2018-08-27, 17:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BravePessimism
Tror tyvärr det blir svårt med tanke på alla mörka krafer han har runt sig och i kongressen. Blir väl som med muren...
Korporationerna är i fickan på deep state, tyvärr.
Citera
2018-08-27, 17:12
Medlem
LeeVans avatar
Skellefteå:
Ett kort men förvisso kärnfullt tal av Gustav Kasselstrand.

Som ett gäng ”nyanlända” försökte störa ut, utan större framgång.

https://www.youtube.com/watch?v=67bAd_oNTNg
Citera
2018-08-27, 17:19
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GTvsProjectC
SVÄNGNINGEN SD HÅLLER PÅ MED BEKRÄFTAR BARA EN SAK.

De är nu fullblodiga politiker som säger saker bara för att få röster. Dessa kan man inte lita på längre.

Med AFS får man the real deal. Gå inte in i SD fällan, rösta AFS.

AfS har påverkat politiken redan, innan de ens är med i riksdagen. Det är hög energi det...
Citera
2018-08-27, 17:20
Medlem
S0LD13R777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Skellefteå:
Ett kort men förvisso kärnfullt tal av Gustav Kasselstrand.

Som ett gäng ”nyanlända” försökte störa ut, utan större framgång.

https://www.youtube.com/watch?v=67bAd_oNTNg

Slutklämmen på det talet från Gustav Kasselstrand:
"Vi har återvandringsfoldern och om det är så att man misstänker att man berörs av återvandringen
då har vi en folder där vi redogör för vilka som berörs av den här återvandringen.
Är man osäker så kom fram och hämta den foldern, här står det klart och tydligt vilka som ska
åka hem, det finns många här som befinner sig i den riskgruppen det kan jag säga."

Citera
2018-08-27, 17:21
Medlem
Tradens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GTvsProjectC
SVÄNGNINGEN SD HÅLLER PÅ MED BEKRÄFTAR BARA EN SAK.

De är nu fullblodiga politiker som säger saker bara för att få röster. Dessa kan man inte lita på längre.

Med AFS får man the real deal. Gå inte in i SD fällan, rösta AFS.

Det är visserligen bra att SD svänger, får vi hela SD med oss på återvandring kan den faktiskt kanske realiseras inom de närmaste åren, beroende på var debatten tar vägen. Men visst det bekräftar bara att AfS har framtiden för sig. Låt oss gå före med; 1 återvandring, 2 politisk träskdränering, 3 platt skatt och återindustrialisering av landet.
Citera
2018-08-27, 17:22
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Men ge dig! Håll käften om att nationalism skulle vara rasistiskt, när du förespråkar att det ska ges stöd till Israel och deras nationalism. Judiska folkets nation har en nationalstat i Israel där deras politiska företrädare tar vara på Israels intressen.

I Sverige finns nu AfS som är svenska nationalister som tar vara på svenskars intressen. Svenskar, ett folk som alla andra.

Det är bara i din hycklande värld som Israelisk nationalism ska stödjas och svensk nationalism är rasism. Ditt resonemang håller inte. Dra nu åt helvete.

Du förväxlar mig med någon annan. Jag har alltid tagit avstånd från israelisk rasism och högerextremism. Jag har också fördömt den lag som röstades igenom förra månaden i Israel, och som kan komma att leda till diskriminering av icke-judiska medborgare.

Men tråden handlar om AfS, och vad de står för i svensk politik.

Min kritik av AfS handlar bland annat om att de inte tydligt tar avstånd från de extrema grupper som nu flockas under deras banér. Vi ser dagligen hur rasister och nazister höjer AFS till skyarna i den här tråden, och på deras valmöten har åhörare från nazistiska NMR och den nyfascistiska alt-högern spelat en framträdande roll:

(FB) Röst på AfS eller SD - hur tänker ni?

AfS har hittills valt att ignorera eller vifta bort all kritik av deras kontakter med den rasistiska brunhögern. Det kan de naturligtis fortsätta att göra, men då får de också acceptera att folk dömer dem efter deras umgänge.
Citera
2018-08-27, 17:27
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Du förväxlar mig med någon annan. Jag har alltid tagit avstånd från israelisk rasism och högerextremism. Jag har också fördömt den lag som röstades igenom förra månaden i Israel, och som kan komma att leda till diskriminering av icke-judiska medborgare.

