2018-08-26, 01:41
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Att han följer tråden 24/7 är en sak, men i övrigt tror jag att han har gjort vissa "modifieringar" för att försvåra för vissa runt omkring.
Tala inte i tungor nu utan berätta mer, exakt vad tror du?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-08-26 kl. 02:02.
Citera
2018-08-26, 01:49
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Men ... Kolla Facebook så ser du vem som är vän med BW, S*sanne B med flera. Verkar vara ute vid Torsö-bron på somrarna. Har gått på Vadsbo.

Mmm... jätte intressant Ugglan, verkligen!
Vart vill du komma med det här? Är det här sånt som enligt dig kallas "inside information"?
Citera
2018-08-26, 10:26
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legooo
...
Jag har läst GW´s nya bok och GW´s teori:
[i]”Två unga män i hennes egen ålder som hon kände väl sedan flera år tillbaka. Att även de hade en nära relation till varandra när det hände behöver kanske inte sägas.”
...
Fokus borde ligga på vilka GW syftar på ? Vilka var runt 22 år då ? BW var 23 och HJ var 22 PU var 20, Vad menar GW när han säger samma ålder ? Vart kunnde man ha båt någonstans ? Ekudden kan ju inte räknas som utanför Mariestad...
Han menar även på att pilot är av samma ålder som Helena.. (KM var 26) men det kanske är samma ålder ?

Det är svårt att värdera vad GW ser som "hennes egen ålder". Idag ser jag att de som är +- min egen med ca fem år är i min egen ålder, och jag är yngre än GW. Jag minns dock att det var allmängiltigt att inte se det så i 20-årsåldern. Jag tolkar det dock som att både 20 och 26 är i hennes egen ålder, läser det som att hans teori innefattar "unga vuxna".
Citera
2018-08-26, 12:33
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unipin
MMPG kan mycket väl vara helt oskyldig och bara på fel plats vid fel tillfälle och att falska tips kombinerat med minneslucka satt honom i skiten.
However, hans beteende är suspekt:
MMPG säger själv att han följer FB-tråden maniskt i väntan på att hans namn ska dyka upp i tråden. Frågan är han var medveten om tråden före eller efter att han själv lanserades som en karaktär i radioföljetongen.
Mitt intryck är att han har varit medveten om tråden långt innan allmänheten var medveten om MMPG:s existens.
Fråga: Varför följer han tråden maniskt om han inte är inblandad och har han varit en passiv läsare eller aktiv skribent?
Tråden har ju funnits i x antal år och innebär det i så fall att han hela tiden följt tråden med samma desperation och ångest? I så fall är det lätt att förstå att han är en "tärd man".

...

Det är väl högst troligt att mmpg följt tråden innan han gavs ett nickname och lyftes upp, annars kunde han väl inte heller veta att han inte hade blivit nämnd. Det måste vara en kännbar stress att följa tråden efter dokumentär och intervju. Och varför skulle en oskyldigt misstänkt vilja hänga här, då är man trygg i sin egen oskuld och skulle man angripa ämnet skulle det vara med en ingång att vilja hitta en lösning.

Jag tror inte att hans medverkan i intervjun föll ut som han hade tänkt sig. Jag tror att han fiskade sympati, vilket inte gick genom etern som han önskade. Vi vet inte vem han är men hans ord och beskrivningen av honom har inte varit till hans fördel i skuldfrågan. Går att resonera vidare angående om han är läsare eller skribent i tråden idag.
Citera
2018-08-26, 12:51
Medlem
Om man tar hänsyn till hur tråden reagerat på när olika misstänkta GM har diskuterats så skulle jag vilja påstå att KM är en väldigt het kandidat tätt följd av BW. Inga andra namn har förorsakat så mycket oro. Som att peta i en myrstack...
Citera
2018-08-26, 14:19
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Jag tror inte att hans medverkan i intervjun föll ut som han hade tänkt sig. Jag tror att han fiskade sympati, vilket inte gick genom etern som han önskade. Vi vet inte vem han är men hans ord och beskrivningen av honom har inte varit till hans fördel i skuldfrågan. Går att resonera vidare angående om han är läsare eller skribent i tråden idag.

