2018-08-24, 15:26
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Tack för tipset! Har du något att tillföra i ämnet eller fungerar du bara som cheerleader här?

Jag kan åtminstone hänvisa till att det var mitt första inlägg i tråden. Du har däremot skrivit desto fler utan att tillföra ett skit. Därav mitt tips till dig att du försöker hitta länkar eller på annat sätt bemöter de bevis och den fakta som Darwinist lagt fram.
Citera
2018-08-24, 15:35
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
Vill man inte att ens ungar ska gå på dagis är det en ganska bra idé att inte sätta dem där. Så har det varit i alla tider.
Du är då en riktig svensk med all din passiva aggressivitet; "gör som gruppen och du skulle bara våga att ifrågasätta" för att kort därefter ge ett helt orimligt förslag i stil med att man får skylla sig själv om man är så klumpig att man skadar sig i ett samhälle som inte längre har en fungerande sjukvård. Tror du att dagis är ett alternativ majoriteten svenskar föredrar?
Citera
2018-08-24, 15:47
Medlem
Många av metoo-männen var ju feminister.
Citera
2018-08-24, 15:48
Medlem
Sqrbankens avatar
Som svar på TS;

Nej, det är inte ett dugg vetenskapligt.

Det finns ”vetenskapliga rapporter” i ämnet som bejakar tesen MP-ledaren kör med men dessa rapporter är bra vinklade och ifrågasättande av dessa ”slutsatser” sätter man fula epitet på.

Seriös vetenskap - vetenskap, alltså - tittar på fakta och drar slutsatser. Genusforskning, så som den femifascistiskt drivs idag, drar slutsatser och söker efter godtycklig ”fakta” som stödjer detta.

Precis som kreationister och flat earthers exempelvis.

Humanoira, där genus-”vetenskap” ingår, är överlag ett eldorado för pseudovetenskap eftersom så mycket är mänsklig psykologi och därmed lämnar enorma vakuum att fylla med sin egna agenda.
Citera
2018-08-24, 16:05
Medlem
TacoKryddmixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Jag har inte läst forskningen, men Gustav är väl utbildad inom det? Han är väl lärare? Så jag antar att han vet det bättre än jag. Jag skulle aldrig sätta mina barn på dagis över huvud taget.

Har läst en del av den forskning det handlar om, en problematisk del av den är att det är vad som kallas "kvalitativ metod". Alltså inte ett statistiskt säkerställt underlag. Speciellt Eva Johansson och Gunilla Halldén (som båda är väldigt inflytelserika personer inom det fältet) ägnar sig nästan alltid åt den formen av forskning.

En bok "små barns etik" av Johansson är baserad på ett underlag av 19 barn under ett halvår. Alltså inte som helst representativt för något mer än just de 19 barnen under det halvåret.

Så visst finns det forskning men den är tyvärr inte så övergripande som man önskar att den vore...
Citera
2018-08-24, 16:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Darwinist
Hur många gånger måste jag förklara? I mer jämställda länder är du friare att välja helt efter eget huvud, i länder som Indien styrs valet mer av familjen och av ekonomiska betänkligheter. Det är ungefär samma könsskillnader i preferenser och intressen världen över. Se denna meta-review tex:

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1111/j.1751-9004.2010.00320.x

Exakt min poäng också, det är därför jag aldrig jämför Sverige med länder som Indien och Iran och definitivt inte med Saudiarabien.

I Sverige väljer män och kvinnor förhållande vis fritt vad de ska utbilda sig till och jobba med. Många väljer traditionella manliga respektive kvinnliga jobb. MEN en stor andel väljer också icke traditionellt.

Vi ser en stor andel kvinnliga läkare, jurister, poliser, veterinärer osv.

Att kvinnor sen kanske inte är intresserade av att sitta och stirra in i en dataskärm åtta timmar om dagen är kanske snarare ett sundhetstecken,,,,,
Citera
2018-08-24, 16:36
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Ja just!

Män KAN bara inte byta en blöja, torka av ett bord, trösta en unge eller skrubba WC-stolen med såpa vid behov. Helt biolooooooogiskt omöjligt.

Så fort män gör detta så ...plopp!... faller penisen av.

Svenska män har skytteltrafik till kirurgen för att sy fast kuken mest varje dag, faktiskt, jävligt jobbigt..

Tycker du inte själv att det är nyttigt att våga ta in ny information istället för cementera sina egna tankar mer? Vad är ens din poäng med ditt inlägg?

