2018-08-25, 18:19
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Förklaringen till SD:s snabba inblandning var ju tydligen att ett av barnen ovh UW kontaktade honom. Skulle inte ni ringt runt i hans läge då, oavsett om han är GM eller oskyldig?
Hur han än gör skulle det väcka tvivel om han är skyldig. Så skulle jag tänka.
Är han oskyldig så gjorde väl han exakt rätt med den information han hade?

Bra formulerat. Ett antal postare suggererar varandra till hårresande falsarier.
Citat:
Medinsyn igår 11:18 Citat: "Det är inte som någon skrev många som står familjerna nära som skriver här då det är allmänt känt att SD berättat för flera att "UW kontaktade honom för assistans på förmiddagen 15/5 och tidigare på dagen kontaktade ett av barnen SD i samma ärende."

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Att ringa runt efter att LWs barn ringt SD på morgonen ang, LWs bortavaro är enligt min bestämda uppfattning självklart.
Nedan finns kärnan av dom deltagare i tråden vilka metodiskt och illvilligt misstolkar i stort varje min och ord som läggs tråden tillhanda. Dessa misstolkningar exemplifierar bra mitt påstående.
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Du tror inte SD:s kontakt och samtal med personer runt Lena den 15 maj gjordes för att han ville skaffa sig information inför kommande förhör? Han visste givetvis att han skulle kallas till förhör med tanke på deras relation och digitala kontakt den kvällen. Som sagt han är smart... om han var oskyldig varför skulle han prata med både UW med flera när Lenas kropp int ens hade hittats?? Konstigt agerande.
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Ja jag köper inte hans oskuld.. Varför härja runt efter uppgifter från andra? Det var väl ingen uppgift som spontant borde hamnat på hans bord.. Han verkar ju som sagt vidare inte särskilt engagerad i att delta i letandet efter henne..
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det var min första tanke när jag läste det inlägget.
SD ville skaffa sig så mycket kunskap som möjligt om de andras förehavanden för att själv kunna ljuga ihop en trovärdig historia som inte skulle kunna ifrågasättas av polisen.
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Misstänker att han tutat i sina vänner och bekanta denna version, att han skulle ha blivit tillfrågad om assistans då han i själva verket kan ha blivit tillfrågad om han vet något om LWs försvinnande och vart hon kan tänkas vara..
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Vilken bra liknelse!
Det här beteenden hos misstänkta har ju setts förut. Billy (Tovas mördare) ringde till och med till polisens tipstelefon för att pejla läget och försöka sprida misstankar åt annat håll.

Till LimeTime s förvar bör rättvist också ta med hennes sent uppvaknande i samma inlägg innan posten ovan skickades.
Citat:
LimeTime : att förtydliga: Jag menar inte att SD måste vara skyldig till mord på grund av det här.
Det jag menar är att han som misstänkt följer ett mönster som även andra misstänka har följt. Dessa andra har senare dömts för mord.
Det lär visa sig hur det blir med SD.
Ovan uppräknade postare är ett axplock det finns ett antal till vilka med säkerhet känner igen sig.

Nu har speciellt uppmärksammade mord en mycket stark dragningskraft för knäppgökar. En inte ringa del av tipsen som kommer in om mord är från allehanda virrpannor. Somliga tar på sig morden andra suggererar sig till vittnesuppgifter. Följaktligen är inte Fbs kriminaltrådar heller förskonade och får tyvärr p.g.a anonymiteten långt mer än sin beskärda del av psykiska snedseglare.

Måhända är stycket undertill något att fundera över för trådens allra värsta?

Kuriosa: Ubåts-Madsen har f.ö. inlett en kärleksfull relation med med sin kvinnligs fängelse vakt.
Kvinnan uppger att hon kunde ”prata om allt” med Peter Madsen. Hon ska en tid efter att de träffats börjat besöka mördaren i hans cell så ofta hon kunde.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/1kpJgX/fangelsevakt-fick-sparken--efter-relation-med-peter-madsen
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-08-25 kl. 18:34.
Citera
2018-08-25, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Vi kan fråga om EGT nu kan vara beredd på att berätta vilka detaljer hen vet från åklagarens framställan. Hen har tidigare antytt veta detaljer från den, men har valt att inte säga något om vad det är. Varför då skriva att hen vet? Knas.
Svammel! Jag har sagt exakt hur jag har kommit fram till det grundläggande, som alltid måste finnas med. Även vad och hur jag tolkat dom uppgifterna. Även sagt att det troligen finns mer, som jag inte vet.