Men tråden handlar om AfS, och vad de står för i svensk politik.

Min kritik av AfS handlar bland annat om att de inte tydligt tar avstånd från de extrema grupper som nu flockas under deras banér. Vi ser dagligen hur rasister och nazister höjer AFS till skyarna i den här tråden, och på deras valmöten har åhörare från nazistiska NMR och den nyfascistiska alt-högern spelat en framträdande roll:

(FB) Röst på AfS eller SD - hur tänker ni?

AfS har hittills valt att ignorera eller vifta bort all kritik av deras kontakter med den rasistiska brunhögern. Det kan de naturligtis fortsätta att göra, men då får de också acceptera att folk dömer dem efter deras umgänge.

Vanlig klassisk guilt by association biter inte på AfS. Partiet och vi som sympatiserar med det bryr oss inte om epitet, vi bedriver sakpolitik. Epitetkletandet har förlorat sin betydelse. Kalla oss vad fan du vill. Hårda tider kräver tuffa lösningar.
Citera
2018-08-27, 17:29
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Har de just någonting att hämta i röda Norrland? Visserligen täcker de in i princip alla länen i landet, men kanske hade det varit bättre om de koncentrerat sig på mer invandringskritiska regioner som Skåne och södra Sverige.

Nu har även Norrland fått sin beskärda del av charmtrollen från MENA.. Så ja, det finns en hel del att hämta där, åtminstone för SD. Visserligen från låga nivåer, men en ökning med 100% sedan 2014 för de sistnämnda är nog en högst rimlig prognos. För AfS blir det mer svårprognostiserat.
Citera
2018-08-27, 17:30
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Vanlig klassisk guilt by association biter inte på AfS. Partiet och vi som sympatiserar med det bryr oss inte om epitet, vi bedriver sakpolitik. Epitetkletandet har förlorat sin betydelse. Kalla oss vad fan du vill. Hårda tider kräver tuffa lösningar.

Jag har förstått att det finns en "hård kärna" av gamla SvP-väljare som stöder AfS i vått och torrt. Men dessa kommer aldrig att ta partiet in i riksdagen. Vill AfS komma dit måste de appellera till en större grupp av mer moderata väljare. Och det gör man inte genom att flörta med rasisterna.
Citera
2018-08-27, 17:32
Medlem
Ulo2000s avatar
Citat:

En av anledningarna till att jag valde att gå med i partiet är just på grund av den anledningen. Man känner inget som helst behov av att rentvå sig ifrån rasistanklagelser eller att ta avstånd ifrån andra människor eller partier. Man går till val på sin politik och håller sig undan ifrån pseudo-debatter om rasism och annat trams. Vill man ha ett ängsligt parti till kappvändare finns det många andra alternativ att välja mellan. Vi som förstår att rasist-epitetet använts för att tystna ner oppositionella kunde inte bry oss mindre. Vi går i bräschen.
Citera
2018-08-27, 17:33
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S0LD13R777
Slutklämmen på det talet från Gustav Kasselstrand:
"Vi har återvandringsfoldern och om det är så att man misstänker att man berörs av återvandringen
då har vi en folder där vi redogör för vilka som berörs av den här återvandringen.
Är man osäker så kom fram och hämta den foldern, här står det klart och tydligt vilka som ska
åka hem, det finns många här som befinner sig i den riskgruppen det kan jag säga."

Mjoo, kärnfullt som sagt.
Citera
2018-08-27, 17:35
Medlem
Ulo2000s avatar
Citat:
Jag har förstått att det finns en "hård kärna" av gamla SvP-väljare som stöder AfS i vått och torrt. Men dessa kommer aldrig att ta partiet in i riksdagen. Vill AfS komma dit måste de appellera till en större grupp av mer moderata väljare. Och det gör man inte genom att flörta med rasisterna.

Det politiska landskapet är föränderligt. För 20 år sedan var det otänkbart med ett asylstopp, nu är det något en majoritet av svenskarna vill se.
För 8 år sedan var SD ett kontroversiellt "rasistparti". Idag är de troligen det största partiet i Sverige.
Poängen är att vad som ansåg som konsensus igår kan snabbt förändras. AfS är en del av den förändringen och de har valt helt korrekt linje. Man viker sig inte en tum för etablissemanget, anfall är bästa försvar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in