Citat:
Ursprungligen postat av
Nostradumbass
Jag tror faktiskt att de SD-väljare som tog SD till riksdagen 2010 kommer att göra samma sak med AfS, det är rätt många SD:are som ledsnat nu, det syns ju på hur nytillkomna SD-newbies håller på tjata om "näs-gate". Vi får se. Chansen finns, och det var positivt att prata med AfS valstugepersonal när jag träffade dem.
Gör din plikt, kräv din rätt. Jag ska göra min plikt. Punkt.
Kollar man Facebook så har AfS ungefär en femtedel så många likes som SD. Visst förstår jag att det inte är särskilt mycket att gå på, men om man leker med tanken så är det inte omöjligt. Om nu SD skulle ligga på 20 % (tror de ligger högre) så har AfS 3,9 % just nu om man går på proportion av Facebook-likes.
Sen är ju frågan om det räcker? Det är ändå cirka 250 000 röster som krävs. Men om många är som jag och inte likear AfS på Facebook (av rent karriärmässiga skäl) så bör det ju inte vara omöjligt? Det pratas ju om att många som stöder AfS är intellektuella och högutbildade, och kan tänka mig att denna grupp är mer försiktig på sociala medier än en boomer som SD-Johnny.
Lägg till förstagångsväljarna också. De som är 18 år idag var 10 år när SD kom in i riksdagen. SD har "alltid" funnits för en 18-åring idag, och de ser nog SD som en del etablissemanget.