2018-08-25, 14:01
Bannlyst
Egentligen är det väldigt enkelt att visa att det är kulturellt. Jämför bara hur Sverige ser ut gentemot Afghanistan. Kulturen formar landet och människorna formar kulturen.

Finns fan inget värre än ägg som griper efter halmstrån, faktaförnekar och hävdar att allting (som de vill) är individuellt.
Citera
2018-08-25, 14:08
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaggyme
Vad du hakat upp dej på orkar jag inte ta in för du efterkonstruerar och blir för långrandig. Du hade synpunkter på min och Gudrun1:s gentlemannadiskussion och du skrev att den artikel jag länkade till som motsa hennes förskönande vikingbeskrivning var valpropaganda. Det var det enda jag undrade över. Vad menar du alltså med att en artikel om arkeologi är valpropaganda?
Det är alls inte förskönande. Jag skriver inget jag inte har belägg för. Det finns länkar till allt.
Att du kör taffliga försök till kritisk teori och ännu taffligare försök till dekonstruktion ändrar inta fakta.

De kulturella skillnaderna är enorma. Muslimerna kräver att kvinnor täcker hela kroppen. Här har det varit straffbart för en man att gå utan skjorta.
Att kyssa en annan kvinna ledde till skilsmässa.

Kulturskilnaden är gigantisk.
Våra präster var kvinnliga: vulvor. .
Citera
2018-08-25, 14:17
Medlem
Stor möda för UG att ta fram statistiken. I Finland går det med några klick.

http://meritwager.nu/allmant/finland...d-fem-minuter/
Citera
2018-08-25, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Jag skulle aldrig säga att det är en löjligt låg andel när 85% av alla överfallsvåldtäkter begås av invandrare när de endast utgör en minoritet av befolkningen, detta är en extrem överrepresentation. .

Jo, och om vi vill vaska fram den ”egentliga överrepresentationen” hos utrikesfödda så måste vi först veta hur stor den gruppen är…

Enligt en Wikipediasida är 18% utrikesfödda(17,9% år 2016) i Sverige och med ungefär 10 miljoner innevånare blir det 1,8 miljoner utrikesfödda.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Sverig...rafi#Grunddata

Eftersom statistiken på UG handlar om 843 st våldtäktsdömda och 110 st dömda för överfallsvåldtäkt mellan 2012-2017 så bör det bli så här……
https://www.svt.se/nyheter/gransknin...odda-utomlands

18 % utrikesfödda står för 58 % av våldtäkterna och 85 % av överfallsvåldtäkterna,
Vilket ger…
… 272 våldtäktsdömda per miljon utrikesfödd
… 52 st överfallsvåldtäkter per miljon utrikesfödd

82 % ”icke” utrikesfödda står för 42 % av våldtäkterna och 15% av överfallsvåldtäkterna,
Vilket ger…
… 43 våldtäktsdömda per miljon ”icke” utrikesfödd
2 st överfallsvåldtäkter per miljon ”icke” utrikesfödd

Överrepresentationen blir då…
… (272 / 43) = 6,3 ggr vanligare med en våldtäktsdom hos utrikesfödda
… (52 / 2) = 26 ggr vanligare med en överfallsvåldtäktsdom hos utrikesfödda

Om hela Sverige bestått av utrikesfödda VS ett Sverige utan utrikesfödda
… 2720 våldtäktsdömda VS 430 våldtäktsdömda …
… 520 överfallsvåldtäkter VS 20 överfallsvåldtäkter …

Ska vi gå efter statistiken som UG presenterade så antyder den alltså att det är 2500 % större risk för en kvinna att bli våldtagen om hon möter en ”random” utrikesfödd i en mörk gränd jämfört med om hon istället möter en icke utrikesfödd.
Citera
2018-08-25, 17:26
Medlem
fermions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nummer-1

Ska vi gå efter statistiken som UG presenterade så antyder den alltså att det är 2500 % större risk för en kvinna att bli våldtagen om hon möter en ”random” utrikesfödd i en mörk gränd jämfört med om hon istället möter en icke utrikesfödd.

