2018-08-24, 19:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
Vad är en "hatare"? Är det människor som uttrycker att de hatar något specifikt du för korståg mot? Och hur vet du i så fall att de hatar detta, skriver de uttryckligen att "jag hatar XX" vilket triggar dig? Är det vanligt förekommande att folk skriver att de hatar saker, och varför triggar det dig isåfall så starkt?

Eller är det att människor över huvud taget besitter förmågan till att känna den mänskliga känslan hat du revolterar mot? Det gör ju samtliga människor på jorden, så det blir ju lite svårt för dig att försöka motarbeta. Lever du kanske i föreställningen att människor som skriver något just då befinner sig i en känsla av hat oavsett vad de skriver, vilket får dig att tro att det du läser är ett uttryck för personens "hatiska känslor" fast det i själva verket är en valid åsikt om något som bara råkar gå stick i stäv med din egen åsikt om sakfrågan?
Lägg ner, du kan inte kollra bort mig med ditt trams.
Jag jobbar med #Jagärhär och om du vill veta vad och hur vi jobbar får du läsa där. Dessutom har jag beskrivit det flera gånger. Med "hatare" menar jag näthatare.
Citera
2018-08-24, 19:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Vad menar du? Ge exempel. Försök vara konkret.

Det är nog snarare så att att ni inte lyssnar på era åsiktsmotståndare och blir störda av motargument som ni inte kan hantera intellektuellt. Då svarar ni med trams och personangrepp men får även då motargument som ni inte kan hantera. Ni klarar helt enkelt inte att få svar som ni inte vill ha. Ni anser att ni har rätt och kan inte hantera att verkligheten kan förhålla sig på något annat sätt. Ni är väldigt inskränkta och självgoda.

Du har även fel när det gäller empati. Det är ni som saknar empati eftersom ni saknar förmåga att uppleva och förstå hur de med andra åsikter tänker. Din brist på empati gör att du inte kan föra en saklig diskussion med de som du kallar ”knashögern” (som vanligt utan konkretisering). Jag tror att er självgodhet och inskränkthet omöjliggör empati.

Vi jobbar för det goda ordet. Jag har redan beskrivit det flera gånger. De vi "ger oss på" är sådana som bär sig illa åt mot andra på olika sätt men vi ber oss inte illa åt ens mot dem. Vi bara deltar i deras diskussioner men på ett värdigt och mänskligt sätt.

Jag märker att du hela tiden vill vrida det jag står för mot något det inte är. Tyvärr kommer du att misslyckas.
Citera
2018-08-24, 20:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vem0th
Ge mig argument som enbart fungerar när vänstern använder den för 5000!

Jeopardyskämt åtsido, sanningen svider när det är fullt okej att diagnostisera alla man ogillars följarbas men inte när samma retorik slår tillbaka?

Väx upp för helvete.
Vad fan snackar du om?
Citera
2018-08-24, 20:47
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kosto
Vi jobbar för det goda ordet. Jag har redan beskrivit det flera gånger. De vi "ger oss på" är sådana som bär sig illa åt mot andra på olika sätt men vi ber oss inte illa åt ens mot dem. Vi bara deltar i deras diskussioner men på ett värdigt och mänskligt sätt.
Du har INTE beskrivit någonting i sak. Du kommer bara med osammanhängande påståenden utan motsvarighet i faktiska förhållanden. Svammel.

Citat:
Jag märker att du hela tiden vill vrida det jag står för mot något det inte är. Tyvärr kommer du att misslyckas.
Fel. Jag ber dig vara konkret och visa exempel, vilket du konsekvent underlåter att göra. Försök inte att skylla på mig för att du inte kan motivera det du påstår.
Citera
2018-08-24, 20:55
Medlem
Om jagärhär på Twitter

”Familjen Dennert på SVT vad döljer dom ??”

https://mobile.twitter.com/SvenAxel9/status/1033061972995129346
Citera
2018-08-24, 20:57
Medlem
Vem0ths avatar
Citat:
Vad fan snackar du om?

Poängterar bara denna naiva filterbubbla ni lever i. Inte undra på att folk överger den goda värdegrunden för ett liv med fria tankar och åsikter.
Citera
2018-08-24, 21:05
Medlem
”Såklart är det bara
@nyheteridag
som tar upp att SDs Karl Robbjens blev attackerad i Göteborg. Filmen ligger i artikeln (ett fb-inlägg). Fina kommentarer... (jagärhär lyser såklart med sin frånvaro)”

Ja, borde inte JÄH bekämpa hatet?

”Jaa, var ÄR JagÄrHär egentligen när det kommer till sådana här exempel? Eller är det så enkelt att man inom JÄH endast tar stälning för RÄTT mobboffer?”

https://mobile.twitter.com/QuestionMan18/status/1033039495090905091
Citera
2018-08-24, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Är gruppen fortfarande aktiv? Verkar som om folk mest ältar denna fascistiska organisation här på flashback. Ser inte till dem på facebook längre. Har de gett upp? Blev det för mycket "hat"?

Ledarsidorna varnar engelskspråkiga för gruppen och dess odemokratiska planer inför svenska valet:

”The pro-immigration network #jagärhär was previously planning to be present at polling stations to ”support” voters. Even if one of the key people behind the network, Mina Dennert, has withdrawn this action after being reminded by Ledarsidorna.se of the criminal nature of such interference, it cannot be excluded that extraparliamentary groups or sections of various parties, such as youth leagues, may interfere with the election. These actions may lead to re-elections in parts or the whole of the country at the same time as the perpetrators risk long prison terms. ”

https://ledarsidorna.se/2018/08/apparent-irregularities-in-swedish-early-voting/
Citera
2018-08-24, 22:23
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:

Det du säger kanske låter bra, men det fungerar bara om man är en tight grupp på 5-10 personer som är perfekt koordinerade.

Tyvärr består JÄH av ca 70000 personer som INTE är koordinerade. med andra ord faller ert koncept .

Gör Om Gör Rätt
Citera
2018-08-24, 22:56
Medlem
Citat:
Vi tar det en annan gång.

Varför en annan gång? Diskussionen pågår ju nu.
Citera
2018-08-24, 22:57
Medlem
Citat:
Lägg ner, du kan inte kollra bort mig med ditt trams.

"kollra bort?" jag försöker tvärtom att nå fram till en kärna.

Citat:
Jag jobbar med #Jagärhär och om du vill veta vad och hur vi jobbar får du läsa där.

Mina frågor var ställda till dig personligen och vad du menar när du pratar om "hatare".

Citat:
Dessutom har jag beskrivit det flera gånger.

Jag måste ha missat det! Länka gärna till eller klistra in den kommentaren igen.

Citat:
Med "hatare" menar jag näthatare.

Jo givetvis förstår jag att du syftar på näthatare.
Citera
2018-08-24, 23:02
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinusGlad
”Såklart är det bara
@nyheteridag
som tar upp att SDs Karl Robbjens blev attackerad i Göteborg. Filmen ligger i artikeln (ett fb-inlägg). Fina kommentarer... (jagärhär lyser såklart med sin frånvaro)”

Ja, borde inte JÄH bekämpa hatet?

”Jaa, var ÄR JagÄrHär egentligen när det kommer till sådana här exempel? Eller är det så enkelt att man inom JÄH endast tar stälning för RÄTT mobboffer?”

https://mobile.twitter.com/QuestionMan18/status/1033039495090905091
"Hat" kallas det bara när någon av de "goda" blir ledsen.

Snart är festen dock slut & vi andra börjar försvara oss fysiskt. Dock bör detta vänta till efter valet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in