2018-08-24, 18:56
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av disktrazan
Jag vill kommentera dessa påstående eftersom dem är helt fel.
J.L var på denna kväll på fest i radbyn och var aldrig nere på stan den kvällen.
På den festen var även B.W och Sh*** som åkte i en ljus opel .... Bägge drack
men körde ändå bil ganska tidigt från festen. De kom inte tillbaka dit efter de lämnat.
J.L har aldrig bott i husvagnen som tillhörde hans Mor. Den utnyttjades endast som
"gäststuga" när föräldrarna hade släkt o vänner på besök. Ev kan hans bror bott i den
kortare perioder på sommaren då han endast hade en liten skrubb som rum i huset.
J.L bodde vid tidpunkten på "långkorven" med sin flickvän och sin dotter som var ca 7 mån gammal.
J.L kände inte Christer R*** eller umgicks med honom alls. Han kände "till" honom som förmodligen
alla i Mariestad gjorde.
Om det finns några oklarheter så kan jag ta reda på mer uppgifter....

Här är ett till inlägg, nu av disktrazan. Här slås också fast att BW var på festen i Radbyn, men disktrazan hävdar att BW och SP åkte "ganska tidigt från festen" - det skiljer alltså lite mot vad Motown skrev om tiden. Men oavsett så förefaller det säkert att BW var på festen i Radbyn.
Citera
2018-08-24, 18:58
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
Det går att söka i detta forum: https://www.flashback.org/sok/Radbyn?sp=1&t=447570

Tack, en utmärkt länk! Ta er tid alla och börja bakifrån. Det är många intressanta inlägg från 2011 som berör festen i Radbyn. Många verkar ha koll på den där lördagskvällen.
Citera
2018-08-24, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Jodå. Och dina tankar belyser det bra.
Jag reagerar igen på att hennes välmående påtalas. Och är inte komfortabel med att GW är den ende som har skrivit att hon var på "dåligt humör", det skriver han inte som en spekulation i sig utan förklarar det med kärleksbekymmer. Dock behöver inte varje spekulation påtalas i varje mening men jag undrar om det finns en uppgift om att hon var på dåligt humör.

Reagerade på det samma.
GW är insatt i de som figurerade tidigt i fallet. Det kanske är en fingervisning om att det finns någon som ljuger?
Jag har aldrig tidigar sett den uppgiften att hon skulle varit på dåligt humör...
Snarare tvärtom. UA berättar vad glad Helena var när hon ringde och att hon till och med ringde enbart för att tala om vad roligt hon hade....
Sedan BW som också talar om att hon var glad och var nykter och så fick han tom en kram.
GW kanske bara antog det om hon blivit nobbad?

Tänker att hon måste varit spralligt glad när hon ändå gjorde sej besväret att ringa utan pengar.....bara för att tala om sin sinnesstämning.
Citera
2018-08-24, 20:27
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Det har länge i tråden varit känt att det finns frågetecken om BW. Om han nu var på festen i Radbyn och körde ner småfull till stan med SP, vad gjorde han efter stängning? Han ska enligt Kvasta-Sara ha betett sig konstigt i Kohagen. Han ska enligt flera deltagare i tråden ha yttrat konstiga saker på fester. Det har framgått att han har varit inne på flera förhör. Men det är några saker som har stört viljan och lusten att "gå på BW", nämligen:

1) Det har länge hävdats i tråden att BW var på fest i Radbyn.
2) Pernilla hävdar att "mannen med pilotglasögon" aldrig har nämnts vid namn i tråden.
3) Pernilla hävdar att BW inte var intressant att ta med i radioprogramserien.

Angående 1: Kan vi vara säkra på att det är sant? Kan tråden ha blivit lurad? Jag har tänkt tanken många gånger. Är det någon som vet eller orkar leta fram vem det var i tråden som först skrev att BW ska ha varit på fest i Radbyn? Det skulle onekligen vara intressant att få veta det.
Tillägg: Se mitt inlägg nedan, i vilket jag citerar Motown. Det inlägget känns äkta.

Angående 2 och 3: Kan det vara så att Pernilla har slirat lite på sanningen? Jag har - likt Pudelfrillan - länge haft tankar om BW, men främst då som möjligt inblandad, men har vikit mig för Pernillas ord om att "mannan med pilotglasögon" inte hade nämnts i tråden fram till ett visst datum - även om jag har ventilerat min misstänksamhet att det skulle kunna vara så att hon har slirat lite på sanningen. Och av den anledningen har jag inte velat bli den som startar ett direkt drev mot BW - särskilt inte som jag fortfarande inte tror att BW är "mannen med pilotglasögon".

Så, Pudelfrillan och andra: Vad säger vi om Pernillas uttalanden i punkt 2 och 3? Är hon 100 procent ärlig eller kan hon ha slirat på sanningen? Det skulle förvåna mig oerhört om så var fallet.

