2018-08-26, 17:21
Medlem
Doktor Porks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Jag tror inte hon röstar på dem på grund av deras ”nationalistiska” åsikter men på grund av att de har en frihetligare ekonomisk politik än Moderaterna som idag förespråkar det välfärdsindustriella komplexet snarare än en reduktion av statens storlek. Som sagt, vi får se vad som händer i framtiden.
Hade du scrollat lite på hennes twitter hade du insett att det nog är just på grund av de åsikterna hon röstar på dem. T.ex. den här tweeten:
Citat:
Sofia Arkestål Eriksson
@spfoia
22 aug.

Nu när nya PK-manualen har gått ut via Uppdrag granskning och det visat sig att 8 av 10 okända våldtäktsmän är invandrare kan vi alla ta och fundera på hur vi kan få upp återvandringen på agendan. Lämpligen genom att t ex rösta på återvandringspartiet @AfS_riks.
https://twitter.com/spfoia/status/1032374387146543104

Eller för den delen de här två från samma kväll:
Citat:
Sofia Arkestål Eriksson
‏@spfoia
22 aug.

Kvällen Uppdrag granskning kunde knappast komma för tidigt. Jag är så jävla trött på att få lägervaktsblickar när jag påtalar säkerhetsläget för kvinnor i Sverige, att jogga med försvarsspray när jag är där och alla jävla idioter som klagar på att man anger ”tveksamma källor”.
Citat:
Sofia Arkestål Eriksson
@spfoia
22 aug.

Alla jävla ”feministiska” män som prioriterar sina antirasistpoäng framför kvinnors säkerhet förtjänar skampålen. Nån som kan sätta upp en sådan på Medis?
https://twitter.com/spfoia/status/1032196696439173121
https://twitter.com/spfoia/status/1032197026514132992
Citera
2018-08-26, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Du missförstod vad jag skrev. Jag menade inte "försiktig när jag använder" utan "försiktig med att överhuvud taget använda" ordet rasist.

En rasist i mina ögon är någon som anser att människor är olika värda eller ska behandlas olika (inte nödvändigtvis samma sak) på grund av sitt genetiska ursprung.

AfS är inte ett öppet rasistiskt parti även om de har ett främlingsfientligt program. När jag och andra har pressat dem på den här punkten har de dock inte tagit avstånd från rasism. Så länge de inte gör det faller det en skugga av tvivel över partiet, precis som när det gäller Hagwalls antisemitiska pajaserier.

Vad gäller rasisterna i tråden, så finns det ju flitiga skribenter som helt uppebart är rasister även med en mycket snäv definition av begreppet. Att i fall som dessa kalla en spade för en spade tycker jag inte är särskilt kontroversiellt.

Om man är emot höga skatter är man då "skattefientlig"? Eller gäller bara ordet "fientlig" när man pratar om invandring?
Citera
2018-08-26, 17:25
Medlem
Rikskanslerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneDoesNotSimply
Att nolltolerera antisemitism genom uteslutningar samt att stödja Israel hade varit trovärdigt.

Varför skulle ett parti som sätter Sverige och svenskarna först behöva ta ställning för judarnas svenskfientliga agenda? Det skulle snarare sänka deras trovärdighet rejält.
Citera
2018-08-26, 17:26
Medlem
olasvenssons avatar
Jag röstade på AFS igår. Det låg valsedlar för AFS i vallokalen tillsammans med andra småpartier.
Citera
2018-08-26, 17:28
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:
AfS verkar inte ha något problem med att stödja nationalister från andra europeiska länder. Att stödja Israel ska inte behöva vara annorlunda.

Frågan "Vad är antisemitism?" tillhör samma kategori frågor som "Vad är svenskt?", dvs enbart ett försök att förrirra motståndaren in på ett sidospår.

