2018-08-25, 20:07
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Mejlat ja. Hon skriver att hon inte uttalat någon om att mmpg bor kvar i mariestad, att det i så fall är annan media. Jag kommer inte ihåg turerna här, det var mariestadstidningen som skrev det tror jag. Hon skriver också "Det finns flera personer som sagt hejdå till Helena runt entrén till Stadt när det stänger, det kan ju vara svårt för var o en av dem att veta att man var den sista som pratade med henne.". Vet inte exakt hur vi ska tolka det.

Men hon är alltså även bestämd med uppgiften om att pilot inte är nämnd i tråden vid publicering av radioserien är korrekt. Hon betonar också att alla uppgifter som lämnats i chatten är korrekta, t.ex. då att den manlige bekanten till både UA och HA inte är intressant för utredningen.

Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Det här stämmer inte Lubbe75, det här är uppgifter som aldrig har presenterats tidigare trots flera program om Helena-fallet i tv samt radioserien. Om nu inte BWs iakttagelse togs med i programmet varför berättade PW inte om alla dessa andra personer som utanför entrén ska ha sagt "Hej då" till Helena?
Nej Lubbe75 det här håller inte, du kan inte tuta i mig det här, den här typen av obekräftade uttalanden i påstådda mailkonversationer får motsatt effekt och bevisar snarare att jag är på rätt spår när det gäller BW, jag blir bara mer och mer övertygad om att han är "mannen med pilotglasögon". Sanningen kommer snart att uppdagas...

Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Men herregud, jag har redan skrivit att jag vet en person som pratade med Helena utanför hotellet, och rattugglan vet namnet på en. Vad är problemet? Du är ju rabiat mot precis allt. Den som jag vet som var en av de sista som pratade med Helena utanför hotellet (!!!) var NP. H*n bor idag inte långt från Mariestad och är gift med LS. RÄCKER DETTA SOM BEVIS?

Citat:
Nej det räcker definitivt inte. Hur tror du att Helena skulle ha hunnit fram till stigen i kohagen där skriken hördes ca 02:20 om hon hade stannat och pratat med BW + minst 2 till som du nu påstår!? Helena lämnade stadt 02:05 och en kvart senare 02:20 hörde Hanna hennes skrik från kohagen - do the math...

Citat:
Förlåt, vederbörande växlade bara några ord. Tog kanske 20 sekunder. Bättre så? Och Pernilla svarade ju på mejl att det fanns några som var i (kort) kontakt med Helena efter det att hon hade lämnat hotellet. Vad f*n mer behövs för att du ska fatta och acceptera?

Citat:
Ok, men vad har det här med försvinnandet att göra, menar du att BW är oskyldig bara för att fler kan ha pratat med HA utanför stadt?

Som slutligt svar på ditt inlägg (det sista som citeras ovan): FÖR ATT DU BÖRJADE MED ATT SKRIVA TILL LUBBE75 ATT DET INTE STÄMMER ATT DE HÄR UPPGIFTERNA ALDRIG HAR PRESENTERATS TIDIGARE! DU ACCEPTERAR JU INTE ENS ETT SKÄRMDUMPBEVIS FRÅN PERNILLA!!! OCH JAG VISADE ATT SÅ ÄR FALLET. JAG ANGAV TILL OCH MED TVÅ PERSONER MED DERAS INITIALER OCH UNGEFÄRLIG BOSTADSORT. SEDAN SLÅR DU IGEN OM OCH BÖRJAR SPELA ALLAN! GE DIG NÅGON GÅNG!
Senast redigerad av Ugglan. 2018-08-25 kl. 20:10.
Citera
2018-08-25, 20:16
Medlem
Citat:
Nej då, han synas lite extra bara, varför har du såna problem med det?

Men du har ju faktiskt uttryckt dig betydligt hårdare än så, eller hur? Problemen är att ett flertal uppgifter (inte insikter) strider mot ditt utpekande av BW som trolig pilot och/eller GM. Synandet är väl ok.

Btw: varför kom du tillbaka till tråden nu igen?
Citera
2018-08-25, 20:42
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Oj en hel armé dyker visst upp till försvar här.

Nej varför skulle jag avslöja vad som gjorde att jag tillslut förstod att KM hade planterats i tråden för att skydda den riktiga "mannen med pilotglasögon"?

