Citat:
Ursprungligen postat av
Nostradumbass
Men ge dig! Håll käften om att nationalism skulle vara rasistiskt, när du förespråkar att det ska ges stöd till Israel och deras nationalism. Judiska folkets nation har en nationalstat i Israel där deras politiska företrädare tar vara på Israels intressen.
I Sverige finns nu AfS som är svenska nationalister som tar vara på svenskars intressen. Svenskar, ett folk som alla andra.
Det är bara i din hycklande värld som Israelisk nationalism ska stödjas och svensk nationalism är rasism. Ditt resonemang håller inte. Dra nu åt helvete.
Du förväxlar mig med någon annan. Jag har alltid tagit avstånd från israelisk rasism och högerextremism. Jag har också fördömt den lag som röstades igenom förra månaden i Israel, och som kan komma att leda till diskriminering av icke-judiska medborgare.
Men tråden handlar om AfS, och vad de står för i svensk politik.
Min kritik av AfS handlar bland annat om att de inte tydligt tar avstånd från de extrema grupper som nu flockas under deras banér. Vi ser dagligen hur rasister och nazister höjer AFS till skyarna i den här tråden, och på deras valmöten har åhörare från nazistiska NMR och den nyfascistiska alt-högern spelat en framträdande roll:
(FB) Röst på AfS eller SD - hur tänker ni?
AfS har hittills valt att ignorera eller vifta bort all kritik av deras kontakter med den rasistiska brunhögern. Det kan de naturligtis fortsätta att göra, men då får de också acceptera att folk dömer dem efter deras umgänge.