2018-08-25, 07:27
Bannlyst
Jag har redan jublat när jag rev röstkortet och slängde det.
Citera
2018-08-25, 07:57
Medlem
När KD sparkas ut, vem släppte in de skenheliga?

Är orolig de mobiliserat gamle Alf han kan dupera dementa på ålderdomshemmen rösta på skiten
Citera
2018-08-25, 11:48
Medlem
rapiers avatar
Miljöpartiets valvaka när siffrorna börjar trilla in från de olika valdistriken och de hamnar på 3,8 % trots intensiv klimatlobbing i media och bra valresultat på Södermalm. Väljarna har gjort som man gör med maskrosorna i gräsmattan, dragit upp dem med roten och slängt dem i en svart sopsäck.

Stämningen i lokalen blir allt mer låg. Gustav Fridolin stirrar tomt ut i intet med ett stelnat flin, Isabella Lövin halsar en medhavd Dom Perignon inköpt tax-free på en av de otaliga New York resorna.
Per Garthon tömmer en röd bag in box, bara en då han ska kör hem sedan. Maria Ferm står i ett hörn och primalskriker.

För att lätta upp den dåliga stämningen går Alice Bah Kuhnke upp på scenen och börjar twerka. Ridå....
Citera
2018-08-25, 12:29
Medlem
Mycatisonfires avatar
När gråtfärdiga SVT reportrar tvingas intervjua en leendes Jimmie Åkesson, ledare för Sveriges största parti.
Citera
2018-08-25, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goldcashier
Jag har redan jublat när jag rev röstkortet och slängde det.

Då riskerar du att få en regering bestående av det/de parti/partierna som du tycker är mest sämst av alla partier som du tycker sämst om. Du jublar bara över din egen dumhet.
Citera
2018-08-25, 12:37
Medlem
Skunken666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rapier
Miljöpartiets valvaka när siffrorna börjar trilla in från de olika valdistriken och de hamnar på 3,8 % trots intensiv klimatlobbing i media och bra valresultat på Södermalm. Väljarna har gjort som man gör med maskrosorna i gräsmattan, dragit upp dem med roten och slängt dem i en svart sopsäck.

Stämningen i lokalen blir allt mer låg. Gustav Fridolin stirrar tomt ut i intet med ett stelnat flin, Isabella Lövin halsar en medhavd Dom Perignon inköpt tax-free på en av de otaliga New York resorna.
Per Garthon tömmer en röd bag in box, bara en då han ska kör hem sedan. Maria Ferm står i ett hörn och primalskriker.

För att lätta upp den dåliga stämningen går Alice Bah Kuhnke upp på scenen och börjar twerka. Ridå....

Citat:
Ursprungligen postat av Mycatisonfire
När gråtfärdiga SVT reportrar tvingas intervjua en leendes Jimmie Åkesson, ledare för Sveriges största parti.

Vid dessa båda scenarier tror jag att även jag kommer att släppa ifrån mig ett okontrollerbart guturalt ljud...
Citera
2018-08-25, 14:44
Medlem
rapiers avatar
På den Moderata valvakan är stämningen lägre än en sjunken båt. För första gången sedan 1976 är man bara tredje största parti och landar under 20 %.

Upp dyker då Fredrik Reinfeldt och äntrar scenen. Hans budskap är att man ska ta emot valresultatet med öppet hjärta. Därefter beger han sig till DJ-båset och gästspelar. Först blir det Madonnas Open your heart följt av Tommy Nilssons Öppna din dörr.

Det går upp för de Moderata valarbetarna att de tre beryktade orden öppna er hjärtan kommer att hemsöka dem i åratal framöver. I bakgrunden på tv-skärmen intervjuas en sprudlande glad Jimmie Åkesson....
Citera
2018-08-25, 15:06
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idittfejs
Kommer jubla att valet äntligen är slut. Allt är en jävla pina!

Tyvärr lär det dra igång på allvar EFTER valet. Regeringsbildning du vet. Dolkar i ryggar.. Jag kommer inte att byt ut till Vi har sagt så hela tiden ..

SD lär hamna över 30% och alla som gissat på 20-22 får ge sig.. Detta kommer resultera i att man inte kan ignorera SD längre. en tredjedel av Sveriges befolkning stödjer SD (och AFS oavsett om de kommer in över 4% eller inte) Får AFS 3% och SD 30-34 så säger det en hel del om hur Sveriges framtida politik skall formas för att slippa inbördeskrigs liknande aktioner ute i samhället.
Citera
2018-08-25, 15:27
Medlem
fskers avatar
Jag ser fram emot Facebook-flödet där det kommer vara en total chock kring hur det kunde bli som det blev.

Tänkte köpa lättöl (man vill ju inte dö) och dricka en klunk varje gång någon skriver någonting om rasism!
Citera
2018-08-25, 16:14
Medlem
Fizzlors avatar
1: AfS kommer in i riksdagen.
2: Miljöpartiet Islamisterna åker ut.
3: AfS får mer än 2.5% av rösterna.
4: Sossarna gör det sämsta valet någonsin och imploderar.
5: SD får mer än 25% av rösterna.
6: SD blir Sveriges största parti.
7: Fi får 3,9%, alternatvt <1%
Citera
2018-08-25, 17:53
Medlem
KUSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caca
Senaste Novus mätningen såhär innan valet, SD backar och under 20%, socialdemokraterna störst med 25%, så den största enskilda händelsen detta val är nog att massa SD kommer gråta på gator och torg samt här där man drömmer om 25-50% av rösterna, nej sanna mina ord Stefan blir stadsminister igen, och med tanke på hur hård han börjar bli mot EU mm angående flyktingar så ligger nog han rätt i tiden, senast idag tala han om att Sverige tar inte en enda flykting av de 190 som ligger och guppar på medelhavet, dax för de andra länderna ta sitt ansvar.

Moderaterna 19,3 (+1,2)
Liberalerna 5,3 (-0,6)
Centerpartiet 10,0 (+0,4)
Kristdemokraterna 3,5 (+0,5)

Socialdemokraterna 25,1 (+0,9)
Vänsterpartiet 8,7 (-0,9)
Miljöpartiet 6,2 (+1,0)

Sverigedemokraterna 19,2 (-2,4)
Övriga 2,7 (-0,1)
Tror inte du förstått riktigt varför man röstar. Man röstar för att få inflytande och makt för att kunna få driva sin vilja igenom. Sverigedemokraterna har fått väldigt stort inflytande och helt ändrat riktning på regeringens migrationspolitik till att följa deras linje. Sverigedemokraternas väljare har alltså börjat få sin vilja igenom på riktigt, något som berättigar jublande strupar snarare än hulkandes sådana. Även ditt eget pessimistiska 19,2% är ju en rejäl tillväxt mot de knappa 12.8% i förra valet. Inte alls någon sänkning. Det svider rätt mycket nu va?
Citera
2018-08-25, 23:00
Medlem
Tjuvhederns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rapier
Miljöpartiets valvaka när siffrorna börjar trilla in från de olika valdistriken och de hamnar på 3,8 % (...)

HAHAHAHAHAHAHHAHAHA, vilken önskedröm! Hoppas den blir besannad!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in