Precis, men istället sitter folk och larvar sig i soffor och garvar tillsammans åt hur löjligt det är att ens ta upp saken genom absurda diagram där överfallsvåldtäkter inte finns egentligen, så liten andel dessa ju utgör av mängden orapporterade våldtäkter. Helt enkelt så osannolikt att den som tror att de finns antagligen är svårt störd och allra minst rasist.
Här ett förslag till hur det kunde skildras i stället, tänk följande scenario:
Grupper på tre män står på var sin sida om en mörk gata. Du ( kvinna ) måste fråga om hjälp. Går du till den med 26*26*26 = 17576 gånger större risk att alla är våldtäktsmän eller går du till den andra gruppen? Varför?
Citera
2018-08-25, 19:31
Medlem
Shaggymes avatar
https://varldenshistoria.se/civilisa...vikingahovding
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Halmdocka
Att du inte diskuterar och istället agiterar blir ganska uppenbart. Jag har överhuvudtaget inte kopplat vår kultur till genetik.

Men om vi ska göra det så har vi till 40% fortfarande viking DNA. Att man hittar annat DNA och börjar surra om invandrare visar att man är komplett idiot.

Någon har påpekat att det var munkar. Vi hade kontakt med hela övre jordkloter. Vi hade bosättningar och det hängde på folk hem det är inget konstigt med det. Vi tog också med munkar och präster hem. Man har hittat indian DNA på island. Kontakten med Canada handlade om pälshsndel.

Har du någon kunskap så vet du art vi hade trälar så att man hittar främmande DNA är inte konstigt.
Däremot hade vi inte sexslavar.

Vår syn på sexualitet var helt annorlunda. Det här lever kvar i vår kultur i språket.

Man talar fortfarande om nidingsdåd när det är en omoralisk handling.
Förr i tiden blev de omoraliska utstötta ur samhället och vem som helst fick dräpa dem.

Nu är vi mindre barbariska men de väcker fortfarande folkets vrede och vi vill stöta ut dem ur samhället. Till och med i fängelset. Faktum är att det finns en tjuvheder som ett resultat av detta.
Folk upprörs för att våra nya kriminella inte har några gränser. De delar inte vår moral.
Att du halar fram ett par psykopater gör vare sig till eller ifrån då vår kultur inte biter på dem.

Folket har sett att kejsaren är naken. När nu fler och fler talar om det så kommer fler och fler lita på sina ögon och sätta dövörat till propagandister som du.

Er tid är förbi. Vänstern går i graven då allt är byggt på lögnen om den ädle vilden. Det är att lögnen är uppenbar som knäcker er.

Jag tror att dina triumfatoriska hejarop kommer att fastna i halsen på dej så snart valet är över.
I ljuset av de historiska rön om vikingar som nätet är överfullt av drar du löje över dej själv när du beskriver vikingen som en gentleman Llllöjligt. Mord, prundring, våldtäkter och slavhandel. Så stavas viking.

Bara ett exempel bland tusentals. https://varldenshistoria.se/civilisa...vikingahovding

Senast redigerad av Shaggyme 2018-08-25 kl. 19:48.
Citera
2018-08-25, 20:02
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:

Jag tror att dina triumfatoriska hejarop kommer att fastna i halsen på dej så snart valet är över.
I ljuset av de historiska rön om vikingar som nätet är överfullt av drar du löje över dej själv när du beskriver vikingen som en gentleman Llllöjligt. Mord, prundring, våldtäkter och slavhandel. Så stavas viking.

Bara ett exempel bland tusentals. https://varldenshistoria.se/civilisa...vikingahovding

Ja vänstern vill gärna demonisera den svenska kulturen, men vikingar är jättehett inte bara i Europa utan även i Canada eftersom man hittar mer och mer spår av dem. Hela historien skrivs om men det passar ju inte in i vänsterns agenda, så det lär ju ta ett tag innan vi får ta del av det.

Ni är alltför puckade för att stå emot folket som har fattat, du kommer med lite artiklar ur en populärhistorisk tidskrift som är en del av paradigmet, medan resten av världen finns i den verkliga världen.