Detta borde du om någon ha koll på....
Citera
2018-08-25, 18:30
Medlem
Citat:
Så kom det en mängd inlägg om SD är på tråden och huggningar mot främst mig att man försvarar SD. Detta leder tråden verkligen framåt. Till vilket syfte?
Är det SD som ska i fängelse eller är det mördaren.
Personligen är jag väldigt öppen med vem GM är. Skulle inte trilla av stolen om det är SD.
Jag har lämnat information om SD till polisen, så speciellt SD inställd är jag inte på det sättet. Om det bidrar till att fälla eller fria vet jag inte. Ganska ointressant faktiskt, huvudsaken är som sagt att polisen går framåt.

Men jag sticker inte under stolen att nått känns mer och mer fel med SD som GM för mig.

1X2 helgardering även kallad.
Citera
2018-08-25, 18:41
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
För 20:e gången, dörren stod på glänt. Ja nytt lås sedan något år tillbaka, strax efter misshandeln från SD. Och ja SD hade haft nyckel tidigare till LW, osäker om han inte ville lämna tillbaka den eller om LW var osäker på om det fanns fler..
I vilket fall så stämmer låsbytet i tiden för strax efter misshandeln

Okej, okej sista om låseriet. Jag lovar. Men det finns många små detaljer som smyger sig in här och där och sedan blir trådsanningar. Senast gällde det att polisen bytte lås. Så för ordningens skull: Att byta lås kan betyda att man byter ut låsfunktionen inne i dörren. I vardagligt tal betyder att byta lås dock oftast att man bara byter nyckelkolv. Det som polisen gjorde efter mordet. Om Lena inte ville att SD skulle ha nyckel skulle hon ha bytt kolv.

Att dörren var öppen användes som en av orsakerna till att man antog att hon hade försvunnit.
. En varm sommarmorgon kan man tycka att det är lite överdrivet.

MVG nämner att LW hade motorlås och förstod hur viktigt det var, eftersom det vanliga är att "öppen" kan betyda både olåst, på glänt eller vidöppen. Det förklarar också varför den öppna dörren var så viktig för polisen. Det är intressant att LW fick motorlåset efter misshandeln. Det var mycket som ändrades just då.

Varför nämndes motorlåset överhuvudtaget?

Antingen ville MVG bringa klarhet i trådens tvistande om låst, på glänt eller vidöppen samt hela diskussionen om att gå ut med sopor utan att låsa osv eftersom det bygger på våra erfarenheter om hur man vanligtvis gör, men inget av det stämmer med ett motorlås, samt förklara varför polisen tog så allvarligt på det.

Att MVG skulle hitta på motorlåset av någon anledning låter väldigt osannolikt. Visst verkar hen har farit med osanning både före och efter, men vem kommer på att ljuga om motorlås? Det är inget som man drar till med bara. Jag tror att MVG visste om det helt enkelt, vilket gjorde det enklare att diskutera huruvida LW kvistade ut en sväng utan att låsa.

Om hon hade ett motorlås med dörrstängare så kunde informationen att dörren var öppen betyda flera olika saker: Antingen var dörren olåst från utsidan. Jag tror inte att det var pga sonen. Han är 12 år och vet precis hur låset fungerar. I Lenas fall tror jag dessutom att #-funktionen var spärrad.
Om sonen skulle märka att dörren var olåst, måste han ha provat utifrån.
SD kan ha upptäckt det när han kom. Det verkar lite konstigt att bara trycka ner handtaget. Antingen ringer man väl på, eller om SD kommer och går som han vill blippar han eller slår koden som vanligt.
Om dörren stod på vid gavel, betyder det att den saknade dörrstängare. Vilket är lite konstigt.
Det finns brytskydd på dörren och på bilderna kan man inte se någon åverkan.