En sak som jag har tänkt på är just radioprogramserien, när Pernilla säger om MRö (fritt återgett): "Det är ju givetvis helt otänkbart att vi först har med honom i programmet för att sedan intervjua honom som "mannen med pilotglasögon"". Och då följer nästa tanke: Eftersom BW stod Helena och systrarna så nära och var en av de sista som såg och pratade med Helena, varför tar man inte med honom i programmet om än i bara 20 sekunder? Kan min misstanke vara rätt, att anledningen till varför man inte tog med BW i programmet var för att han skulle komma att intervjuas senare som "mannen med pilotglasögon"? Den här tanken har jag tänkt många gånger. Dock är jag fortfarande tveksam till BW som "mannen med pilotglasögon" av flera skäl - bara så att ingen tror något annat.

Med det som har framkommit kan jag inte se att BW skulle kunna vara mmpg och PW:s hållning är ett av skälen. Min uppfattning är att punkt 2 stämmer, PW har aldrig behövt kommentera uppgiften om att mmpg aldrig har nämnts i sociala medier men hon har gjort det ändå, därför kan jag inte tro annat än att den som är skäligen misstänkt inte hade blivit namngiven innan juni -17. Angående 3 har jag undrat varför hon uttryckte sig så, svaret är obegripligt för övriga men är väl ändå det svar man kan ge i hennes läge.
Citera
2018-08-24, 20:35
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Det har länge i tråden varit känt att det finns frågetecken om BW. Om han nu var på festen i Radbyn och körde ner småfull till stan med SP, vad gjorde han efter stängning? Han ska enligt Kvasta-Sara ha betett sig konstigt i Kohagen. Han ska enligt flera deltagare i tråden ha yttrat konstiga saker på fester. Det har framgått att han har varit inne på flera förhör. Men det är några saker som har stört viljan och lusten att "gå på BW", nämligen:

1) Det har länge hävdats i tråden att BW var på fest i Radbyn.
2) Pernilla hävdar att "mannen med pilotglasögon" aldrig har nämnts vid namn i tråden.
3) Pernilla hävdar att BW inte var intressant att ta med i radioprogramserien.

Citat:
Angående 1: Kan vi vara säkra på att det är sant? Kan tråden ha blivit lurad? Jag har tänkt tanken många gånger. Är det någon som vet eller orkar leta fram vem det var i tråden som först skrev att BW ska ha varit på fest i Radbyn? Det skulle onekligen vara intressant att få veta det.
Tillägg: Se mitt inlägg nedan, i vilket jag citerar Motown. Det inlägget känns äkta.

Nej vi kan inte lita på att det är sant. Jag har länge tvivlat på den här uppgiften och numera tror inte alls på att BW var på någon påstådd fest i Radbyn.
Nej, jag är övertygad om att Björn var med sina vänner Helena och Ulrika på Pernilla Wadebäcks inflyttningsfest i Töreboda och att Björn och systrarna Andersson därefter delade en taxi tillbaka till Mariestad och att Björn och Helena sedan gick vidare till Stadt.

Citat:
Angående 2 och 3: Kan det vara så att Pernilla har slirat lite på sanningen? Jag har - likt Pudelfrillan - länge haft tankar om BW, men främst då som möjligt inblandad, men har vikit mig för Pernillas ord om att "mannan med pilotglasögon" inte hade nämnts i tråden fram till ett visst datum.

Jag tror snarare att PW kan ha blivit förd bakom ljuset av BW. Men visst finns det även en möjlighet att hon kan ha slirat lite på sanningen i just det här fallet kanske för att skydda mmpgs identitet. Å andra sidan vet väl ingen om PW har lusläst tråden? BW har ju inte direkt tok-diskuterats så hon kanske trodde att det inte hade förekommit några spekulationer om just honom på Flashback? Tänk om PW blev förd bakom ljuset här? Själv kände BW givetvis till det men drog en rövare under intervjun på rastplatsen och ljög när han han påstod att han "bara gick och väntade på att hans namn skulle dyka upp på Fb". Tack vare den lögnen lyckades han skapa stor förvirring hos dom som följer tråden, vilket givetvis var avsikten med uttalandet.

Citat:
En sak som jag har tänkt på är just radioprogramserien, när Pernilla säger om MRö (fritt återgett): "Det är ju givetvis helt otänkbart att vi först har med honom i programmet för att sedan intervjua honom som "mannen med pilotglasögon"". Och då följer nästa tanke: Eftersom BW stod Helena och systrarna så nära och var en av de sista som såg och pratade med Helena, varför tar man inte med honom i programmet om än i bara 20 sekunder? Kan min misstanke vara rätt, att anledningen till varför man inte tog med BW i programmet var för att han skulle komma att intervjuas senare som "mannen med pilotglasögon"? Den här tanken har jag tänkt många gånger.

Det här tror jag kan verkligen stämma, det kan vara just precis därför som man medvetet utelämnade BW i programmet, trots att han var en av de sista som såg HA i livet.
Istället berättas det i radioserien om hur "mannen med pilotglasögon" skiljs från Helena på trappan utanför stadt - DÄR HAR VI DET!