Med tanke på hur "klimatet" blev i tråden nu efter att BW började granskas och hur det har varit efter att KMs namn droppades så är "MMPG" knappast bara en läsare av tråden, han är givetvis en skribent
Citera
2018-08-26, 14:31
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Om man tar hänsyn till hur tråden reagerat på när olika misstänkta GM har diskuterats så skulle jag vilja påstå att KM är en väldigt het kandidat tätt följd av BW. Inga andra namn har förorsakat så mycket oro. Som att peta i en myrstack...

Ja det verkar som att det i första hand står mellan KM och BW. En av dom är förmodligen "mannen med pilotglasögon", frågan är vem? Här går åsikterna isär men jag vet ju vad jag tror eftersom jag blir påhoppad av en hel drös med nicks och många av dessa registrerades förra sommaren dvs när KMs namn droppades.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-08-26 kl. 14:34.
Citera
2018-08-26, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ja det verkar som att det i första hand står mellan KM och BW. En av dom är förmodligen "mannen med pilotglasögon", frågan är vem? Här går åsikterna isär men jag vet ju vad jag tror eftersom jag blir påhoppad av en hel drös med nicks och många av dessa registrerades förra sommaren dvs när KMs namn droppades.
Då borde du tro mer på KM än BW som mmpg. Kombinationen polisens teori och GW teori bildar tillsammans lösningen. Inte två personer utan tre. En i sällskap med HA på bron + två i bil. Var BW ofta onykter och HJ ofta nykter och den som körde? Var BW den som bestämde över HJ. Var dessa två bra kompisar redan på den tiden? HJ är ett år yngre än BW. Hur träffades dessa två och när? Freija som var vän med BW kanske kan uttala sig om detta. Har inte sett till dig under hela BW diskussionen.
Citera
2018-08-26, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
PW skriver på frågan om nämnd i tråden eller inte, citat 2018-08-25,

"Det är korrekt att den person som anhölls förra våren ”gått under radarn” i sociala forum samt även bland allmänheten vid tiden för vår publicering. Det är ytterst få personer som sedan tidigare känt till att mannen varit intressant för polisen under lång tid".

Däremot skriver hon också att hon inte uttalat något om "kvar i mstad" från sin sida. Det var kanske Warvlin som skrev det i mariestadstidningen, eller hur var det med det?

Det viktiga för mig är det första citatet. Tro vad ni vill.

"Gått under radarn" är inte samma som att pilot inte är nämnd i tråden. Kan det vara så att PW menat att pilot inte har granskats i tråden som MGM? Dvs att pilot kan ha blivit nämnd i tråden innan publiceringen, men inte granskats som MGM?

Det kanske öppnar för lite fler möjliga MGM om man nu litar på att PW inte farit med osanning?
Citera
2018-08-26, 20:16
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Då borde du tro mer på KM än BW som mmpg. Kombinationen polisens teori och GW teori bildar tillsammans lösningen. Inte två personer utan tre. En i sällskap med HA på bron + två i bil. Var BW ofta onykter och HJ ofta nykter och den som körde? Var BW den som bestämde över HJ. Var dessa två bra kompisar redan på den tiden? HJ är ett år yngre än BW. Hur träffades dessa två och när? Freija som var vän med BW kanske kan uttala sig om detta. Har inte sett till dig under hela BW diskussionen.

Ja eller hur, särskillt med tanke på att alla dessa nick är som bortblåsta idag. Men det är väl inget konstigt med det, dom är väl alla bjudna på samma kalas.
Nej jag tror på en ensam GM i dagsläget.
Citera
2018-08-26, 20:47
Medlem
Fallet Helena Andersson
1992 - ?!

Sannolikhet är ett ord som i vissa fall bör användas med försiktighet. Varje enskild individ uppfattar sannolikheten på olika sätt. Faran med ordet kan vara att man säkerställer något till 100 %.
Sannolikheten kan aldrig uppnå detta procentuella värde. Dock är ordet en viktig riktlinje för oss människor. Det kan via våra olika nivåer av sannolikhet leda till ett tvärsäkert svar/resultat.

