Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-08-24, 21:58
Medlem
Oh-be-wans avatar
Super Mario 3 eftersom den har battle game. Vi har kört den jäkligt mycket på PS3.
Citera
2018-08-24, 22:25
Medlem
Räknas Yoshis Island 2?
Citera
2018-08-24, 22:29
Medlem
Glömde, jag är även svag för SMB2. Vet inte varför men kanske för att det bryter av så hårt mot resten av alla SMB.
Citera
2018-08-24, 22:32
Medlem
MrDepleteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VisaPapprenSchnell
Nostalgikern i mig vill säga SMB1 och SMW.

Men jag har haft mest kul med Mario Kart 64.

Glömde helt bort Mario Kart 64, det måste hamna på min lista också!
Citera
2018-08-24, 22:46
Bannlyst
64 var magiskt men Sunshine tror jag faktiskt (det senaste/mest avancerade jag spelat) om vi snackar 3D. Gillar soliga spel.

Annars Mario Bros (lite bortglömt i tråden) där man ju kan spela mot varandra:

https://www.youtube.com/watch?v=WFptXdODy7k
Citera
2018-08-24, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wazzobazzo
64 var magiskt men Sunshine tror jag faktiskt (det senaste/mest avancerade jag spelat) om vi snackar 3D. Gillar soliga spel.

Annars Mario Bros (lite bortglömt i tråden) där man ju kan spela mot varandra:

https://www.youtube.com/watch?v=WFptXdODy7k
*nyfiken*

Hur får du SMB till bättre spel än Kartspelen?
Citera
2018-08-24, 22:53
Bannlyst
Citat:
*nyfiken*

Hur får du SMB till bättre spel än Kartspelen?

Har bara spelat Mario Kart 64 och det håller jag väldigt högt (SNES lågt men det spelade jag på emulator).

Vad gäller spinoff-spelen vete katten dock (krossade allt motstånd på MK64 när jag spelade battle med kompisar så det gjorde ju på sig). SMB går snabbare och är mer irriterande pga eldbollarna. Bättre spel vill jag inte säga att det är såklart.

Tennis- och golfserierna är också ganska bra till både stationära och bärbara. Jag kan seriöst inte välja...så det får bli SMB pga ren nostalgi. Det är svårt det här. Mario brukar innebära kvalitet.

Kaizo är roligast att titta på. Inte lika kul att spela...
Senast redigerad av wazzobazzo 2018-08-24 kl. 22:58.
Citera
2018-08-24, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wazzobazzo
Har bara spelat Mario Kart 64 och det håller jag väldigt högt (SNES lågt men det spelade jag på emulator).

Vad gäller spinoff-spelen vete katten dock (krossade allt motstånd på MK64 när jag spelade battle med kompisar så det gjorde ju på sig). SMB går snabbare och är mer irriterande pga eldbollarna. Bättre spel vill jag inte säga att det är såklart.

Tennis- och golfserierna är också ganska bra till både stationära och bärbara. Jag kan seriöst inte välja...så det får bli SMB pga ren nostalgi. Det är svårt det här. Mario brukar innebära kvalitet.

Kaizo är roligast att titta på. Inte lika kul att spela...
Säger inte emot dig. SMB får min nostalgi-meter att gå i taket också, men särskilt roligt spel vettefan om det var. Hette det inte Mario Brothers förresten...
Citera
2018-08-24, 23:04
Medlem
Ryggradsluss avatar
Jag spelade ju alla upp till Mario64 + De 2 Super Mario land till Gameboy och nåt Warioland då dom kom ut typ så alla var de ju speciella på sina sätt.

Ettan då det var så banbrytande för mig då jag ju inte hade upplevt nåt liknande när vi spelade det hos kompisens syrra som hade hyrt ett helt NES med nåt spel.

Bara det att man kunde spotta eldbollar vilket jag trodde han gjorde då. Musiken. Vattenbanan ja det var magiskt. Fantasin fick stort spelrum då grafiken ju inte avslöjade så mycket om alla möjligheter och detaljer som ju finns i vår värld jämfört med den platta världens begränsningar.

Warp zonesen har jag tänkt på mer nu på senare dar hur dessa liksom känns tagna från "spelskaparens" Snyggt där. Våra tankar kan ju gå dit de inte borde ibland när det känns ju som åtminstone jag var så fri att tänka vad jag ville och kanske inte alltid borde men hur kan man hindra en tanke från att födas när man är där?

Så warp zones förknippar jag med terrorism på nåt vis. Men för mig är det inget brott bara nåt som kan förstöra för en pojkes verklighet. Det var ju meningen att det skulle vara så för mig. Jag var en fuskare på gott och ont och ville se, känna, göra allt direkt, samtidigt typ.

Trean köpte jag av en snubbe som hade importerat det innan det kom ut i Sverige så det var ju på japanska. Grymt spel! Det snuddade ju lite vid olika lager när man kunde gå bakom väggar och skit.

Tvåan hade vi jävligt kul med!
Mario64 har jag inte spelat så mycket men det verkar ju förstås vara bra. Blev lite mycket med all "frihet" bara

Första Warioland till Gameboy rekommenderas varmt men inte på svartvita Gameboyen då kanske.

Fan vad skum spelhistorian känns när en tänker efter. speciellt hur alla konsoler kom ut med 3d och skit. Fuckade nog upp en del men det är så det ska va. Uppfuckat. Nu är det lugnt..
Människobarnet visste eller kunde inte bättre. Eller kunde han? hehe.

Det var det.
Citera
2018-08-24, 23:06
Medlem
Ryggradsluss avatar
Citat:
Säger inte emot dig. SMB får min nostalgi-meter att gå i taket också, men särskilt roligt spel vettefan om det var. Hette det inte Mario Brothers förresten...

Mario bros hette spelet där bröderna bara höll sig inom en skärm och skulle tävla mot varandra eller samsas kanske man skulle göra och det kom ut olika djur från avloppsrören. Fanns som minispel under smb3.
Citera
2018-08-24, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ryggradslus
Mario bros hette spelet där bröderna bara höll sig inom en skärm och skulle tävla mot varandra eller samsas kanske man skulle göra och det kom ut olika djur från avloppsrören. Fanns som minispel under smb3.
Exakt. Det var den jag syftade på.

Det måste ju ändå vara ett av de fattigare Mariospelen. Det är kul i ungefär 15min.

Musiken var bra dock har jag för mig
Citera
2018-08-24, 23:12
Medlem
Super Mario Land någon? Vääldigt annorlunda, kanske eftersom Shigeru inte var så inblandad, men roligt ändå!

SM64 är också väldigt bra..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in