Menar du att Fridolins utspel grundar sig i att män inte klarar av att byta blöjor eller torka av ett bord? Tror du får svårt att, på ett framgångsrikt sätt, föra en sån diskussion här, där fakta enkelt kan påvisas. Sluta klaga på män så förbannat, det exponerar era egna tillkortakommanden som vi (gruppen svenska män) lärt oss ha överseende med. Ni kvinnor har era styrkor / svagheter, låt oss ha våra ifred. Det är inget fel att söka förbättring, men ni verkar mer intresserade av att programmera om vår biologi, vilket är omöjligt (på så kort tid).
Citera
2018-08-24, 16:57
Medlem
Normalsaltatsockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Som svar på TS;

Nej, det är inte ett dugg vetenskapligt.

Det finns ”vetenskapliga rapporter” i ämnet som bejakar tesen MP-ledaren kör med men dessa rapporter är bra vinklade och ifrågasättande av dessa ”slutsatser” sätter man fula epitet på.

Seriös vetenskap - vetenskap, alltså - tittar på fakta och drar slutsatser. Genusforskning, så som den femifascistiskt drivs idag, drar slutsatser och söker efter godtycklig ”fakta” som stödjer detta.

Precis som kreationister och flat earthers exempelvis.

Humanoira, där genus-”vetenskap” ingår, är överlag ett eldorado för pseudovetenskap eftersom så mycket är mänsklig psykologi och därmed lämnar enorma vakuum att fylla med sin egna agenda.
Klockrent
Citera
2018-08-24, 17:02
Medlem
Darwinists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TacoKryddmix
Har läst en del av den forskning det handlar om, en problematisk del av den är att det är vad som kallas "kvalitativ metod". Alltså inte ett statistiskt säkerställt underlag. Speciellt Eva Johansson och Gunilla Halldén (som båda är väldigt inflytelserika personer inom det fältet) ägnar sig nästan alltid åt den formen av forskning.

En bok "små barns etik" av Johansson är baserad på ett underlag av 19 barn under ett halvår. Alltså inte som helst representativt för något mer än just de 19 barnen under det halvåret.

Så visst finns det forskning men den är tyvärr inte så övergripande som man önskar att den vore...

Exakt.

Bör tilläggas att de inte heller använder sig av några som helst objektiva mätkriterier utan det baseras enbart på deras egen observation, vilket betyder att det ofta sker genom väldigt ideologiska glasögon.
Citera
2018-08-24, 17:28
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
På en rakt fråga till Fridolin från reportern, som var neutral, varför MP vill ändra läroplanen så att pojkars lekar med bilar styrs upp, så svarade Fridolin: "Se på metoo, som visar vuxna mäns beteende mot kvinnor. Det finns väl ingen som anser att dagis inte ska motverka det beteendet?

Fridolin är svårt störd. Visar #metoo vuxna mäns beteende mot kvinnor? Alla män? Det är sexism Fridolin.
Citera
2018-08-24, 17:38
Medlem
Fridolin tror inte själv på det där egentligen men han är ju ledare, "alfa" för skocken Mpdårar och batikhäxor och några trötta äkta miljöintresserade. Det är hans manliga rationalitet. Han förstår att fortsätta spela rollen, har liksom kört in sig på det där spåret.
Dvs en karriär.
Senast redigerad av Julskinkato 2018-08-24 kl. 17:39. Anledning: Saknas
Citera
2018-08-24, 18:04
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Åh gud, han citerar en massa länkar, alltså måste han ju ha rätt! Motsvaras förr av: Åh gud, han citerar bibeln, alltså måste han ju ha rätt!

En bra regel i livet är att ju mer någon vet, ju intelligentare de är, ju kunnigare, ju bättre pålästa, ju mer insatta - desto mindre tvärsäkra är de och desto mer ödmjuka. Se t.ex. på diskussionerna med nobelpristagarna, de lägger fram sina åsikter om allt möjligt men utan att försöka låta påskina att det är ristat i sten en gång för alla och inget annat kan komma på fråga. De vet helt enkelt så mycket att de insett hur lite de egentligen vet.
Dramaqueen kan du vara själv. Lev du ditt liv med lustiga anekdoter från din barndom som guidning medans jag styr mitt liv med fakta. Inte stör du mig något bara du betalar skatt. Men det var riktigt kul att stöta på en Fridolin-person här! Ni finns här och var och era tankar dyker upp på så udda ställen som i förskolans läroplaner. Eller i Aktuellt som brottsforskare. Ni ställer till extrem oreda, och vi länk-människor måste alltid komma efteråt med kvasten och städa upp efter er. Det gör vi så gärna.
Senast redigerad av Paris24 2018-08-24 kl. 18:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in