2018-08-25, 13:56
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Angående opinionsundersökningar så har jag kommit till slutsatsen att när jag ser på mig själv så har jag svårt att berätta att jag röstar på SD. Om telefonen ringde från ett opinionsinstitut skulle jag bli nojjig och säga M. Men nu har jag röstat, från utlandet, och bakom skärmen kunde jag i lugn och ro tycka vad jag ville. Dessa 18% som SD har idag kan mycket väl bli 25+ % i valet av anledningen ovan.

Hahaha varför vågar du inte ens stå för vem du röstar på i luren ???

SD kommer landa på 24,5 % afs MELLAN 3-4 %
2018-08-25, 14:32
Medlem
WalterSchmidts avatar
Att SD "bara" skulle hamna på 25% är för mig skrattretande. Det är bara att ta sig en titt på vilken succé SD:s valturné varit och fortsätter att vara. Och jag kan garantera att efter senaste tidens bilbränder som närmast kan liknas vid terrorism utav våra så "tacksamma" medborgare med invandrarbakgrund så har SD:s stöd ökat med minst 10%. För att inte tala om de senaste årens astronomiska ökning utav våldtäkter i vårt en gång så stolta Sverige. Jag skulle inte bli förvånad om Sozzarna hamnar någonstans mellan 10-15%. Jag är också ganska så säker på att Moderaternas förtroende är förbrukat sedan DÖ. När det gäller Moderaterna så tror jag att deras enda chans till att undvika ett katastrofval är att offentligt gå ut med att man är beredda på och vill samarbeta med SD. De s.k skolvalen med SD:s enorma framgångar med siffror på drygt 80% av rösterna tror jag speglar väljarnas sympatier i kommande val. Inte siffror på 80%. Men att SD kommer att vinna valet på ett förkrossande sätt är jag helt övertygad om. Glöm ej heller bort sommarens skriverier och avslöjanden om hur många av Sveriges stackars pensionärer har det. Jag är också helt övertygad om att Sozzarnas, MP.s och det (smygkommunistiska) Vänsterpartiets förtroende efter de senaste 4 årens vanstyre är totalt förbrukat.
Det som gör mig lite orolig gällande många utav de s.k opinionsmätningarna är att SD där har ganska så låga siffror. Att i dessa undersökningar ljuga med SD:s siffror och sätta dem lågt i jämförelse med verkligheten kan vara ett sätt och taktik i planeringen för valfusk. Med tanke på hur sjukt, absurt, verklighetsfrämmande och odemokratiskt det politiska klimatet blivit i Sverige idag så skulle åtminstone inte jag bli det minsta förvånad om att valfusk gentemot SD sedan länge är planerat och bestämt. Kräken i Riksdagen som under de senaste åren förstört vårt land, välfärd och urholkat demokratin är enligt mig kapabla till vadsomhelst för att sätta stopp för SD och en majoritet utav de svenska väljarnas önskemål och åsikter. Tack för ordet.....
2018-08-25, 14:33
Medlem
Känns bra idag opinionsmässigt. Jag hoppas att händelser i Stockholm inte belastar SD och att inte allt från TV fylls med "antirasister". SD har inget med detta att göra.

På stan idag mötte jag en högt rankad Centerpartist i kommunalpolitiken. Hon överraskade mig mycket när vi samtalade om valfusk och opinion. Hennes uppfattning var att SD når högre än vad dom flesta OI visar. Hon trodde på 23% för SD och det är högre än mina 22,5%. Ändå är hon ganska mycket emot SD. Hon ansåg också att SD har ett antal smarta politiker.
2018-08-25, 14:38
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Lilla vän den här tråden handlar om SD i opinionsundersökningar.
Inte vad jag trodde inför valen 2010 och 2014. Dessutom hade jag fel vilket jag och också erkänt. Likförbannat dyker det upp de som älskar att ta upp det. Blir liksom tjatigt och har inget med dagens opinionsundersökningar att göra.
Det är dem jag förhåller mig till och kan bara konstatera att sannolikheten är försummbar för att SD kommer över 25 procent i årets val. Ditt påstående om att jag har skrivit något om SD och chansen att bli största parti har jag överhuvudtaget inte berört men speciellt sannolikt är det inte enligt opinionsinstituten.

(Min fetning)

Alla gör vi fel ibland. Det är högst mänskligt och helt normalt. De flesta försöker nog också, så gott de kan, dra lärdom av sina fel och misstag för att därmed utvecklas som människa och helt enkelt göra färre fel i framtiden.