Jag har ändå en viss nyfikenhet på AfS och tillhör helt klart den kategori som AfS behöver vända sig till om de vill över 2-4% väljarstöd. Det kommer innebära att AfS på ett mycket tydligt sätt måste ge rätt svar i frågor som t ex antisemitism.
Israel har ju redan en nationalistisk regering som stöds av världens största militärmakt. Tror Netanyahu klarar sig utan Kasselstrand. Netanyahu står f ö på god fot med Orban. Jag tycker AfS gör rätt i att inte engagera sig i en fråga som inte berör Sverige. Det andra problemet är att det finns många i det område som Israel kontrollerar vilka hör till ett annat folk som vill ha en egen stat.
Citera
2018-08-26, 17:30
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Du missförstod vad jag skrev. Jag menade inte "försiktig när jag använder" utan "försiktig med att överhuvud taget använda" ordet rasist.

En rasist i mina ögon är någon som anser att människor är olika värda eller ska behandlas olika (inte nödvändigtvis samma sak) på grund av sitt genetiska ursprung.

AfS är inte ett öppet rasistiskt parti även om de har ett främlingsfientligt program. När jag och andra har pressat dem på den här punkten har de dock inte tagit avstånd från rasism. Så länge de inte gör det faller det en skugga av tvivel över partiet, precis som när det gäller Hagwalls antisemitiska pajaserier.

Vad gäller rasisterna i tråden, så finns det ju flitiga skribenter som helt uppebart är rasister även med en mycket snäv definition av begreppet. Att i fall som dessa kalla en spade för en spade tycker jag inte är särskilt kontroversiellt.

Det här måste vara den 300:e gången ni tycker att AfS aktivt ska ta avstånd från ditten och datten. Har de aktivt tagit avstånd från kommunism? Om inte, varför driver du inte den frågan?
Senast redigerad av Expohunter 2018-08-26 kl. 17:35.
Citera
2018-08-26, 17:30
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
AfS verkar inte ha något problem med att stödja nationalister från andra europeiska länder. Att stödja Israel ska inte behöva vara annorlunda.

AfS "stöder" inte Ungern eller Polen, men precis som vanligt så är att "inte ta avstånd" är att stödja. Man kan faktiskt vara likgiltig också. Sen är ju dom exemplen med Ungern och Polen europeer. Israel ligger inte i Europa - trots att dom får vara med i Eurovision Song Contest.

Citat:
Frågan "Vad är antisemitism?" tillhör samma kategori frågor som "Vad är svenskt?", dvs enbart ett försök att förrirra motståndaren in på ett sidospår.

Bra. Då kan du sluta tjata om antisemitism om du inte ens tänker tala om exakt vad det är du tjatar om. Det spelar ingen roll.

Citat:
Jag har ändå en viss nyfikenhet på AfS och tillhör helt klart den kategori som AfS behöver vända sig till om de vill över 2-4% väljarstöd. Det kommer innebära att AfS på ett mycket tydligt sätt måste ge rätt svar i frågor som t ex antisemitism.

Du kommer inte att rösta på AfS, och om vi "vill över 2-4%" så får vi det svaret den 9e september. Utan din röst. Du är sionist och godtyckes-antisemitism-krigare. Antisemitismkortet har varit en jävla "dödsstråle" sen 1945 där judar har kunnat diktera och pestsmitta vilka som skall delta i politiken och inte. Jag tror det är slut med det nu.
Senast redigerad av Nostradumbass 2018-08-26 kl. 17:38.
Citera
2018-08-26, 17:33
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Det håller jag med dig om. Sedan finns det som sagt fördelar för partiet att växa, även om de inte skulle komma in i riksdagen i år. Vid 1 % får de valsedlar utlagda i vallokalerna i valet 2022, och vid 2 % uppbär de partistöd. Att de får partistöd är alltså mycket sannolikt. Det gör eoner av skillnad inför nästkommande val.

