2018-08-25, 16:13
Medlem
hrwdtjs avatar
Hur ser SD:s valaktivitet ut runtom i landet? Att åka runt och visa upp sig gör nog mer än många tror. Jag har inte märkt av valet så mycket bortsett från några valskyltar och längs gatan och valstugor på torget.

Citat:
För fyra år sedan gick 58 procent av rösterna på Herrgårdsgymnasiet i Säffle till Sverigedemokraterna. När man förbereder för nytt skolval tror rektor och lärare att ett högre valdeltagande ska ge en annan bild av elevernas partisympatier.

De unga väljarna själva utesluter inte en ännu högre siffra för SD.

– Jag tror att det kan bli ännu fler som röstar på SD. Det märks på hur man pratar och beter sig i korridoren, säger Alexander Blixtfeldt Elvborn, 17.

Madicken Kromnau Dahlström som går sista året på vårdprogrammet röstar på Sverigedemokraterna för partiets hållning i brott och straff och för vårdpolitiken.

https://www.expressen.se/gt/qs/skolan-ar-uppdelad--for-eller-emot-sd/
2018-08-25, 16:23
Medlem
hrwdtjs avatar
SDs uppgång innan sommaren har planat ut. Det är två veckor kvar till valet så det ska bli spännande att se hur siffrorna rör sig de kommande dagarna innan den 9 september.

Den stora frågan är om SD har hittat fram till nya väjargrupper. Har de gjort det är opinionssiffrorna garanterat i underkant då det fortfarande finns stenhårda tabun mot invandringskritik inom vissa väljargrupper. Samtidigt har jag svårt att tro att SD inte har något stöd alls hos akademiker eller inom kvinnodominerade yrken.

Maktens arrogans att redan i förtid börja prata om storkonstellationer över blockgränserna för att utestänga SD kan nog spä på folkföraktet mot politiker lite till. Jag vill inte se SD i en regering utan jag vill bara att de ska fungera som ett ankare som ser till att idiotströmmen inte sveper med sig Sverige ännu en gång ut på massinvandringsoceanen. Hotet att SD fortsätter växa måste sätta S och M i schack någon gång så de inser att de inte ska öka invandringen igen. När stoppad invandring är det normala tillståndet i Sverige kan samtal börja föras om hur vi enklast skickar hem alla som inte ska vara här.
2018-08-25, 16:35
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Hahaha varför vågar du inte ens stå för vem du röstar på i luren ???

SD kommer landa på 24,5 % afs MELLAN 3-4 %

Vill du veta vad en person röstar?

Ring upp och fråga: "Hej, jag heter X Ysson, och ringer för svenska opinionsundersökningar och frågar svenskar vad de skulle rösta på om det vore val idag. Skulle du vilja ställa upp och svara? Bra, vad skulle ni rösta på om det vore val idag av de partier som ställer upp i Riksdagsvalet?"
2018-08-25, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellobbq
Verkligen skrämmande att SD är på nedgång. AFS kommer troligtvis inte in i riksdagen men kommer sno åt sig viktiga procent, åtminstonde 1%.
Snacka om att AFS börjar etablera sig i absolut sämsta tänkbara stund, risken blir större att det blir ett block av partier som inte får något inflytande som består av SD/AFS.

Varför kan inte ni som röstar på AFS, bara sätta er ner i soffan, ta en whiskey och bara inse att eran bild av Sverige inte går att få tillbaka utan att vi måste göra det bästa av situationen?
Kalla mig för förrädare eller vad ni vill.
Alternativ För Sverige påminner mig lite om Trumps inrikespolitik.. Man vill genomföra saker fast det är 30 år försent.

Du har missuppfattat situationen. SD:s kräftgång kommer att fortsätta, fastän deras valresultat kommer att hamna på över 20% i september. Ett parti, som inte vill stoppa invandringen, och som går till val på ökat antal kvotflyktingar - självklart att väljarna sviker allteftersom. Inget är för sent att genomföra, för ett land! Det är just den inställningen, att det är "för sent" som kommer att bli SD:s fall.
2018-08-25, 16:51
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Bara en liten kommentar. Det som retar mig är att vissa andra här i tråden aldrig kan erkänna när de har fel utan bara fortsätter med sina maniska kommentarer. Det för knappast tråden framåt.

Det viktigaste är dock att ni S-vetsarvänner och K-amrater blir bortstädade den 9 september och att ett starkt SD gör sig gällande med sin politik!
2018-08-25, 16:55
Medlem
8711s avatar
Verkar inte bli någon mätning idag alltså. Vilken tror vi kommer här näst?

Demoskop kanske?

Sentio borde komma med en till inom relativt snar framtid.
2018-08-25, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madchance
Du menar när NMR-nassen med kör skanderar "JIMMIE ÅKESSON - LANDSFÖRRÄDARE!!"

Jag tror inte det är någon större risk att det kommer på TV...

Jag förstår hur Du menar men det verkar som om det har gått bra, det blir ingen stor uppmärksamhet, det finns alltid en risk men detta påverkade inte alls.
2018-08-25, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Du har missuppfattat situationen. SD:s kräftgång kommer att fortsätta, fastän deras valresultat kommer att hamna på över 20% i september. Ett parti, som inte vill stoppa invandringen, och som går till val på ökat antal kvotflyktingar - självklart att väljarna sviker allteftersom. Inget är för sent att genomföra, för ett land! Det är just den inställningen, att det är "för sent" som kommer att bli SD:s fall.

Kvotflyktingar är bara ett förhandlingsspel. Det sista jag har sett och hört, vad SD för fram här jag bor är det en nollvision beträffande asylinvandring och därav föranledd anhöriginvandring.

Arbetskraftsinvandring har aldrig varit ett problem, naturligtvis.

Det viktiga är nu att verka på längre sikt och flytta fram positionerna, nationalismen är framtiden.
2018-08-25, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Kvotflyktingar är bara ett förhandlingsspel. Det sista jag har sett och hört, vad SD för fram här jag bor är det en nollvision beträffande asylinvandring och därav föranledd anhöriginvandring.

Arbetskraftsinvandring har aldrig varit ett problem, naturligtvis.

Det viktiga är nu att verka på längre sikt och flytta fram positionerna, nationalismen är framtiden.

Fast det SD gör just nu är att flytta tillbaka positionerna. Och det innan några förhandlingar ens är i sikte. Så urbota korkat. Förresten, på en direkt fråga, svarar ens Jimmie att SD är nationalister?

Den väg SD har valt kommer inte leda till någon framgång i opinionsmätningarna. Troligen kommer SD ändå klara att bli största parti.
2018-08-25, 18:21
Medlem
Rektangels avatar
Aldrig att jag skulle medge för nåt OI vilket parti jag sympatiserar med. Om så skulle jag tala om att jag i förra valet röstade Mp eller Fi och nu nåt annat meningslöst parti för att på valdagen med i ett skarpt läge visa mina sympatier. Vill de veta mina sympatier får de betala. Jag har nåt av värde de vill veta och då har de att betala..........!
2018-08-25, 19:16
Medlem
WalterSchmidts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viktorolsson34
hur många % tror du på? dryga 30?
Utan valfusk allt mellan 35-40%
2018-08-25, 19:25
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Verkar inte bli någon mätning idag alltså. Vilken tror vi kommer här näst?

Demoskop kanske?

Sentio borde komma med en till inom relativt snar framtid.

Jag svarade på ännu en Inizio idag; de lär köra en i veckan fram till valet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in