Citat:
Ursprungligen postat av
TobiasBeecher
Jag var 50-50 huruvida jag skulle rösta på SD eller AfS, och förtidsröstade idag för det förstnämnda trots att jag sympatiserar mer med AfS partiprogram. Detta för att om SD blir tillräckligt stort för att bilda största block med M+KD, kanske en egen majoritet, kunna utvisa de tiotusentals personer som uppehåller sig illegalt i Sverige kunna utvisas med befintlig lagstiftning bara polisen får möjlighet att jaga fatt på dem för utvisning. Skulle SD+M+KD få för sig att göra permanenta uppehållstillstånd till temporära för asyl- och anhöriginvandrare samt strypa bidragen och inte ge mer bostad än mat och husrum för dessa skulle många av dem lämna frivilligt. M och KD skulle nog inte ha något emot att automatiskt utvisa invandrare som döms för brott då majoriteten av deras väljare står bakom. Nämnd koalition skulle utifrån besparingarna kunna lägga mer statligt stöd till sjukvården samt sänka skatter och avgifter för småföretag, och sänka bensinskatten.
Inget ideologiskt val av mig men ska man tänka praktiskt skulle AfS inte få något inflytande oavsett om de skulle komma in i riksdagen, däremot skulle ett stort SD kunna pressa ett svagt M och ett ännu svagare KD att förändra lagen och budgeten för att göra välfärdslivet för invandrare som ännu inte blivit medborgare så icke attraktivt som möjligt så vi blir av med dem. När den politiken är normal regeringspolitik kan icke lämpliga invandrare som fått svenskt medborgarskap börja utvisas, därav kan AfS tänkas få min röst om fyra år.
Din politiska analys lämnar mycket att önska men vad kunde man begära egentligen på en som röstar på SD.
Vad har SD varit med och påverkat i några avgörande politiska beslut under 8 år menar du? Förutom att dubblera antalet kvotflyktingar.
Jo, det kan jag berätta för dig. SD har varit en gigantiskt och massivt kulturell och politisk megafon som nått ut till hela svenska folket.
Media har blivit tvungna att rapportera om SD och Jimmie Åkesson och således har svenska folket rödpillrats.
Kent Ekeroth stod i Riksdagen bitch slappade alla politiker till höger och vänster.
Detta är exakt det samma som AFS kan åstadkomma och påverka, påverka den politiska och således kulturella opionion bland folk runt om i Sverige.
AFs får en megafon för att nå ut med sitt budskap som media inte kan ignorera.
Se så! Sätt dig nu i hörnet och skäms för att du lade din röst på SD.