2018-08-26, 14:58
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Och har aldrig ens nämnt de män som är allra mest sexistiska. Ska man vara en identitetsideologisk mupp så kan man åtminstone försöka förhålla sig till verkligheten och erkänna att det just är muslimska män som har den allra vidrigaste kvinnosynen tätt följda av feministiska män som metoo har bevisat, fast det gör inte sådana som fiddolin.
Man kan förundras över logiken i att Sveriges skolminister, och en snedvriden klick debattörer här, precis fått siffror på att majoriteten av tungt dömda sexbrottslingar är invandrare. Och sedan ändå väljer att lägga allt debatt-krut på tafsande män som påstås ha gått på svenskt dagis. Det är uppenbarligen inte kvinnors hälsa och välmående som är fokus. Det är något annat. Sila mygg.
Senast redigerad av Paris24 2018-08-26 kl. 15:19.
Citera
2018-08-26, 15:10
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Den enda relevnata frågan du ställde som ar med topic att göra var denna:

"Menar du att Fridolins utspel grundar sig i att män inte klarar av att byta blöjor eller torka av ett bord?"

och den blir ju trams att svara på eftersom det är en halmdocka och det du svarade på var en debatt med en helt annan inläggare

men svar:

Nej, jag är rätt säker på att Fridolin menar att män är fullt kapabla byta blöjor och torka av bord.
och jag delar fullt ut den synen med Fridolin.
Haha varför är du ens inne på Flashback om du inte är intresserad av saklig debatt? Vad får du ut av att argumentera på det sätt du gör? Jag ställde enkla frågor som du börjar nästla in i det grövsta, varför? Vad får du ut av det?
Påvisa gärna vart jag missförstod dig om så nu är fallet. Vem menar du att jag skulle citerat istället för dig ("och det du svarade på var en debatt med en helt annan inläggare")?
Citera
2018-08-26, 15:11
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Vet du vad logik är?

Ja.

Citat:
Och har aldrig ens nämnt de män som är allra mest sexistiska. Ska man vara en identitetsideologisk mupp så kan man åtminstone försöka förhålla sig till verkligheten och erkänna att det just är muslimska män som har den allra vidrigaste kvinnosynen tätt följda av feministiska män som metoo har bevisat, fast det gör inte sådana som fiddolin.

Det är just de männen jag är rasistisk emot. Och alla andra män som beter sig som svin mot kvinnor, vilket var en hel del män visade det sig. Inte bara vänstermän och arabiska män tydligen.

Citat:
Det var ärligt av dig. Givetvis respekterar jag inte den ståndpunkten.

Vilket jag skiter högaktningsfullt i.
Citera
2018-08-26, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logique88
Haha varför är du ens inne på Flashback om du inte är intresserad av saklig debatt? Vad får du ut av att argumentera på det sätt du gör? Jag ställde enkla frågor som du börjar nästla in i det grövsta, varför? Vad får du ut av det?
Påvisa gärna vart jag missförstod dig om så nu är fallet. Vem menar du att jag skulle citerat istället för dig ("och det du svarade på var en debatt med en helt annan inläggare")?

Du ställde en radda frågor om min person som inte har ett skit med topic att göra, det är inte "saklig debatt".

Sen är det enkelt, backa bakåt i tråden och läs vad jag svarade på och fundera lite innan du hoppar in i den debatten och skriver halmdockor.

eller! diskutera topic med mig.
Citera
2018-08-26, 15:15
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Man kan förundras över logiken i att Sveriges skolminister, och en snedvriden klick debattörer här, precis fått siffror på att majoriteten av allvarliga dömda sexbrottslingar är invandrare. Och sedan ändå väljer att lägga allt debatt-krut på tafsande män som gått på svenskt dagis. Det är uppenbarligen inte kvinnors hälsa och välmående som är fokus. Det är något annat. Sila mygg.

Ja eller hur. Både jag och Moment22x22 har påpekat ett par gånger nu hur Fridolin tycks gå runt den heta gröten som en katt.
Citera
2018-08-26, 15:16
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Det är just de männen jag är rasistisk emot. Och alla andra män som beter sig som svin mot kvinnor, vilket var en hel del män visade det sig. Inte bara vänstermän och arabiska män tydligen.
Du är rasistisk mot män som behandlar kvinnor dåligt? Förstår du termen rasism ens?
Citera
2018-08-26, 15:16
Medlem
Citat:
Ja.

Det tror jag inte med tanke på din tidigare kommentar, men men.

