Citat:
Ursprungligen postat av
blofeldt
AfS har en hel drös av aktivister, tror att det är över tusen stycken. Borde inte AfS varit så förutseende att att någon aktivist lagt ut valsedlar på de lokaler man förtidsröstar? Allt fler väljare förtidsröstar, och AfS borde ha täckt upp alla ställena i en storstad som Stockholm. Här på Norrmalm hade jag två ställen att välja på, i närheten där jag bor. Den ordinarie vallokalen är för min del Vasa Real.
När jag förtidsröstade tänkte jag så här, att det är bäst att snabba på, man kan ju hinna avlida innan ordinarie röstdag, och då kommer inte min röst att alls räknas.
Ja, AfS har många aktiva aktivister som gör ett hästjobb. Men invandringskritiker om några borde veta att det sker systematiskt sabotage mot partier har har "fel" åsikter. Om en aktivist placerar ut massa valsedlar kan en vänsterextremist dyka upp en timme efter och ta alla, eller i "bästa fall" gömma dem under andra partiers valsedlar. Det sistnämnda förekom förra valet (kan ha varit 2010) där en kille filmade konfrontationen med de som satt i lokalen, och hon visste precis var SD-sedlarna låg (gömda) men försökte påskina att hon inte alls visste om det.
Om du sympatiserar med AfS, och t.o.m. tänkte rösta på dem, så bör du verkligen beställa hem valsedlar (som är helt anonymt och gratis) från AfS och ändra rösten på valdagen. Annars låter du vänsteridioterna vinna. Dessutom kan du lägga tre av de överblivna sedlarna på valbordet så att andra svenskvänliga typer kan ta av.
Och det ska för övrigt fungera att skriva för hand. Det sitter för många som räknar rösterna för att rösten ska bli ogiltig (det är liksom offentligt och räkna med minst en och annan invandringskritiker/nationalist som närvarar vid rösträkningen). Sedan kan det hända att de som räknar första gången är osäker och gör rösten ogiltig (vid stavfel etc), men rösterna kontrolleras sedan en andra gång, och då kommer de med mycket stor sannolikhet att bli giltiga. Sedan måste rösten givetvis vara läslig, så om man skriver som kratta i normala fall kan man faktiskt anstränga sig att skriva "Alternativ för Sverige" ordentligt och tydligt.