämna barnen till honom. Skulle nog mest fundera på hur jag under tiden som utredningen pågår få ha barnen för mig själv (eller iaf vara närvarande). Att HD inte kan lita på SD har han bevisat ett antal ggr under äktenskapet (med otrohet).
Senast redigerad av Tufsankatt 2018-08-28 kl. 09:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in