Antingen har LW öppnat från insidan och sedan har dörren eller låset manipulerats av någon så att det var olåst/öppet. Och antingen sonen eller SD har upptäckt det. Eller så var dörren stängd och låst.
Senast redigerad av tjackarismyg 2018-08-25 kl. 19:00. Anledning: fattas mening
Citera
2018-08-25, 18:43
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Svammel! Jag har sagt exakt hur jag har kommit fram till det grundläggande, som alltid måste finnas med. Även vad och hur jag tolkat dom uppgifterna. Även sagt att det troligen finns mer, som jag inte vet.

Detta borde du om någon ha koll på....

I nedan inlägg gör du sken av att veta något i framställan som du inte ville gå in på. När du skriver så, får läsaren bilden av att du vet detaljer i åkl framställan.

Citera
2018-08-25, 19:03
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linxieloo
Ingen av dem var nog särskilt intresserad av att andra skulle få reda att de umgicks. Med tanke på hur hela loggen är skriven så är jag ganska säker på att den skrivits efter hennes död.

LW och SD geocachare alltså tillsammans den 30 mars 2018. Det vi vet är att LW inte loggade dessa burkar och att SD skriver delar eller hela sin logg efter Lenas död. Varför gör han det?

Med tanke på fleras reaktion härinne att det här bevisar att LW inte ska ha varit rädd för SD, så kan jag inte låta bli att undra om det kanske var just det som var SDs syfte...
Citera
2018-08-25, 19:12
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Bra formulerat. Ett antal postare suggererar varandra till hårresande falsarier.

Att ringa runt efter att LWs barn ringt SD på morgonen ang, LWs bortavaro är enligt min bestämda uppfattning självklart.
Nedan finns kärnan av dom deltagare i tråden vilka metodiskt och illvilligt misstolkar i stort varje min och ord som läggs tråden tillhanda. Dessa misstolkningar exemplifierar bra mitt påstående.

Till LimeTime s förvar bör rättvist också ta med hennes sent uppvaknande i samma inlägg innan posten ovan skickades.

Ovan uppräknade postare är ett axplock det finns ett antal till vilka med säkerhet känner igen sig.

Nu har speciellt uppmärksammade mord en mycket stark dragningskraft för knäppgökar. En inte ringa del av tipsen som kommer in om mord är från allehanda virrpannor. Somliga tar på sig morden andra suggererar sig till vittnesuppgifter. Följaktligen är inte Fbs kriminaltrådar heller förskonade och får tyvärr p.g.a anonymiteten långt mer än sin beskärda del av psykiska snedseglare.

Måhända är stycket undertill något att fundera över för trådens allra värsta?

Kuriosa: Ubåts-Madsen har f.ö. inlett en kärleksfull relation med med sin kvinnligs fängelse vakt.
Kvinnan uppger att hon kunde ”prata om allt” med Peter Madsen. Hon ska en tid efter att de träffats börjat besöka mördaren i hans cell så ofta hon kunde.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/1kpJgX/fangelsevakt-fick-sparken--efter-relation-med-peter-madsen

Om du ska länka till mitt inlägg så gör det ordentligt!! All text i mitt inlägg som du citerar skrevs samtidigt.
Så jävla illa att du hittar på rena lögner för att gagna ditt eget syfte. Unket!
Citera
2018-08-25, 19:12
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Okej, okej sista om låseriet. Jag lovar. ——-

MVG nämner att LW hade motorlås ———-
Antingen ville MVG bringa klarhet i trådens tvistande ———-

Att MVG skulle hitta på motorlåset av någon anledning låter väldigt osannolikt. Visst verkar hen har farit med osanning både före och efter, men vem kommer på att ljuga om motorlås? ————-

???
Citera
2018-08-25, 19:16
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
???

Antagligen MV (?) tänker jag vid närmare eftertanke...🤓
Citera
2018-08-25, 19:27
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linxieloo
Ingen av dem var nog särskilt intresserad av att andra skulle få reda att de umgicks. Med tanke på hur hela loggen är skriven så är jag ganska säker på att den skrivits efter hennes död.

Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Intressant och tankeväckande.
Jag fick liknande tankar som du gällande Nordsjö-loggarna. LW och SD är som vanligt tillsammans. Enligt loggarna på isäventyr. LW verkar inte särskilt rädd för SD trots misshandeln, eftersom hon på kryckor ger sig ut på knakande isar ensam med honom en hel dag för sin hobbys skull.

Trots dessa strapatser bryr hon sig inte om att logga denna digra cache.
Det gör däremot SD och som GilGrimsson82 påpekar så gör han tillägget "Hoppas du har det bra där du är nu, S*ft". .
Jag antar att man resonerar att det är en bakdaterad logg, vilket är mycket möjligt.
/../

Det skulle vara intressant att se hur loggremsorna (dvs. pappersremsorna) ser ut för dessa Nordsjö-cacher vid Kumla. Har både LW och SD plitat ner sina geocache-alias? Eller endast SD? Och vilket datum? Stämmer hans manuella signering på pappersremsan med hänsyn till kronologisk datumordning, dvs. i relation till övriga geocachare som har loggat tidigare/senare datum?

Om någon har vägarna förbi någon av dessa Nordsjö-cacher, så vore ett foto av loggremsan väldigt intressant
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-08-25 kl. 19:33.
Citera
2018-08-25, 19:36
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Jag funderar, likt många andra gissar jag, återkommande på vad som kan ha fått LW att sen timma raskt lämna hemmet och sina sysslor, låta dörren stå olåst och traska iväg längs gatan i natten. Om det nu var så det gick till vill säga. Det enda som skulle få mig att göra exakt likadant vore om någon familjemedlem var i nöd eller i stort behov av min närvaro. Så verkar ju dock inte ha varit fallet. Yngste sonen var väl hos LW och dottern och äldste sonen hos UW, enligt senaste bud, vill jag minnas? Jag tror inte att LW hade rusat ut till SD om han så stått utanför hennes fönster och gjort saltomortaler med sin ”heta tunga”. Nej, hon har lurats/lockats/tvingats ut av känslomässiga orsaker som inte gick att motstå, gissar jag. Kan GM fått LW att tro att någon av hennes barn var i fara? Eller möjligtvis hotat med att göra illa något av barnen om hon inte gjorde som hen sa?
Citera
2018-08-25, 19:44
Medlem
Citat:
Det vet jag inte, men om så är fallet så kanske SD:s rundringning inte var så intensiv som vissa framställer det?
Denna analys faller på sin rimlighet att veta och förstå detaljer. Det leder inte oss framåt utan man vänder och vrider på ett moln utan detaljer så det passar sin agenda.

Jag tycker det fortfarande är anmärkningsvärt om SD gjort en rundförfrågning bland geocach-vänner för att kolla vilka som varit i kontakt LW vid aktuell tidpunkt och inte kollat de mest sannolika dvs de hon avsåg att samåka med till Norge-eventet.

Ett event som diskuterats länge och troligast via en intresseförfrågan via geocache forumet. Sedan när dessa inkommit och folk anmält sig har väl dessa bildat en grupp för mer detaljerade planer för att slutligen bli av en praktisk natur. Mina antaganden utifrån praktisk erfarenhet av gruppresor.

Som jag förstått det var den ursprungliga planen att avresa skulle ske med start från Stockholm och LW upphämtas tisdag 15/5 KL 05.00 vilket sedermera försköts till onsdag 16/5 05.00 Pga LWs sons födelsedag den 15/5.

Hade ev Gm vetskap om den sena ändringen? Om inte var det väldigt sent att den 14/5 kl 23-tiden att ev omförhandla den resan då avresa skulle ske om 5 timmar. Förutsatt att det var målet med det sena mötet.

Oavsett var det väl sent ändå om så avresan var på onsdag då tisdagen var uppbokat av firande och packning inför eventet samt tidig kväll med den tiden för avfärd.

Men GMs mål med mötet kanske inte hade med eventet att göra alls?

Hur som visste UW om dessa resplaner då han skulle ta hand om barnen. Själva planeringen kanske också innebar viss hjälp med barnen dagtid då Ulf arbetade. Så det förstärkte även att ett frivilligt förvinnande var än mer osannolikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in