Vad fan tror du att du vinner på att relativisera? Känner du dig god?
Skyddar du offer?

Du formligen dryper i klibbig vänsterpropaganda. Men det vänder. Tom Svt har sänt ett flertal nya dokumentärer om vikingarna. Man har även sänt en serie med kvinnor i centrum. Vikingarna och vulvorna var till och med i Berg och Meltzers historia.
Du kommer inte påverka valet i den här tråden.

Vikingarna har precis som alla folk inte haft problem att våldta främmande kulturers kvinnor när de har plundrat och erövrat. Där är de lika med invandrarna. Men det var inte det enda de gjorde.
Skillnaden är att det kallas vid dess rätta namn, medan när det handlar om invandrargäng här så talas om socioekonomiska faktorer och ingen djävel försöker slänga ut nidingarna som begår nidingsverk på grund av puckon som du.

En våldtäkt är en våldtäkt oavsett vem som begår den. Om en grupp är överrepresenterad måste man ju ta reda på varför. Men det är ju ett hot mot kulturrelativisterna, liksom religonsrelativisterna.

Hela ert teoribygge's going down down down.

Om Normandie
Citat:
Bilden av vikingarna som barbarer kommer från munkarna, de var de som var skriftkunniga. Anledningen till munkarnas rädsla för vikingarna handlade inte om olika religioner, det handlade om dåtidens handelshinder, vilka förbjöd handel med ickekristna, vilket såklart skapade problem. Bilden av vikingarna revideras hela tiden, och det verkar som vissa vikingar var mer brutala, medan andra kristnades för fortsatt handel. Visst förekom plundringståg det var unga obundna män som for ut på resa, men vikingarna var inte bara pirater, de var främst handelsmän, och hur kontakten med lokalbefolkningen artade sig växlade, ibland gick det bra, ibland mindre bra. Med tanke på den stora genetiska spridningen så verkar vikingarna ha blivit kvar på många platser och uppblandats med det folk som bodde där. Det är inte bara på Island vikingarna lämnat genetiska spår. I Rusernas rike och i Danelagen samsades man med lokalbefolkningen, så även i det franska Normandie vilket är döpt efter ”nordmennen”

Men det är de norska vikingarna vi vet mest om tack vare vikingasagorna. De norska vikingarna bosatte inte bara Färöarna och Island, de for heller inte bara till Amerika, de hade också bosättningar längs Skottlands norra och västra kust.

Vad som går upp för människor mer och mer är skillnaden, vänstertomtarna kulturrelativiserar men det håller inte. Envar som blir informerad om att invandrare bränner bilar och begår våldtäkter kommer ju fundera över varför. Särskilt när vi hjälpt flyktingar tagit emot dem och gett dem bidrag.

Det handlar om skillnader i skam och skuldkultur och nu är katten utanför boxen.

Här lite mer om Normande (minns du det det är gentilhomme? Gentil= trevlig homme= man)

Citat:
En annan tanke som slår är också om man ser på den högra kartan här ovan. Medan vikingarna hade ett tolerant kulturutbyte, runt över världen så sysslade araberna med de verkliga plundringstågen där man lade allt under sig. De som inte tillhörde en abrahamitisk religion dödades, de andra kuvades och hånades om de inte omvändes sig. Inte ett ord har jag lärt mig om arabernas och turkarnas imperialism och illgärningar, man har talat om den muslimska expansionen. Genom att använda felaktiga ord blir historieskrivningen falsk. När man ser på kartan till höger ovan så blir det tydligt vilka som var de verkliga barbarerna. Skillnaden i våra olika förhållningssätt handlar om kultur.

Vikingarnas förhållningssätt till omvärlden kom sig ingalunda av vekhet från vikingarnas sida. När de var på det humöret kunde de verkligen sätta skräck, inte bara i prästerna utan i andra folk. Många år vid årorna kräver att man är bra på att samarbeta och organisera sig, detta tillsammans med en överlägsna längd och fysik gjorde vikingarna respektingivande, med ett internationellt rykte. Den bysantinska kejsarens livgarde bestod av vikingar, och de vikingaättade normanderna besegrade engelsmännen, och under det norska korståget på 1100-talet så förlorades inte ett enda slag. Men barbarer – nej.