Men det är på denna punkt som du verkar ha en stor svaghet. Du har nu varit verksam i denna tråd i ca elva års tid och du har i stor sett inte kommit med ett enda rätt. Valet 2010, valet 2014 och nu återstår att se om det blir tredje gången gillt - 2018. Mycket talar dessvärre för det.

På ett sätt beundrar jag att du orkar komma igen och gå vidare i den ignoransens öken du vandrar omkring i. Är det inte ensamt? Det är - i brist på bättre ord - väldigt fascinerande att följa dig på denna ökenvandring. Att gång på gång och under lång, lång tid ha fel (i åratal) och sedan gång på gång hävda med bestämdhet att det är de andra som har fel och inte du, visar att du tycks ha fastnat i något slags parallellt universum. Jag beundrar din ihärdighet. Har du aldrig tänkt tanken: "Hmm... nu har jag haft konstant fel i tio års tid när det gäller SD i opinionsundersökningar, det kanske är något jag missar?"

Med allt detta sagt, hoppas jag verkligen att du stannar kvar i den här tråden. Det blir intressantare, vitalare och en mer levande diskussion om inte alla tycker precis lika. Och vem vet, chansen/risken finns ju att du kan komma att få rätt när vi minst av allt anar det. Även om jag tror risken är försumbar - mindre än en procents chans.
2018-08-25, 15:11
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
(Min fetning)

Alla gör vi fel ibland. Det är högst mänskligt och helt normalt. De flesta försöker nog också, så gott de kan, dra lärdom av sina fel och misstag för att därmed utvecklas som människa och helt enkelt göra färre fel i framtiden.

Men det är på denna punkt som du verkar ha en stor svaghet. Du har nu varit verksam i denna tråd i ca elva års tid och du har i stor sett inte kommit med ett enda rätt. Valet 2010, valet 2014 och nu återstår att se om det blir tredje gången gillt - 2018. Mycket talar dessvärre för det.

På ett sätt beundrar jag att du orkar komma igen och gå vidare i den ignoransens öken du vandrar omkring i. Är det inte ensamt? Det är - i brist på bättre ord - väldigt fascinerande att följa dig på denna ökenvandring. Att gång på gång och under lång, lång tid ha fel (i åratal) och sedan gång på gång hävda med bestämdhet att det är de andra som har fel och inte du, visar att du tycks ha fastnat i något slags parallellt universum. Jag beundrar din ihärdighet. Har du aldrig tänkt tanken: "Hmm... nu har jag haft konstant fel i tio års tid när det gäller SD i opinionsundersökningar, det kanske är något jag missar?"

