2018-08-24, 13:16
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engelitz
Jag tror inte att flaggor och grejer är rätt taktik. Då tänker bara gemene man " nazister" . Det är bättre om det står 300 vanliga snubbar och följer.
Det attraherar vanliga svenska väljare. Det skrämmer journalisterna. Då kan de inte bara avfärda partiet.

Sant. Kan bli lite fel vibbar.
Jag tycker vi alla kör med kostymer istället. Statsmannamässigt.
Citera
2018-08-24, 13:23
Medlem
Doktor Porks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Toppen!
Jag hänger på.
Var det inte Lilla London på centralen klockan 11? Lär väl dyka upp i chatten igen dock så inte värt att dubbelkolla igen. Kan ju ändra sig.
Citera
2018-08-24, 13:28
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhaleCore
Det går att argumentera för etnopluralism utan att framställa sig som dum bondrasist från Rövhult menar jag. Att som NMR gå runt och skrika, rycka åt sig homoflaggor, klä sig som mormoner osv tror jag inte har en positiv inverkan på den nationella rörelsen som helhet. Att mörkare folkslag är annorlunda oss och att vi därför inte bör bo tillsammans är självklart för många, men att vi måste hata dessa folkslag som helhet är betydligt svårare att relatera till bland vanligt folk.

Ändå är det precis så dumbo-falangen tänker. En annan idé från dumbo-falangen är att man måste hata bögar, annars är det helt likvärdig med att gå med i en pride-parad.

De är inte många, de är inte smarta, men de har pinkat in sitt revir här i tråden (man känner pisstanken varje gång man går in).
Citera
2018-08-24, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blofeldt
Jag var och förtidsröstade på Eastmansinstitutet 22/8 (Norrmalm Stockholm) där fanns inte valsedlar för AfS.
Det fick bli SD rakt av, hade tänkt lägga riksdagsrösten på AfS.
Mycket vanskligt att skriva partinamnet. Man kan stava fel eller så hittar valförrättaren något annat fel på valsedeln.

Man måste ju beställa hem från dom vilket du borde ha gjort isf. Skriver man för hand är det stor risk att aktivisterna som räknar rösterna räknar den som ogiltig.
Citera
2018-08-24, 13:33
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Militärisk samba.

Perfekt! Kontaktar honom.

He he, det där med Kiwi var mest på skämt. Han är knappast någon jammare.

Det som gäller är det som Dr Pork skrev. Att ses på Lilla London, Centralen (inte Avenyn) kl 11.00. Du kommer att få träffa TV-kändisar
Citera
2018-08-24, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Jag är nog långt ifrån ensam att tro att regeringsfrågan blir oerhört komplicerad. Om man ska utgå från de besked partierna gett så kommer det inte ens gå att bilda en regering, så därför kan man inte utgå från deras uttalanden före valet utan man måste försöka leva sig in i hur de kommer att resonera när valresultatet finns på plats.

Då kan man tänka sig en S, MP, C, L-regering som vilar på stöd från V. Det säger sig självt att en sådan regering får enorma problem och sannolikt faller inom ett år.
Hur många dagar tog det att sy ihop DÖ? Genuin fråga för jag bodde inte i Sverige på den tiden.
Citera
2018-08-24, 13:50
Medlem
Hej tråden,
Jag kommer att rösta givetvis på Alternativ för Sverige i riksdagsvalet. Frågan är hur man resonerar kring Landstinget och kommunalt?. Vilka partier kan vi lita på? Bor i Huddinge Stockholm,
Citera
2018-08-24, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lantis60
Är även AfS för en tvåstatslösning?

Tror deras officiella position är att de inte lägger sig i omvärlden, vilket är helt korrekt för ett pragmatiskt parti som endast vill fokusera på Sverige.
Citera
2018-08-24, 13:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
He he, det där med Kiwi var mest på skämt. Han är knappast någon jammare.

Det som gäller är det som Dr Pork skrev. Att ses på Lilla London, Centralen (inte Avenyn) kl 11.00. Du kommer att få träffa TV-kändisar

Schysst, vad är det för TV-kändisar då? Conrad i egen hög person må tro, skall han leda marschen kanske.

Kom inte för full bara det vore olyckligt om vi andra tvingades stå där Hejandes på Kasselstrand i dina pissångor.
Citera
2018-08-24, 13:58
Medlem
robotguras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haistavittu
Hej tråden,
Jag kommer att rösta givetvis på Alternativ för Sverige i riksdagsvalet. Frågan är hur man resonerar kring Landstinget och kommunalt?. Vilka partier kan vi lita på? Bor i Huddinge Stockholm,

Jag kommer köra på SD i kommun och landsting.
Citera
2018-08-24, 13:58
Medlem
Eklund1989s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blofeldt
Jag var och förtidsröstade på Eastmansinstitutet 22/8 (Norrmalm Stockholm) där fanns inte valsedlar för AfS.
Det fick bli SD rakt av, hade tänkt lägga riksdagsrösten på AfS.
Mycket vanskligt att skriva partinamnet. Man kan stava fel eller så hittar valförrättaren något annat fel på valsedeln.

Du kan fortfarande ändra din röst om du förtidsröstat så stryks din gamla röst. Skaffa en valsedel och gå och rösta AfS. Gör din plikt!
Citera
2018-08-24, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
Hur många dagar tog det att sy ihop DÖ? Genuin fråga för jag bodde inte i Sverige på den tiden.
Reinfeldt presenterade proto-DÖ i en intervju med Expressen sommaren 2013. Varken hans allianskollegor eller Löfven fattade först vad han menade. Löfven sa blankt nej.

Ett och ett halvt år senare när budgeten hade fallit utlyste Löfven extraval. Då ringde Göran Hägglund och erbjöd sig att Alliansen skulle rädda kvar regeringen om han gick med på det DÖ som han hårdnackat hade motsatt sig i mer än ett års tid. Löfven måste ha trott att han drömde.

Själva förhandlingen tog säkert ingen tid. Det fanns inget att förhandla om. Vad DÖ innebar var känt redan sedan Expressen-artikeln. Men poängen med DÖ var att det ena av blocket skulle kunna regera utan att behöva göra upp i sakfrågor med det andra blocket. Nu idag så talar vi istället om breda blocköverskridande uppgörelser om hela politiken, och det är knappast möjligt, åtminstone inte för att det ska hålla en hel mandatperiod.

Ett extraval direkt efter ordinarie val eller någon gång under mandatperioden är alltså en högst sannolik utgång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in