2018-08-26, 02:13
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Men varför ringer de SD? Efter allt de gått igenom, otrohet, polisanmälningar, avståndstagande, ofriendandet på FB etc etc så borde väl inte han vara den första bästa nära vän till henne som de kom på att kontakta. OCH med tanke på att SD ville lappa ihop det med HD som gett honom "kontaktförbud" att träffa LW så borde han väl verkligen ha hållit sig långt ifrån henne.
En sliskig jä*la lögnhals är vad han är vare sig han är mördaren eller inte..

Ja, verkligen.

Tydligen så har de ju fortsatt att träffas
och det kanske var honom hon brukade
försvinna ut med på nätterna så det kanske
var den första de tänkte på att ringa när
hon inte var hemma.
Citera
2018-08-26, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Jag undrar detsamma...

Att kommunikationen är kartlagd utgår även jag ifrån. Förändringar i kommunikationsmönstret kan ge viktig information.

Ja, troligen även det som låg till grund för första anmälan om "trakasserier" som hon valde dra tillbaka. Jag skulle bli förvånad om man inte finner att det skett en upptrappning av hot över tid i deras "relation" som slutade på detta sätt. Den är oftast fallet vid våld i "nära relationer". Dessvärre.

Liksom att det händer vanligtvis när en part väljer bort den andre. Mao vid ett avslut och den andra väljer nya relationer och annat liv. Närmast klassiskt.

Det mönstret kan inte undgått rutinerad polis/utredare. Även skadebilden på kroppen bör visa en del, om än kroppen legat länge i naturen i varm temperatur. Men klarade rättsmedicin det med Kim Walls styckade kroppsdelar som befunnits i saltvattnet längre tid än här i värme och natur, så är det hoppfullt. MEN fallen går inte att jämföra i övrigt.

På plussidan här finns uppenbarligen en dödsorsak, givet jag tolkat informationen rätt, vilket man exakt inte kunde fastställa där.
Citera
2018-08-26, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Norgegänget tyckte det var udda av henne att försvinna ur tråden utan ett hej då. Dom försökte nå henne under tisdagen och fick en olustig känsla. Sen for dom förbi hennes hem i alla fall på vägen till Norge.
Vem säger att dom var där 05, eller missförstår jag dig?
I ena stunden har JH sagt att dom var där på tisdagen och huset var avspärrat. Till nästa sa han att dom var där på onsdagen (som deras loggar säger) och huset var inte avspärrat.

Förklaringen till SD:s snabba inblandning var ju tydligen att ett av barnen ovh UW kontaktade honom. Skulle inte ni ringt runt i hans läge då, oavsett om han är GM eller oskyldig?
Hur han än gör skulle det väcka tvivel om han är skyldig. Så skulle jag tänka.
Är han oskyldig så gjorde väl han exakt rätt med den information han hade?

UW var den som ringde polisen. Att ett av barnen ringt SD för hjälp är NY information av en likaledes NY användare, icke att förglömma. Liksom att UW skall bett honom om göra egna "undersökningar". Vad baserar sig den anonyma skribenten sina uttalanden på för källa?
Citera
2018-08-26, 03:26
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
UW var den som ringde polisen. Att ett av barnen ringt SD för hjälp är NY information av en likaledes NY användare, icke att förglömma. Liksom att UW skall bett honom om göra egna "undersökningar". Vad baserar sig den anonyma skribenten sina uttalanden på för källa?

UW kanske inte hade koll på LWs
GeoCachkompisar. Han kanske bad SD
att fråga dem om de visste var hon var.

Eller så trodde han att att det var SD som
låg bakom försvinnandet och frågade honom
därför.

Barnen och UW visste säkert om hur förhållandet
var mellan LW och SD.
Om det varit mer trakasserier och misshandel från SD
än det som anmälts.
Citera
2018-08-26, 04:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Men varför ringer de SD? Efter allt de gått igenom, otrohet, polisanmälningar, avståndstagande, ofriendandet på FB etc etc så borde väl inte han vara den första bästa nära vän till henne som de kom på att kontakta. OCH med tanke på att SD ville lappa ihop det med HD som gett honom "kontaktförbud" att träffa LW så borde han väl verkligen ha hållit sig långt ifrån henne.
En sliskig jä*la lögnhals är vad han är vare sig han är mördaren eller inte..

Tar nog den uppgiften med en näve salt, åtminstone i nuläget.
Citera
2018-08-26, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Så kom det en mängd inlägg om SD är på tråden och huggningar mot främst mig att man försvarar SD. Detta leder tråden verkligen framåt. Till vilket syfte?
Är det SD som ska i fängelse eller är det mördaren.
Personligen är jag väldigt öppen med vem GM är. Skulle inte trilla av stolen om det är SD.
Jag har lämnat information om SD till polisen, så speciellt SD inställd är jag inte på det sättet. Om det bidrar till att fälla eller fria vet jag inte. Ganska ointressant faktiskt, huvudsaken är som sagt att polisen går framåt.

