Citat:
Jag fortsätter att säga att SD:s nedgång först och främst beror på MSM:s dagliga attacker på SD. Värst är det på DN, som dessvärre samtidigt är den "fina tidning" som förmodligen flest svenskar litar på.
Ur dagens DN-skörd:
Amanda Sokolnicki: Den som vill stoppa SD ska inte rösta på Schyman
Det offentliga rummet ska inte förvandlas till nazistiskt territorium
(och SD är ju typ nazistiskt, det har ju DN förklarat för oss)
Björn Wiman: Fossilfetischismen och föraktet för sanningen går hand i hand (Artikeln angriper förstås Trump och Jimmie Åkesson)
DN Åsikt: En röst på Sverigedemokraterna gynnar IS (Ja, eftersom de stackare som inte får asyl i Sverige stannar kvar i sina muslimska länder och blir terrorister i stället)
Ni fattar. DN håller på så där varje dag, och Aftonbladet, Sydsvenskan, Sveriges Radio och Sveriges Television ger eldunderstöd. Man ska nog inte inbilla sig att de där dagliga attackerna inte påverkar de osäkra väljare som nästan helt säkert hade bestämt sig för att rösta på SD.
Jimmie Åkesson har dessutom inte haft samma energi de senaste månaderna som han hade i våras. Jag tänker inte klaga på Jimmie Åkesson, för han har gjort ett helt fantastiskt arbete i att lyfta SD, och han har dessutom tidigare lidit av en depression.
Men jag menar i alla fall att det är helt klart att SD har sjunkit från de nivåer man hade i maj och juni. Frågan är förstås hur djupt man har sjunkit sedan dess, och vilken den verkliga nivån faktiskt är.
Ur dagens DN-skörd:
Amanda Sokolnicki: Den som vill stoppa SD ska inte rösta på Schyman
Det offentliga rummet ska inte förvandlas till nazistiskt territorium
(och SD är ju typ nazistiskt, det har ju DN förklarat för oss)
Björn Wiman: Fossilfetischismen och föraktet för sanningen går hand i hand (Artikeln angriper förstås Trump och Jimmie Åkesson)
DN Åsikt: En röst på Sverigedemokraterna gynnar IS (Ja, eftersom de stackare som inte får asyl i Sverige stannar kvar i sina muslimska länder och blir terrorister i stället)
Ni fattar. DN håller på så där varje dag, och Aftonbladet, Sydsvenskan, Sveriges Radio och Sveriges Television ger eldunderstöd. Man ska nog inte inbilla sig att de där dagliga attackerna inte påverkar de osäkra väljare som nästan helt säkert hade bestämt sig för att rösta på SD.
Jimmie Åkesson har dessutom inte haft samma energi de senaste månaderna som han hade i våras. Jag tänker inte klaga på Jimmie Åkesson, för han har gjort ett helt fantastiskt arbete i att lyfta SD, och han har dessutom tidigare lidit av en depression.
Men jag menar i alla fall att det är helt klart att SD har sjunkit från de nivåer man hade i maj och juni. Frågan är förstås hur djupt man har sjunkit sedan dess, och vilken den verkliga nivån faktiskt är.
Ja jag tycker nog också det saknas en del energi hos Åkesson och det är väl ganska troligt att han drar sig tillbaka strax efter valet. En lång och hård karriär som satt sina spår så är det väl inte så konstigt. Blir SD dessutom största parti så skriver han in sig i historieböckerna som en av dom största inom svensk politik.
Den intressanta fråga blir vad som händer med SDs stöd. Är väljarna lojala med Åkesson eller med partiet. Det finns ju en del Heja-Jimmie-fanatiker, kommer dom stanna kvar även utan Jimmie.