Krävs dock 2,5% för partistöd, men det hoppas vi på att de når. Det kommer nog bli på håret tror jag, men hoppas givetvis att jag har fel och 3% blir närmare sanningen.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Partist%C3%B6d
Citera
2018-08-26, 17:38
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
2,5% är gränsen för partistöd. Kul att se att du röstar på AfS, du var väl tidigare "SD2018, AfS2022" om jag inte missminner mig?

Ja, det stämmer med 2,5 %, tack för korrigeringen. Det finns nog goda förutsättningar att nå upp till det också.

Jo, jag har ändra min signatur eftersom jag anser att tiden är den rätta för handlingskraftiga alternativ. Tycker att det är hög tid att röra sig högerut nu, när sossar börjar rösta SD i större utsträckning. Sedan är jag som sagt väldigt tilltalad av platt skatt på lägre nivå.

Att Jan Helin ska få plocka fimpar på ett FAS 3 jobb i Rinkeby gör knappast valet svårare...
Citera
2018-08-26, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Det håller jag med dig om. Sedan finns det som sagt fördelar för partiet att växa, även om de inte skulle komma in i riksdagen i år. Vid 1 % får de valsedlar utlagda i vallokalerna i valet 2022, och vid 2 % uppbär de partistöd. Att de får partistöd är alltså mycket sannolikt. Det gör eoner av skillnad inför nästkommande val.

Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
2,5% är gränsen för partistöd. Kul att se att du röstar på AfS, du var väl tidigare "SD2018, AfS2022" om jag inte missminner mig?
Precis, 2,5% är procentsatsen för partistöd.
Om man kollar på Wikipedia https://sv.wikipedia.org/wiki/Partist%C3%B6d
så framgår det bl.a att F!,s partistöd under 2014-2015 endast uppgår till 333 300:-.
Det känns inte som nåt större tillskott i kassan, och om man ser det rent krasst så är det en endast en halvtidstjänst på årsbasis.
Är det nån som vet hur man beräknar ett ev. partstöd?
Citera
2018-08-26, 17:42
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Nu har Bubblas Sofia Arkestål Eriksson röstat på Alternativ för Sverige.

Jag ska säga att det var under intervjun i Radio Bubbla, där de är oerhört ideologiskt drivna, som jag uppmärksammade hur väldigt oideologisk som Kasselstrand är.

Återvandringsprogrammet är inte ideologiskt. Idén är lika absurd som att man skulle stå och säga "Vårt partis ideologi är att man ska släcka skogsbränder."

Återvandring är lika självklart och nödvändigt som att släcka skogsbränder. Inte någon sorts ideologisk idé.

Det är därför man kan jämföra Kasselstrand med gamla gubbar som Torbjörn Fälldin eller Tage Erlander. Självklart att Sverige är svenskt (och överväldigande etniskt homogent), att man håller ihop nationen. ansvarar för nationen och står till svars inför svenska folket. Inte ett skit extremt, och på den tiden inte alls ideologiskt.

Radio Bubbla ställde vissa ideologiskt drivna frågor om t.ex. demokrati-kritik. Kasselstrand förföll inte ens ha funderat över detta och svarade yrvaket "ja men demokrati är ju bra".
Senast redigerad av SmokeyNegroni 2018-08-26 kl. 18:26.
Citera
2018-08-26, 17:44
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HVU
Precis, 2,5% är procentsatsen för partistöd.
Om man kollar på Wikipedia https://sv.wikipedia.org/wiki/Partist%C3%B6d
så framgår det bl.a att F!,s partistöd under 2014-2015 endast uppgår till 333 300:-.
Det känns inte som nåt större tillskott i kassan, och om man ser det rent krasst så är det en endast en halvtidstjänst på årsbasis.
Är det nån som vet hur man beräknar ett ev. partstöd?

Det är alltså så pass klena belopp det handlar om innan riksdagsinträde? Desto mer angeläget att få in AfS i riksdagen snarast möjligt. För då lär det handla om mångmiljonbelopp i partistöd. Minst 10 Mkr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in