Med allt detta sagt, hoppas jag verkligen att du stannar kvar i den här tråden. Det blir intressantare, vitalare och en mer levande diskussion om inte alla tycker precis lika. Och vem vet, chansen/risken finns ju att du kan komma att få rätt när vi minst av allt anar det. Även om jag tror risken är försumbar - mindre än en procents chans.
Bara en liten kommentar. Det som retar mig är att vissa andra här i tråden aldrig kan erkänna när de har fel utan bara fortsätter med sina maniska kommentarer. Det för knappast tråden framåt.
2018-08-25, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSchmidt
Att SD "bara" skulle hamna på 25% är för mig skrattretande. Det är bara att ta sig en titt på vilken succé SD:s valturné varit och fortsätter att vara. Och jag kan garantera att efter senaste tidens bilbränder som närmast kan liknas vid terrorism utav våra så "tacksamma" medborgare med invandrarbakgrund så har SD:s stöd ökat med minst 10%. För att inte tala om de senaste årens astronomiska ökning utav våldtäkter i vårt en gång så stolta Sverige. Jag skulle inte bli förvånad om Sozzarna hamnar någonstans mellan 10-15%. Jag är också ganska så säker på att Moderaternas förtroende är förbrukat sedan DÖ. När det gäller Moderaterna så tror jag att deras enda chans till att undvika ett katastrofval är att offentligt gå ut med att man är beredda på och vill samarbeta med SD. De s.k skolvalen med SD:s enorma framgångar med siffror på drygt 80% av rösterna tror jag speglar väljarnas sympatier i kommande val. Inte siffror på 80%. Men att SD kommer att vinna valet på ett förkrossande sätt är jag helt övertygad om. Glöm ej heller bort sommarens skriverier och avslöjanden om hur många av Sveriges stackars pensionärer har det. Jag är också helt övertygad om att Sozzarnas, MP.s och det (smygkommunistiska) Vänsterpartiets förtroende efter de senaste 4 årens vanstyre är totalt förbrukat.
Det som gör mig lite orolig gällande många utav de s.k opinionsmätningarna är att SD där har ganska så låga siffror. Att i dessa undersökningar ljuga med SD:s siffror och sätta dem lågt i jämförelse med verkligheten kan vara ett sätt och taktik i planeringen för valfusk. Med tanke på hur sjukt, absurt, verklighetsfrämmande och odemokratiskt det politiska klimatet blivit i Sverige idag så skulle åtminstone inte jag bli det minsta förvånad om att valfusk gentemot SD sedan länge är planerat och bestämt. Kräken i Riksdagen som under de senaste åren förstört vårt land, välfärd och urholkat demokratin är enligt mig kapabla till vadsomhelst för att sätta stopp för SD och en majoritet utav de svenska väljarnas önskemål och åsikter. Tack för ordet.....
Tyvärr glömmer Din analys alla gamla pensionärer som allti röstat på sossarna och som kommer fortsätta rösta på sossarna hela livet. De får sina nyheter från SVT och lever fortfarande i förnekelse om att Sverige är ett tryggt gammalt folkhem fortfarande.
2018-08-25, 15:24
Medlem
Elohirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Bara en liten kommentar. Det som retar mig är att vissa andra här i tråden aldrig kan erkänna när de har fel utan bara fortsätter med sina maniska kommentarer. Det för knappast tråden framåt.
Du har inte möjligen lärt dig vad självreflektion är Power"girl".
2018-08-25, 15:33
Medlem
WalterSchmidts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nergus
Tyvärr glömmer Din analys alla gamla pensionärer som allti röstat på sossarna och som kommer fortsätta rösta på sossarna hela livet. De får sina nyheter från SVT och lever fortfarande i förnekelse om att Sverige är ett tryggt gammalt folkhem fortfarande.
Hade det varit för fyra år sedan skulle jag nog hålla med dig. Kan naturligtvis ha helt fel, men har ändå en känsla utav att t.o.m Sozzarnas äldre väljare har fått nog. Men om 2 veckor får vi se.....I vilket fall som helst ser jag kommande val som ett ödesval för vårt land. 4 år till med de nuvarande landsförrädarna och det kommer att spåra ur fullständigt. Bara att se åt vilket håll utvecklingen gått de senaste 10 åren.
2018-08-25, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
AFS har överhuvudtaget inget att göra med SD's siffror, det är ett litet promilleparti. Hela AFS är mindre än vad SD varierar på en dag. Gruppen "övriga" har 1.5-2%, där har du Fi, Pensionärspartiet, Kalle Anka-partiet, NMR, AFS och en hel massa andra.

Du är för AfS vad Powergirl är för SD din sopa.

YouGov hyllas ofta i denna tråd som ett mätföretag som mäter SD på ett trovärdigt sätt. Problematiken kring att mäta AfS lär vara liknande som den att mäta SD, om inte värre. I YouGovs senaste två mätningar har Övriga exklusive FI fått 4,7% respektive 4,8%. Alternativ för Sverige står garanterat för minst hälften av dessa procent, kanske till och med en bra bit över 3%, vem vet. AfS knackar på riksdagens dörr!

SD får se till att sluta upp med sina närmanden mot 7K annars kommer tappet i opinionsundersökningarna tillta!
2018-08-25, 15:38
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Känns bra idag opinionsmässigt. Jag hoppas att händelser i Stockholm inte belastar SD och att inte allt från TV fylls med "antirasister". SD har inget med detta att göra.

Du menar när NMR-nassen med kör skanderar "JIMMIE ÅKESSON - LANDSFÖRRÄDARE!!"

Jag tror inte det är någon större risk att det kommer på TV...
2018-08-25, 16:04
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Hahaha varför vågar du inte ens stå för vem du röstar på i luren ???

SD kommer landa på 24,5 % afs MELLAN 3-4 %

Det har aldrig hänt men jag tänker högt. Jag gick med opinionsinstitutet som Aftonbladet samarbetar med. Efter fått ett par eddelanden om opinion om annat än politik fick jag kalla fötter. Det skulle bli som att registrera vad man röstar på och vad man tycker.
2018-08-25, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSchmidt

hur många % tror du på? dryga 30?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in