2018-08-27, 14:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MaceMan
Seriöst om du inte kan tillföra nånting av värde så kan du väl iaf
visa Jonas vänner och familj respekten att hålla dina personliga tankar för dig själv.
Vad du än tyckte om han så tyckte väldigt många väldigt bra om han.

Inte respekt för mördare
Så hans familj kan dra åt helvete
Tror du anhöriga tycker Jonas förtjänade dö?
Citera
2018-08-27, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Facepress
Jag är inte påläst om skogen, men det är i direkt närheten av Karl Hovbergsgatan. Tror inte 1,5:an går där. Nästan vi ett berg hittades han.

Det är elljusspåret som går där. Det finns en liten backe där. Finner det extremt osannolikt att han skulle stöta på någon där som lurpassat. Det finns inte att han skulle stött på någon som mejat ner honom vid eljusspåret. Antingen har han blivit skjuten vid parkeringen och hunnit dit innan han segnat ner eller också har han gått upp i backen och skjutit sig själv?
Citera
2018-08-27, 15:08
Medlem
Facepresss avatar
Var ut i skogen och rastade hunden. Kollade efter ljus och blomsterarrangemang men hittade inget, konstigt om han var folkkär?

Jag hittade blod i gruset, tror jag. I Eskilstuna kurren står det att han låg några hundra meter in i skogen. Den här fläcken finns mot Ärsta, nästan där gjärdet slutar. Det tar 2 kanske 3 minuter. Totalt att gå till bilparkeringen. Det kan vara blod sa min dotter när jag skickade bilden.
Kanske hade vi någon expert här? det närmaste en sådana plats jag har varit är på tv när Wallander hittat lik(hehe!)
https://minfil.com/dcFb29g6b0/EE53D53A-7CB5-46CD-97DB-27412C41EFBD.jpeg

https://minfil.com/09Fb2dgbb5/EBC3E3FC-9842-4BF0-B94D-A054BC72D110.jpeg
Citera
2018-08-27, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bossebus08
Så mördar Jonas var en bra kille gubbe
Nja mördare och knarkare
Vet inte om anhöriga till 2 mord tyckte om honom?
Plus han var Bög kanske inte anhöriga visste om?
Jag har inge agg mot han
Visste han gillade arab killar så höll mig undan från han
Svårt för bögar

Citat:
Inte respekt för mördare
Så hans familj kan dra åt helvete
Tror du anhöriga tycker Jonas förtjänade dö?

Du har ett begränsat sätt att uttrycka dig på vilket är synd.
För oavsett om vi pratar anhöriga eller familj till Jonas så tycker nog ingen att dina
inlägg är upplyftande eller för den delen relevanta.
Att sitta och prata skit om en person som är död vinner du inga poäng på, det är bara lågt.

Sen är det självklart att lika illa omtyckt som han nog va av hans offrens anhöriga
lika omtyckt va han av många som kände honom.

Sen förstår du mig fel när du säger att du inte har respekt för mördare, jag menade att
visa lite Respekt mot hans vänner och familj som sörjer.
Varför ska hans familj dra åt helvete, vad har dom gjort ?
Citera
2018-08-27, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaRune
Det är elljusspåret som går där. Det finns en liten backe där. Finner det extremt osannolikt att han skulle stöta på någon där som lurpassat. Det finns inte att han skulle stött på någon som mejat ner honom vid eljusspåret. Antingen har han blivit skjuten vid parkeringen och hunnit dit innan han segnat ner eller också har han gått upp i backen och skjutit sig själv?

Tror inte heller att han blev skjuten där han hittades.
Har en svag aning om troligt händelseförlopp men märkligt att det är så knäpptyst i tråden.
Skjutit sig själv i backen är inte seriöst menat va.

Citat:
Ursprungligen postat av Facepress
Var ut i skogen och rastade hunden. Kollade efter ljus och blomsterarrangemang men hittade inget, konstigt om han var folkkär?

Jag hittade blod i gruset, tror jag. I Eskilstuna kurren står det att han låg några hundra meter in i skogen. Den här fläcken finns mot Ärsta, nästan där gjärdet slutar. Det tar 2 kanske 3 minuter. Totalt att gå till bilparkeringen. Det kan vara blod sa min dotter när jag skickade bilden.
Kanske hade vi någon expert här? det närmaste en sådana plats jag har varit är på tv när Wallander hittat lik(hehe!)
https://minfil.com/dcFb29g6b0/EE53D53A-7CB5-46CD-97DB-27412C41EFBD.jpeg

https://minfil.com/09Fb2dgbb5/EBC3E3FC-9842-4BF0-B94D-A054BC72D110.jpeg

Ja vad ska jag svara på det, folk kanske inte vågar sig ut dit ingen aning faktisk
men omtyckt va han iaf ingen tvekan om det.
Citera
2018-08-27, 15:33
Medlem
Sprang runt ett helt drös med poliser som såg ut att leta efter något i Fröslunda nyss. Inte för att det är något ovanligt i detta spännande område, men kan det vara relaterat om han nu bodde där?
Citera
2018-08-27, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalfRunar
Sprang runt ett helt drös med poliser som såg ut att leta efter något i Fröslunda nyss. Inte för att det är något ovanligt i detta spännande område, men kan det vara relaterat om han nu bodde där?

