Citat:
Ursprungligen postat av
LimeTime
Jag undrar detsamma...
Att kommunikationen är kartlagd utgår även jag ifrån. Förändringar i kommunikationsmönstret kan ge viktig information.
Ja, troligen även det som låg till grund för första anmälan om "trakasserier" som hon valde dra tillbaka. Jag skulle bli förvånad om man inte finner att det skett en upptrappning av hot över tid i deras "relation" som slutade på detta sätt. Den är oftast fallet vid våld i "nära relationer". Dessvärre.
Liksom att det händer vanligtvis när en part väljer bort den andre. Mao vid ett avslut och den andra väljer nya relationer och annat liv. Närmast klassiskt.
Det mönstret kan inte undgått rutinerad polis/utredare. Även skadebilden på kroppen bör visa en del, om än kroppen legat länge i naturen i varm temperatur. Men klarade rättsmedicin det med Kim Walls styckade kroppsdelar som befunnits i saltvattnet längre tid än här i värme och natur, så är det hoppfullt. MEN fallen går inte att jämföra i övrigt.
På plussidan här finns uppenbarligen en dödsorsak, givet jag tolkat informationen rätt, vilket man exakt inte kunde fastställa där.