Det här var inget jag kom fram till över en natt, det krävdes ett gediget arbete för att nå dit.

Det är ju inte frågan om att avslöja någon/några källor, bara om att förklara lite om hur dina tankar gått. Det skulle vara intressant om du kunde berätta lite om hur du tänkt.
Citera
2018-08-25, 21:22
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Dessa inlägg bevisar ingenting, skribenterna baserar ju sin info på Motowns och disktrasans gamla inlägg.
Att än idag låta obekräftade uppgifter från 2 så pass gamla inlägg fortfarande styra tråden med järnhand är naivt och fullkomligt absurt när vi i dag - med facit i hand - VET att "mannen med pilotglasögon" följer tråden maniskt 24/7.

Att han följer tråden 24/7 är en sak, men i övrigt tror jag att han har gjort vissa "modifieringar" för att försvåra för vissa runt omkring.
Senast redigerad av Ugglan. 2018-08-25 kl. 21:38.
Citera
2018-08-25, 22:31
Medlem
😎P*t*r R*tg*rss*n😎
Citera
2018-08-25, 22:43
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
😎P*t*r R*tg*rss*n😎

Han har ju nämnts vid tillfälle.
Senast redigerad av Ugglan. 2018-08-25 kl. 23:30.
Citera
2018-08-25, 23:06
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
😎P*t*r R*tg*rss*n😎

Citat:
Han har nämnts vid tillfälle. Kan du utveckla (särskilt med tanke på smileys)?

Det finns åtminstone tre stycken Peter Rutgerssonsom bor eller jobbar i Mariestad.
Senast redigerad av Pajosv 2018-08-25 kl. 23:10.
Citera
2018-08-25, 23:09
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Det finns åtminstone tre stycken Peter Rutgersson i Mariestad.

Men ... Kolla Facebook så ser du vem som är vän med BW, S*sanne B med flera. Verkar vara ute vid Torsö-bron på somrarna. Har gått på Vadsbo.
Citera
2018-08-25, 23:24
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Men ... Kolla Facebook så ser du vem som är vän med BW, S*sanne B med flera. Verkar vara ute vid Torsö-bron på somrarna. Har gått på Vadsbo.

Jag såg det nu.
Citera
2018-08-25, 23:32
Medlem
Donnabella6s avatar
Tänkte ,Pw ,jag kallar damen P.....hon är väl nära vän med Björn W(V)allberg liksom UA är det.

Jag tror inte hon vill /kan tro han har gjort det.
Sen får vi väl acceptera att vi i tråden tycker /tror olika,jag tror hon kan skriva han är inte intresant för utredningen för dom är vad jag förstått nära vänner.

Jag vill komma fram till att påstå att P ljuger?...nja,men om dom är väldigt nära vänner så...

För övrigt verkar P ha mkt övertid....lite att göra på redaktionen...
men nog med pajkastning.

Tänkte också nicket Sven-Gustav,han som verkar kunna journalistik,säger ju att "pilot" har rätt att små vrida på sanningen.Något medborgar skydd osv.
Dvs pilot kan ha sommarstuga ,han har hållit käft i 25 år.Aldrig att han skulle helt basunera ut allt.Minneslucka låter dock dåligt,går ej kommaifrån..Rätt ska vara rätt.

Detta är en otrolig soppa.

Bara lite tankar från mig .
Senast redigerad av Donnabella6 2018-08-25 kl. 23:41.
Citera
2018-08-26, 01:35
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Men du har ju faktiskt uttryckt dig betydligt hårdare än så, eller hur? Problemen är att ett flertal uppgifter (inte insikter) strider mot ditt utpekande av BW som trolig pilot och/eller GM. Synandet är väl ok.

Btw: varför kom du tillbaka till tråden nu igen?

Tycker du?
Nej då, det var det du som sa, inte jag.
Ja visst är synandet intressant, när kan du bidra med något?

Btw. Varför är du här?
Citera
2018-08-26, 01:38
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Det är ju inte frågan om att avslöja någon/några källor, bara om att förklara lite om hur dina tankar gått. Det skulle vara intressant om du kunde berätta lite om hur du tänkt.

Hade jag litat på någon här i tråden hade jag gjort det, men jag litar inte på någon, tyvärr... jag är ledsen .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in