Han var skriven där med sin mor
Citera
2018-08-27, 15:39
Medlem
Såg onekligen ut att kunna vara blod
Citera
2018-08-27, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaceMan
Tror inte heller att han blev skjuten där han hittades.
Har en svag aning om troligt händelseförlopp men märkligt att det är så knäpptyst i tråden.
Skjutit sig själv i backen är inte seriöst menat va.

Det var bara en tanke då det hänt två andra självmord i stan där tjejer har begett sig ut till skogspartier och tagit en överdos. Dock känns det väl inte som att den teorin håller här med den befintliga informationen att det har hörts flera skott. Det borde även ha funnits en pistol precis bredvid honom isf.
Citera
2018-08-27, 17:52
Medlem
Pebbiss avatar
Citat:
Haha vilken dåre
Du har säkert många jättesvårt få det din looser
Vill du ses? Skriv pm
Du skriver som en 5-åring.

Det verkar som att polisen tror att det finns vittnen. Det här borde gå att lösa.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/p6jzm1/man-dog-efter-skottskada--polisen-vill-fa-kontakt-med-joggare

Jag vet att Jonas var väldigt kaxig och hade kort stubin. Samtidigt var han smart och lite försiktig av sig. Drack inte och brukade inte narkotika. Vänlig, glad och mycket rolig mot de som kände honom. Han lär inte ha följt med frivilligt om man säger så. Konstigt ställe att föra någon för en avrättning. Mycket joggare och folk som promenerar, med och utan hund, som kan dyka upp när som helst på platsen. Särskilt den här tiden på dygnet då det fortfarande är ljust ute. Det måste dessutom ha varit fler än en. Nej, jag är nästan inne på att någon kan ha stalkat honom. Kanske en hämnd för tidigare gärning. Dvs mordet, antingen på Tidaholm eller på Kungsgatan?
Citera
2018-08-27, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pebbis
Du skriver som en 5-åring.

Det verkar som att polisen tror att det finns vittnen. Det här borde gå att lösa.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/p6jzm1/man-dog-efter-skottskada--polisen-vill-fa-kontakt-med-joggare

Jag vet att Jonas var väldigt kaxig och hade kort stubin. Samtidigt var han smart och lite försiktig av sig. Drack inte och brukade inte narkotika. Vänlig, glad och mycket rolig mot de som kände honom. Han lär inte ha följt med frivilligt om man säger så. Konstigt ställe att föra någon för en avrättning. Mycket joggare och folk som promenerar, med och utan hund, som kan dyka upp när som helst på platsen. Särskilt den här tiden på dygnet då det fortfarande är ljust ute. Det måste dessutom ha varit fler än en. Nej, jag är nästan inne på att någon kan ha stalkat honom. Kanske en hämnd för tidigare gärning. Dvs mordet, antingen på Tidaholm eller på Kungsgatan?

Det troligaste känns väl som att skjutningen och mötesplatsen skedde vid parkeringen, men platsen kan passa in på två andra teorier. Den ena är att han stämt träff med en nära bekant för en joggingtur tillsammans som hade tagit med en pistol för ett planerat mord. Den andra att det är som bossebus faktiskt påstår ett bögmöte (Platsen är märkligt vald för det också och håller inte riktigt.) där Jonas blev lurad i en fälla på en någorlunda diskret plats.
Annars har jag ingen aning. Drogaffärer skulle man enkelt kunna göra upp där, men folk i tråden skriver att Jonas inte hållt på med sådant.
Senast redigerad av BallaRune 2018-08-27 kl. 18:21.
Citera
2018-08-27, 18:56
Medlem
Det är ett återkommande tema för Bossebus att tala om homosexuella äventyr om man ser tidigare inlägg. Även i anslutning till sin anstaltstid så jag utgår ifrån att denna individ själv har en inneboende dragning till män och sedan projicerar det på andra. Så även i denna tråd då han spammar med en massa trams som redan är ovärdigt för en barnunge.

Vore bra att hålla sig till ännet och inte en massa skräp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in