Citat:
Ursprungligen postat av
Powergirl
Lilla vän den här tråden handlar om SD i opinionsundersökningar.
Inte vad jag trodde inför valen 2010 och 2014. Dessutom hade jag fel vilket jag och också erkänt. Likförbannat dyker det upp de som älskar att ta upp det. Blir liksom tjatigt och har inget med dagens opinionsundersökningar att göra.
Det är dem jag förhåller mig till och kan bara konstatera att sannolikheten är försummbar för att SD kommer över 25 procent i årets val. Ditt påstående om att jag har skrivit något om SD och chansen att bli största parti har jag överhuvudtaget inte berört men speciellt sannolikt är det inte enligt opinionsinstituten.
(Min fetning)
Alla gör vi fel ibland. Det är högst mänskligt och helt normalt. De flesta försöker nog också, så gott de kan, dra lärdom av sina fel och misstag för att därmed utvecklas som människa och helt enkelt göra färre fel i framtiden.
Men det är på denna punkt som du verkar ha en stor svaghet. Du har nu varit verksam i denna tråd i ca elva års tid och du har i stor sett inte kommit med ett enda rätt. Valet 2010, valet 2014 och nu återstår att se om det blir tredje gången gillt - 2018. Mycket talar dessvärre för det.
På ett sätt beundrar jag att du orkar komma igen och gå vidare i den ignoransens öken du vandrar omkring i. Är det inte ensamt? Det är - i brist på bättre ord - väldigt fascinerande att följa dig på denna ökenvandring. Att gång på gång och under lång, lång tid ha fel (i åratal) och sedan gång på gång hävda med bestämdhet att det är de andra som har fel och inte du, visar att du tycks ha fastnat i något slags parallellt universum. Jag beundrar din ihärdighet. Har du aldrig tänkt tanken:
"Hmm... nu har jag haft konstant fel i tio års tid när det gäller SD i opinionsundersökningar, det kanske är något jag missar?"
Med allt detta sagt, hoppas jag verkligen att du stannar kvar i den här tråden. Det blir intressantare, vitalare och en mer levande diskussion om inte alla tycker precis lika. Och vem vet, chansen/risken finns ju att du kan komma att få rätt när vi minst av allt anar det. Även om jag tror risken är försumbar - mindre än en procents chans.