2018-08-15, 22:19
Medlem
Vad skönt att drogerna som de hittade i din kropp inte var kvar när du körde och krockade tidigare.
Citera
2018-08-15, 22:21
Medlem
Du kan ju säga hejdå till körkort iallafall :/
Citera
2018-08-15, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akarizla
Jag (18 år) krockade efter nyligen fått mitt körkort. Jag fick sladd och körde in i ett träd då abs ej tog vid grusunderlag. Ja jag vet jag e dum i huvudet och borde aldrig få vistas på allmän väg igen.... Men min fråga är hur mycket böter tror ni att jag får? Narkotikabrott, drograttfylla, vårdslöshet i trafik är det jag tror jag kommer bli dömd för. Polaren på 21 år hade inget bälte och fick lindriga skador, jag och min andra vän blev knappt skadade. hastigheten var ca 54-57 km/h på en 70väg. Kommentera gärna det ni tror om situationen.

vill påpeka att jag ej var påverkad under färd och dem endast fann narkotika i kroppen från föregående kväll

Lön: ca 21-24k innan skatt. 130kr/h

Tack!
Är polisen involverad? Vid fall därom, fått besked om vad du är misstänkt för?
Citera
2018-08-15, 22:32
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akarizla
Jag (18 år) krockade efter nyligen fått mitt körkort. Jag fick sladd och körde in i ett träd då abs ej tog vid grusunderlag. Ja jag vet jag e dum i huvudet och borde aldrig få vistas på allmän väg igen.... Men min fråga är hur mycket böter tror ni att jag får? Narkotikabrott, drograttfylla, vårdslöshet i trafik är det jag tror jag kommer bli dömd för. Polaren på 21 år hade inget bälte och fick lindriga skador, jag och min andra vän blev knappt skadade. hastigheten var ca 54-57 km/h på en 70väg. Kommentera gärna det ni tror om situationen.

vill påpeka att jag ej var påverkad under färd och dem endast fann narkotika i kroppen från föregående kväll

Lön: ca 21-24k innan skatt. 130kr/h

Tack!

Vilka är "dem"? Och vad togs det för prover? Att du inte anser att du var påverkad spelar ingen roll. Det blir drograttfylla. Bye bye körkort. Böter. Kanske fängelse rent av? Fast är du ostraffad så får du på sin höjd villkorligt tror jag.
Citera
2018-08-15, 22:36
Medlem
Det är illa att du var onykter och orsakade en olycka med personskador. Är du svensk och straffad tidigare så bör du nog vara orolig för mer än den givna körkortsåterkallelsen.
Citera
2018-08-16, 00:02
Medlem
maxatdunders avatar
du e fucked på körkortet och måste pissa framöver!
Citera
2018-08-16, 00:27
Medlem
Nu finns det en samlingstråd om just påföljdsbedömning (FB) "Vad får jag för straff?" Tråden för frågor om påföljdsbedömning.
Citera
2018-08-16, 01:26
Medlem
Greenwhites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ompiliompi
Det är illa att du var onykter och orsakade en olycka med personskador. Är du svensk och straffad tidigare så bör du nog vara orolig för mer än den givna körkortsåterkallelsen.

Är ju inte säkert att han var onykter, han sade att de hittat spår från kvällen innan vilket kan innebära att han enbart döms för ringa narkotikabrott, att t.ex hitta cannabismetaboliter i urin är ju något helt annat än att hitta thc i blod.
Citera
2018-08-26, 20:32
Medlem
Tappat körkort - hur länge kommer jag vara utan tror ni?

Hej,

Lyckades bli stoppad i torsdags, då jag körde 58 på 30-sträcka, och tappade körkortet. Standard för detta säger 2 månader enligt Transportstyrelsen, men de tar även hänsyn till hur pass beroende man är av sitt körkort i jobbet.

Jag vill påstå att jag är väldigt beroende av mitt körkort eftersom jag reser hela dagarna i mitt jobb, och har ett distrikt som är mitt landskap jag bor i.

Hur mycket "lindring" tror ni att jag kommer att få? Har ni själv varit med om något liknande - och hur mycket fick ni?
Citera
2018-08-26, 20:53
Medlem
miikoss avatar
Man brukar kunna få en månad kortare spärrtid om arbetsgivaren intygar att man måste köra motofordon i tjänsten.

Troligen så får du en eller två månaders spärrtid.
Citera
2018-08-26, 22:07
Medlem
calamatos avatar
Om man är så beroende av sitt körkort som du verkar vara varför är man inte mer rädd om det då? Har du åkt så fort lär du nog bli av med det 12 månader då det var på en 30-sträcka.
Citera
2018-08-26, 22:39
Medlem
2560ps avatar
Jag fick ingen lindring [sic!] alls, men det var 2010. Inbillar mig att det är fjolligare nu, det blir det ju år för år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in