Men jag sticker inte under stolen att nått känns mer och mer fel med SD som GM för mig.
"Är det SD som ska i fängelse eller är det mördaren"... "skulle inte trilla av stolen om det är SD"... "nått känns mer och mer fel med SD som GM för mig"... så här skriver Du i Ditt inlägg... jag undrar var Din %-sats ligger med SD som tänkt GM?

När i tiden var det Du pratade med polisen och kom Du ihåg att nämna JG vid det tillfället?
Senast redigerad av Tufsankatt 2018-08-26 kl. 06:33.
Citera
2018-08-26, 06:42
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Det har framkommit uppgifter i tråden att SD ska ha utsatt LW för mer än innehållet i hennes två anmälningar. Jag är benägen att tro att SD kan ha varit kontrollerande mot LW.

Efter inlägget idag där det framkommer att SD och LW letar burkar tillsammans den 30 mars i år så reagerade flera postare med att LW inte kan ha varit rädd för SD, då de träffats på tu man hand. Den reaktion fick mig att fundera på om just detta var syftet från SD då hela eller delar av hans logg är skriven efter Lenas död. Ville han försöka påskina att deras relation var oproblematisk?

Så tänker jag. För egen del är jag övertygad om att en kvinna som lever i en destruktiv relation och hyser rädsla för sin partner kan träffar partnern trots rädsla. Rent allmänt så.

Man kan fråga sig vad du vinner av att odla falsarier om LW som en viljelös skrämd kvinna när alla med insikt vet att det inte stämmer.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-08-26 kl. 07:35.
Citera
2018-08-26, 07:11
Medlem
Om det stämmer (som en nyreggad skrev här) att både UW och sonen vid varsitt tillfälle tog kontakt med SD, vid tidigt tillfälle efter försvinnandet antar jag att dom hade något att gå på (sett kontakt via digitala media dom emellan på kvällen/natten)?
Varför skulle dom inte överlämna det till polisen.
Var den kontakten med SD innan dom kontaktade polisen?
Och varför isf... hade sonen hört SD där på kvällen eller hade LW sagt att hon skulle träffa honom en snabbis...?
Citera
2018-08-26, 08:11
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Man kan fråga sig vad du vinner av att odla falsarier om LW som en viljelös skrämd kvinna när alla med insikt vet att det inte stämmer.

Man kan också fråga sig vad du vinner, av att odla falsarier om det som jag skrev och förvränga orden när alla med insikt vet att du inte riktigt stämmer.
Citera
2018-08-26, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Jag funderar, likt många andra gissar jag, återkommande på vad som kan ha fått LW att sen timma raskt lämna hemmet och sina sysslor, låta dörren stå olåst och traska iväg längs gatan i natten. Om det nu var så det gick till vill säga. Det enda som skulle få mig att göra exakt likadant vore om någon familjemedlem var i nöd eller i stort behov av min närvaro. Så verkar ju dock inte ha varit fallet. Yngste sonen var väl hos LW och dottern och äldste sonen hos UW, enligt senaste bud, vill jag minnas? Jag tror inte att LW hade rusat ut till SD om han så stått utanför hennes fönster och gjort saltomortaler med sin ”heta tunga”. Nej, hon har lurats/lockats/tvingats ut av känslomässiga orsaker som inte gick att motstå, gissar jag. Kan GM fått LW att tro att någon av hennes barn var i fara? Eller möjligtvis hotat med att göra illa något av barnen om hon inte gjorde som hen sa?
Har som Du funderat på detta (såklart)...
Kommit fram till att LW inte har "en sen timma" som kanske de flesta av oss (själv kramar jag kudden då), Tror inte att hon gått ut själv mitt i natten, någon hon ville prata med tog kontakt och hon gick ut självmant (skulle inte gå långt därför är dörren olåst).
Eftersom hon haft mycket kontakt med SD, trots vad som tidigare hänt, är det inte otroligt att det är SD och att hon inte vill att barnen ska veta om deras kontakter.
Citera
2018-08-26, 08:58
Medlem
Spekulerar vidare på morgonkvisten...
Det här med tider fram/tillbakadaterade... antar att det är många i geokretsar som visste om det struliga förhållandet mellan SD & LW.
Kan det vara så att dom ville hålla det hemligt, för en del i kretsen, när och hur dom träffades?
Citera
2018-08-26, 09:14
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan

Du kastar som vanligt sten i glashus.
Du beskyller andra postare för att skapa trådsanningar, nu skapar du precis en själv.
Eller du vet med säkerhet att SD inte utsatt Lena för mer än det han anmäldes för?
Nä det gör du inte.
Senast redigerad av flixa81 2018-08-26 kl. 09:16. Anledning: Stavfel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in