Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Du har en poäng i det.
Jag skulle också kontaktat alla jag kände och bett dom i sin tur kolla med alla de kände...innan det gått upp för alla att det inte är som det ska.
Då blir det helt klart ett polisiärt ärende. Då är du inte där och "utreder".
Min poäng var att SD kontaktade, enligt postare Medinsyn, alla som han anade hade haft kontakt med LW på kvällen och på natten.
Min första tanke runt det är, hur i all världen skulle han kunna veta något om det?
Den uttalandet blir lite konstigt...
Man kontaktar alla man känner och kanaler man har. Inte de personer som man anar har haft kontakt med henne på kväll/natt. Det borde han inte kunna veta så mycket om?
Självklart kan Medinsyn ha skrivit det på så sätt så att det kan misstolkas negativt utan att det var meningen.
Min andra tanke är att om man misstänker att det har hänt något konstigt, att det känns oroväckande att en person är spårlöst borta, då är väl de allra viktigaste att låta polisen få informationen i första hand. Man börjar inte försöka göra en egen "utredning".
Och nu kanske min tredje tanke runt det hela är:
Kanske var det därför det blev locket på? Man skulle inte prata om det? För att det rördes om lite för mycket i vissa grytor...
Om SD (som den oskyldige borde) ligger och sover i sin säng med morgondagens alla strävanden och stundande USA-resa för ögonen så borde han ha noll och ingen tanke på vad som händer hos LW öht. Har han bytt meddelanden med henne om något ärende så är skillnaden väl den men inte mycket mer än så. Förvisso kan han ha följt något utbyte/flöde där det senare framkommer att LW inte hört av sig. Men det tycks inte ha trängt djupare in hos Norge-gänget än att de svängde förbi och sedan fortsatte. Möjligen har deras sök även resulterat i att andra noterat hennes okontaktbarhet. Men frågan är vem och vilka de har tyckt sig kunna tillfrågas kl 5? De har inte ringt på dörren, eller sonen har inte vaknat...?
I alla händelser känns ju SD:s inblandning i saken en aning märkvärdig, låt vara att han bodde intill, och kan ha betraktats som hennes ”följeslagare” eller ”vän” eller ”överförmyndare”.
Därtill, som du skriver, blir ju saken tämligen snabbt polisiär, vilket vem som helst borde förstå. Och samtidigt formellt farlig att handskas med, även om det för all del kanske inte upplevs så där och då.
Förmodligen hör det ändå till saker som inte är så värst lönt att traggla då man saknar betydande data.