Jag kan också förklara att nomadfolk alltid levt i en rövarkultur, skillnaden mellan nomader och bofasta vilket vikingarna var, är att bofasta vet man var de bor. Större risk för vedergällning.

Det är så djävla lite vi vet om de människor vi tagit hit. Vad de tänker om oss västerlänningar.
Bara en sådan sak som att turkar ser sig som herrefolk och européer är ett par snäpp lägre ned på deras rasstege.

När folket får veta vilka ormar vi tagit i vår famn....

Eller när ormarna blir i majoritet. Turkarna vill nu återupprätta det osmanska riket.

Det här är bara ett av flera kommande steg i folkupplysningen. Allt du har att komma med är en populärtidsskrift.
Senast redigerad av Gertrud1 2018-08-25 kl. 20:20.
Citera
2018-08-25, 20:25
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nummer-1

Matten lägger jag mig inte i. Men om man lägger till sexofredanden, så blir ju siffran ännu högre.
Det här visste vi redan och det talades öppet om hur "turkarna" var när jag växte upp.

Det är tokvänstern som gjort det omöjligt att diskutera när problemen bara blir värre och värre.

Jag vet inte hur många som tänkte på snutten med de topless solande tjejerna i programmet. Det var genialiskt. Ingen badar topless längre.

En bild säger mer än tusen ord.
Senast redigerad av Gertrud1 2018-08-25 kl. 20:28.
Citera
2018-08-25, 22:47
Medlem
Citat:

Du inser inte att du är helt förvirrad uppenbarligen...

Först griper du efter ett halmstrå där DN fabulerat ihop en mumbo jumbo artikel (Som aftonhoran kopierat) - nu fortsätter du med dina halmstrån....

Lägg ner jiddret med "Mord, prundring, våldtäkter och slavhandel"....

http://historiska.se/utstallningar/vikingar/

"De människor som bodde i Norden under den här tiden, ägnade sig till största delen åt fredlig handel. Många var bönder eller hantverkare på hemmaplan."

Och för att visa lite mera om diskussionerna om Vikingarnas plundrande o.s.v.
(Lite mer seriöst forum än Flashback....)

http://www.arkeologiforum.se/forum/i...p?topic=5061.0

Ett av svaren gällande "Vikingar -> Plundring"

"Är inte den bilden på väg att försvinna (eller kanske den redan har försvunnit nästan helt), åtminstone bland arkeologer och andra som seriöst studerar denna tid? Bilden med krig, plundring och blodshämnd förs väl oftare fram av journalister, TV-makare och författare av populärhistoriska alster?"

Eller detta inlägg?

"Efter att ha läst många krönikor från det frankiska riket fick jag tvärt om intrycket att vikingarnas umgänge med munkar,präster och nunnor ofta gick rätt fredligt till. I annan tråd har jag nämnt dekretet i Frankerriket på 800-talet att präster,nunnor och munkar skall undantas för reglen om dödsstraff, om de sålt vapen och hästar till vikingar."

Du kan nu i lugn och ro sluta gripa efter dina halmstrån och endera försöka hitta nästa - eller försvinna under den sten du kom fram under....

Slutsats (Utan massmedias inkopplingar) -> Vikingar var till den största delen fredliga handlare och att hänvisa till vikingar i diskussionen om Invandrares/Flyktingars procentuella risk för att begå våldtäkt och bli straffad är helt irrelevant
Citera
2018-08-26, 08:42
Medlem
Shaggymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Halmdocka
Att du inte diskuterar och istället agiterar blir ganska uppenbart. Jag har överhuvudtaget inte kopplat vår kultur till genetik.

Men om vi ska göra det så har vi till 40% fortfarande viking DNA. Att man hittar annat DNA och börjar surra om invandrare visar att man är komplett idiot.

