Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
Den tidiga uppgiften om att UW fanns i annat län under natten tycktes vara avsedd att ge UW alibi, och kom från en användare (typ 'aggougge') som har gett intryck av att ha viss koll. Uppgiften korrigeras alltså senare av MV till att UW var hemma under natten.
Bra. Det är just den uppgiften som är intressant, vilken agenda hen jobbade efter. Kanske bara ett enkelt missförstånd, men hela tråden tog det som en sanning tills jag ifrågasatte just resan till LW på morgonen (även om det är fullt möjligt).
Jag tror som sagt inte på UW (eller barn) som GM, även om det är möjligt.
Men jag tycker förloppet med anmälan om försvinnandet till människorov verkar halta och den ända gemensamma nämnaren i det är just UW.
Jag stör mig enormt på att polisen rotar i hennes digitala enheter om det inte fanns blod där. Dörren öppen räcker knappt till att anmäla henne som försvunnen.
Hennes personliga saker som är kvar då (förutom mobilen). Min första tanke skulle vara att hon sprungit till affären och köpa nått hon missat (kontokortet i mobilfodralet).
Nått gör att polisen går in med exmannen i närheten och söker efter spår. Vilket dom inte får göra hur som helst i det läget. Det måste finnas ett större fog för det.
Det är ju enligt MV inte förrän dom ser dom digitala spåren som intresset väcks för SD, men som sagt vägen dit var lite för enkel.