Mycket bra jobbat Ugglan! det lönar sig att lusläsa texterna och att lyssna flera gånger på hela programserien.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-08-24 kl. 20:47.
Citera
2018-08-24, 20:42
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Det här tror jag kan verkligen stämma, det kan vara just precis därför som man medvetet utelämnade BW i programmet, trots att han var en av de sista som såg HA i livet.
Istället berättas det i radioserien om hur "mannen med pilotglasögon" skiljs från Helena på trappan utanför stadt - DÄR HAR VI DET!

Mycket bra jobbat Ugglan! det lönar sig att lusläsa texterna och att lyssna flera gånger på hela programserien.

Njae, läs mina inlägg som citerar Motown och disktrazan. Det blir nära nog omöjligt att ta sig runt dessa inlägg. BW var på festen i Radbyn.
Senast redigerad av Ugglan. 2018-08-24 kl. 20:47.
Citera
2018-08-24, 20:57
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Njae, läs mina inlägg som citerar Motown och disktrazan. Det blir nära nog omöjligt att ta sig runt dessa inlägg. BW var på festen i Radbyn.

Jag har läst Motowns inlägg nu och det imponerade föga på mig, ärligt talat så tror jag inte ett skvatt på det. Allt känns väldigt konstruerat, själv misstänker jag att inlägget skrevs med syfte att vilseleda.
Citera
2018-08-24, 20:59
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Jag har läst Motowns inlägg nu och det imponerade föga på mig, ärligt talat så tror jag inte ett skvatt på det. Allt känns väldigt konstruerat, själv misstänker jag att inlägget skrevs med syfte att vilseleda.

Självklart, för det inlägget (och disktrazans inlägg) förstörde ju din agenda att kasta all skuld på BW.
Citera
2018-08-24, 21:08
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legooo
Fokus borde ligga på vilka GW syftar på ? Vilka var runt 22 år då ? BW var 23 och HJ var 22 PU var 20, Vad menar GW när han säger samma ålder ? Vart kunnde man ha båt någonstans ? Ekudden kan ju inte räknas som utanför Mariestad...
Han menar även på att pilot är av samma ålder som Helena.. (KM var 26) men det kanske är samma ålder ?

Fokus ligger just nu på BW och han kommer att synas ordentligt. Vi ska börja med att ta reda på om han var med på PW:s fest i Töteboda, var han det så är han "mmpg". Sedan tar vi det därifrån.

Därefter kan vi ta dom till rakning en efter en, HJ, PU m.fl. Men någonstans måste man ju börja och just nu är BW under luppen, det är väl bra?
Citera
2018-08-24, 21:13
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Fokus ligger just nu på BW och han kommer att synas ordentligt. Vi ska börja med att ta reda på om han var med på PW:s fest i Töteboda, var han det så är han "mmpg". Sedan tar vi det därifrån.

Därefter kan vi ta dom till rakning en efter en, HJ, PU m.fl. Men någonstans måste man ju börja och just nu är BW under luppen, det är väl bra?

Efter Motowns och disktrazans avdammade inlägg tyder allt på att BW faktiskt var på festen i Radbyn. Det räcker inte med att vifta bort de här inläggen med invanda rundskrivningar.

Ditt sätt påminner oerhört mycket om Donald Trumps sätt: Så fort något inte passar är det fel på det ...
Senast redigerad av Ugglan. 2018-08-24 kl. 21:16.
Citera
2018-08-24, 21:17
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Jodå. Och dina tankar belyser det bra.
Jag reagerar igen på att hennes välmående påtalas. Och är inte komfortabel med att GW är den ende som har skrivit att hon var på "dåligt humör", det skriver han inte som en spekulation i sig utan förklarar det med kärleksbekymmer. Dock behöver inte varje spekulation påtalas i varje mening men jag undrar om det finns en uppgift om att hon var på dåligt humör.

Det är uppenbart att BW ljuger, skyldig som han är och med dåligt samvete så överdriver han allt, dvs. att Helena var sååå välmående och att hon mådde sååå bra, var nykter och påtalar dessutom att HAN (den gode) var den som fick en kram av henne!!! Jag kan inte låta bli att dra paralleller till Mats Alm, hann höll på precis på det hör stolliga sättet, även han deltog liksom BW i sökandet efter sin försvunna flickvän. Men eftersom detta var betydligt senare så får man väl säga att Mats Alm gjorde en Björn Wallberg.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-08-24 kl. 21:20.
Citera
2018-08-24, 21:18
Medlem
MrsPollifaxs avatar
Är svagt hoppfull nu när flera i tråden närmar sig det scenario jag trott på i alla år. BW, PU och ev KM.
Hoppas så på ett avslut i detta och tackar er som kämpar på, Ugglan, Pudeln, Prinzezzan mfl. Många har sagt att H kände sina banemän väl, ja kanske den ene men hon hade säkert bekanta som varken andra vänner eller familjen kände till. Glöm aldrig att psykopaten finns nära dig,
MrsP
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in