Någon har påpekat att det var munkar. Vi hade kontakt med hela övre jordkloter. Vi hade bosättningar och det hängde på folk hem det är inget konstigt med det. Vi tog också med munkar och präster hem. Man har hittat indian DNA på island. Kontakten med Canada handlade om pälshsndel.

Har du någon kunskap så vet du art vi hade trälar så att man hittar främmande DNA är inte konstigt.
Däremot hade vi inte sexslavar.

Vår syn på sexualitet var helt annorlunda. Det här lever kvar i vår kultur i språket.

Man talar fortfarande om nidingsdåd när det är en omoralisk handling.
Förr i tiden blev de omoraliska utstötta ur samhället och vem som helst fick dräpa dem.

Nu är vi mindre barbariska men de väcker fortfarande folkets vrede och vi vill stöta ut dem ur samhället. Till och med i fängelset. Faktum är att det finns en tjuvheder som ett resultat av detta.
Folk upprörs för att våra nya kriminella inte har några gränser. De delar inte vår moral.
Att du halar fram ett par psykopater gör vare sig till eller ifrån då vår kultur inte biter på dem.

Folket har sett att kejsaren är naken. När nu fler och fler talar om det så kommer fler och fler lita på sina ögon och sätta dövörat till propagandister som du.

Er tid är förbi. Vänstern går i graven då allt är byggt på lögnen om den ädle vilden. Det är att lögnen är uppenbar som knäcker er.

Du har fel. Viking stavas mord, plundring, våldtäkt, slavhandel.
Vikingen var ingen gentleman som du påstår.
Citera
2018-08-26, 08:48
Medlem
Shaggymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Du inser inte att du är helt förvirrad uppenbarligen...

Först griper du efter ett halmstrå där DN fabulerat ihop en mumbo jumbo artikel (Som aftonhoran kopierat) - nu fortsätter du med dina halmstrån....

Lägg ner jiddret med "Mord, prundring, våldtäkter och slavhandel"....

http://historiska.se/utstallningar/vikingar/

"De människor som bodde i Norden under den här tiden, ägnade sig till största delen åt fredlig handel. Många var bönder eller hantverkare på hemmaplan."

Och för att visa lite mera om diskussionerna om Vikingarnas plundrande o.s.v.
(Lite mer seriöst forum än Flashback....)

http://www.arkeologiforum.se/forum/i...p?topic=5061.0

Ett av svaren gällande "Vikingar -> Plundring"

"Är inte den bilden på väg att försvinna (eller kanske den redan har försvunnit nästan helt), åtminstone bland arkeologer och andra som seriöst studerar denna tid? Bilden med krig, plundring och blodshämnd förs väl oftare fram av journalister, TV-makare och författare av populärhistoriska alster?"

Eller detta inlägg?

"Efter att ha läst många krönikor från det frankiska riket fick jag tvärt om intrycket att vikingarnas umgänge med munkar,präster och nunnor ofta gick rätt fredligt till. I annan tråd har jag nämnt dekretet i Frankerriket på 800-talet att präster,nunnor och munkar skall undantas för reglen om dödsstraff, om de sålt vapen och hästar till vikingar."

Du kan nu i lugn och ro sluta gripa efter dina halmstrån och endera försöka hitta nästa - eller försvinna under den sten du kom fram under....

Slutsats (Utan massmedias inkopplingar) -> Vikingar var till den största delen fredliga handlare och att hänvisa till vikingar i diskussionen om Invandrares/Flyktingars procentuella risk för att begå våldtäkt och bli straffad är helt irrelevant

Du undviker hela tiden skickligt min enda fråga till dej.
På vilket sätt var denna artikel valpropaganda som du påstår.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-i-vikingastad
Citera
2018-08-26, 08:49
Medlem
Citat:
Du undviker hela tiden skickligt min enda fråga till dej.
På vilket sätt var denna artikel valpropaganda som du påstår.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-i-vikingastad

DU undviker varje gång tydligen - jag har ALDRIG påstått att den artikeln är valpropaganda

Länka gärna till där jag skriver att artikeln är valpropaganda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in