Citat:

Tror du på allvar att det sitter i muslimska mäns gener att våldta kvinnor? Jag vill hävda att det är kulturellt. I muslimers fall är det helt enkelt mestadels religiöst, i manliga feministers fall är det helt enkelt en syn på kvinnor som små barn som de både måste skydda och som de heller inte måste ta på allvar eftersom att de i deras ögon är små barn vars åsikter och önskningar likt barn ej måste respekteras av dessa självutnämnda förmyndare över svaga svaga kvinnor.

Citat:

Tydligen inte eftersom att du nämnde det överhuvudtaget.
Citera
2018-08-26, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Man kan förundras över logiken i att Sveriges skolminister, och en snedvriden klick debattörer här, precis fått siffror på att majoriteten av allvarliga dömda sexbrottslingar är invandrare. Och sedan ändå väljer att lägga allt debatt-krut på tafsande män som gått på svenskt dagis. Det är uppenbarligen inte kvinnors hälsa och välmående som är fokus. Det är något annat. Sila mygg.

Kommunism, varken mer eller mindre. Man har helt enkelt tydligare definierat vilka som ska utrotas.
Förr var det kapitalister och intellektuella (vilket i Sovjet och västvärlden utgjordes av vita män), nu är det helt enkelt bara vita män.

Nu som då ivrade man för muslimer och allt som hade annan hudfärg och kön än vita män med undantaget för ickeheterosexuella vita män.
Citera
2018-08-26, 15:22
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Du ställde en radda frågor om min person som inte har ett skit med topic att göra, det är inte "saklig debatt".

Sen är det enkelt, backa bakåt i tråden och läs vad jag svarade på och fundera lite innan du hoppar in i den debatten och skriver halmdockor.

eller! diskutera topic med mig.
Frågar för sista gången, vem felciterade jag eller sitter du bara och hittar på?

Och hur seriöst är det att häva ur sig något för att sen hänvisa sin motdebatör att "backa i tråden" för att försöka hitta svaret själv? Anklagar du mig för något ligger bevisbördan hos dig. Vad gör jag om jag läser igenom alla inlägg och upptäcker att du ljög?

Som sagt väldigt oseriöst. Men du fick som du ville, du börjar tjafsa om något irrelevant istället för svara på mina frågor.
Citera
2018-08-26, 15:23
Medlem
Citat:
Ja.

Hmm?

Du är rasistisk mot muslimska män och de män som beter sig svinigt?
Vad menar du? Tillhör dessa män en speciell "ras"?

En våldtäktsras? Hittils okänd och inmixad i övriga mänskligheten lite jämnt blandat?

( använd begreppen rätt, är tillräckligt förvirrat på detta forum så det räcker och bli över.)
Citera
2018-08-26, 15:27
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Det tror jag inte med tanke på din tidigare kommentar, men men.

Nu är du passivt aggressiv.

Citat:
Tror du på allvar att det sitter i muslimska mäns gener att våldta kvinnor? Jag vill hävda att det är kulturellt. I muslimers fall är det helt enkelt mestadels religiöst, i manliga feministers fall är det helt enkelt en syn på kvinnor som små barn som de både måste skydda och som de heller inte måste ta på allvar eftersom att de i deras ögon är små barn vars åsikter och önskningar likt barn ej måste respekteras av dessa självutnämnda förmyndare över svaga svaga kvinnor.

Har vi överhuvudtaget diskuterat detta? Hur kan du få en icke diskussion till att jag påstått att det sitter i muslimska mäns gener att våldta? Jag får väl också påminna dig om att det var DU som anklagade mig för att vara en självgod rasist.

Citat:
Tydligen inte eftersom att du nämnde det överhuvudtaget.

Återigen det var du som anklagade mig för att vara en självgod rasist.
Citera
2018-08-26, 15:38
Medlem
Citat:
Nu är du passivt aggressiv.

Är det inte ok att jag är passivt aggressiv medan du får vara det? Nu tycker jag inte att jag är det men du verkar känna det.

Citat:
Har vi överhuvudtaget diskuterat detta? Hur kan du få en icke diskussion till att jag påstått att det sitter i muslimska mäns gener att våldta? Jag får väl också påminna dig om att det var DU som anklagade mig för att vara en självgod rasist.

Du och jag har nog olika definitioner av rasism. Varför hatar du muslimska män då om jag får fråga?

Citat:
Återigen det var du som anklagade mig för att vara en självgod rasist.

Varpå du erkände just det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in