Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
Det har länge i tråden varit känt att det finns frågetecken om BW. Om han nu var på festen i Radbyn och körde ner småfull till stan med SP, vad gjorde han efter stängning? Han ska enligt Kvasta-Sara ha betett sig konstigt i Kohagen. Han ska enligt flera deltagare i tråden ha yttrat konstiga saker på fester. Det har framgått att han har varit inne på flera förhör. Men det är några saker som har stört viljan och lusten att "gå på BW", nämligen:
1) Det har länge hävdats i tråden att BW var på fest i Radbyn.
2) Pernilla hävdar att "mannen med pilotglasögon" aldrig har nämnts vid namn i tråden.
3) Pernilla hävdar att BW inte var intressant att ta med i radioprogramserien.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
Angående 1: Kan vi vara säkra på att det är sant? Kan tråden ha blivit lurad? Jag har tänkt tanken många gånger. Är det någon som vet eller orkar leta fram vem det var i tråden som först skrev att BW ska ha varit på fest i Radbyn? Det skulle onekligen vara intressant att få veta det.
Tillägg: Se mitt inlägg nedan, i vilket jag citerar Motown. Det inlägget känns äkta.
Nej vi kan inte lita på att det är sant. Jag har länge tvivlat på den här uppgiften och numera tror inte alls på att BW var på någon påstådd fest i Radbyn.
Nej, jag är övertygad om att Björn var med sina vänner Helena och Ulrika på Pernilla Wadebäcks inflyttningsfest i Töreboda och att Björn och systrarna Andersson därefter delade en taxi tillbaka till Mariestad och att Björn och Helena sedan gick vidare till Stadt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
Angående 2 och 3: Kan det vara så att Pernilla har slirat lite på sanningen? Jag har - likt Pudelfrillan - länge haft tankar om BW, men främst då som möjligt inblandad, men har vikit mig för Pernillas ord om att "mannan med pilotglasögon" inte hade nämnts i tråden fram till ett visst datum.
Jag tror snarare att PW kan ha blivit förd bakom ljuset av BW. Men visst finns det även en möjlighet att hon kan ha slirat lite på sanningen i just det här fallet kanske för att skydda mmpgs identitet. Å andra sidan vet väl ingen om PW har lusläst tråden? BW har ju inte direkt tok-diskuterats så hon kanske trodde att det inte hade förekommit några spekulationer om just honom på Flashback? Tänk om PW blev förd bakom ljuset här? Själv kände BW givetvis till det men
drog en rövare under intervjun på rastplatsen och ljög när han han påstod att han "bara gick och väntade på att hans namn skulle dyka upp på Fb". Tack vare den lögnen lyckades han skapa stor förvirring hos dom som följer tråden, vilket givetvis var avsikten med uttalandet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
En sak som jag har tänkt på är just radioprogramserien, när Pernilla säger om MRö (fritt återgett): "Det är ju givetvis helt otänkbart att vi först har med honom i programmet för att sedan intervjua honom som "mannen med pilotglasögon"". Och då följer nästa tanke: Eftersom BW stod Helena och systrarna så nära och var en av de sista som såg och pratade med Helena, varför tar man inte med honom i programmet om än i bara 20 sekunder? Kan min misstanke vara rätt, att anledningen till varför man inte tog med BW i programmet var för att han skulle komma att intervjuas senare som "mannen med pilotglasögon"? Den här tanken har jag tänkt många gånger.
Det här tror jag kan verkligen stämma, det kan vara just precis därför som man medvetet utelämnade BW i programmet, trots att han var en av de sista som såg HA i livet.
Istället berättas det i radioserien om hur "mannen med pilotglasögon" skiljs från Helena på trappan utanför stadt - DÄR HAR VI DET!
Mycket bra jobbat Ugglan! det lönar sig att lusläsa texterna och att lyssna flera gånger på hela programserien.