I detta enligt mig helt obegripligt tragiska fall, har Ni ca 12-13 seriösa skribenter vaskat fram olika
teorier om hur händelsen har gått till. En stor eloge till Er alla !! Min egen uppfattning är att Ni är långt
före Polismyndigheten med en total lösning av fallet. "Sanningar" från olika håll kan kastas i papperskorgen. Speciellt "sanningar" från Polisen i Mariestad. Många av Er har ställt samma tvivel som jag angående kompetensen hos dessa utredare från Polisen. Jag själv ringde in ett tips 2 veckor efter försvinnandet. 3 månader efteråt ville jag få tipset bekräftat. Det hade aldrig registrerats !!

Jag vill personligen påstå att Polisen i Mariestad har med sin unika inkompetens samt grova tjänstefel minimerat chanserna till att fallet får en lösning. Dom flesta av Er vet redan om vissa av dessa horribla misstag. Tex "Brovittnet. Tipset kommer in ca 3 dagar efter Helenas försvinnande men upptäcks hos Polisen först 6 år senare !! Hur i hela friden kan man efter detta lita på ett uns från deras sida ??
Jag tror sannolikt detta är ett virrvarr av mörkanden från Polisen samt mycket nära personer till Helena. Polisens förmåga att få journalister, anhöriga samt övriga individer att tro på Polisens taktik med tystnadsplikt och "nya spår" är ju minst sagt skrattretande !!
Hur kan man från deras håll glömma bort att offentligt berätta samt be om ursäkt till familj och allmänhet att dom faktiskt är skyldiga till dessa 26 år av undran ?? Det läker inga sår hos familjen, men spekulationer och sannolikheter kommer att få en ny riktning i fallet.

Min egen sannolikhet på inblandade stärks mer och mer...K* - *W - *U är en trio som har sotade samveten. Bakom den enes nick-name på forumet tror jag att en av de andra två har möjlighet att skriva. Ingen match att dela på ett konto här !! Det finns naturligtvis andra som vet hur händelsen gick till och det är åter en fråga till Polisen från mig hur i h*lvete det gått till när man förhört alla man SAGT varit på förhör !! Journalisterna får ursäkta men vilket genomskinligt
försök att via radiodokumentären föra fallet framåt !! Enligt mig så har Polisen varit med och regisserat detta eftersom dom har sin "sannolikhet" enkelriktad i skallen. Åklagaren med Polis gällande advokatärendet är enligt mig bland det pinsammaste jag läst om. Förödmjukande för hela Sveriges befolkning att inte bättre ursäkter kommit fram !! Torra uttalanden om att lagen säger si och så...
Tv* f**n säger jag bara !!

En liten påminnelse om min skarpa kritik mot Polis och Rättsmyndigheten; "Flera år efter de bestialiska dåd A.Eklund begått, kommer en ofattbar sanning till kännedom för allmänheten. En kriminalinspektör vid Falu-Polisen avslöjas med att ha "kastat" DNA uppmaning från Polisen i Gävleborgs Län. Han hade "glömt" namnet A.Eklund på sin DNA lista...Varför får denne till mord medskyldige polis leva som vanligt ?? Hade han gjort sin plikt före sin egoism så hade Engla levt idag"
Så tro på vad Ni vill men i just Helena-fallet kräver jag Polisens erkännande till att ha minimerat chanserna för en lösning av fallet.
Citera
2018-08-26, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norns
"Gått under radarn" är inte samma som att pilot inte är nämnd i tråden. Kan det vara så att PW menat att pilot inte har granskats i tråden som MGM? Dvs att pilot kan ha blivit nämnd i tråden innan publiceringen, men inte granskats som MGM?

Det kanske öppnar för lite fler möjliga MGM om man nu litar på att PW inte farit med osanning?

Hon har flera gånger sagt EJ diskuterad på något sätt, så jag tolkar det entydigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in