Citat:
Ursprungligen postat av
Paris24
Så bra. Får anta att det var på 1980-talet? Dvs långt innan genustrams. Jag lyckas inte läsa ditt svar på min fråga: Varför ändra något som fungerat för både dig och mig?
Hela tråden handlar om Fridolins vetenskapliga belägg för att dagispersonal kan uppfostra pojkar till att inte begå metoo-övergrepp. Ytterligare en Tyckare, i en tråd som behandlar StorTyckare Fridolins tyckande, är väl inte vad jag mest längtar efter.
Att känna sig lycklig över att våga Tycka, och i samma andetag håna fakta (länksamling) är inte den bästa kombinationen. Ser att du har Tyckt 10.000 gånger på FB. Alltid utan fakta i ryggen?
Vi har ju helt olika uppväxt du och jag, du växte ju upp helt utan guidning och tvång, ja du fick inte ens höra någon åsikt om någonting du gjorde? Så var det inte för mig, det var snarare ett ständigt engagemang från vuxenvärlden, både egna föräldrar och andras hade stenkoll på oss jämt. Vilket inte var så kul när man hade gjort något dumt …
Ja, tråden handlar om Fridolin, men där ingår också vad enskilda skribenter skriver. Jag har yttrat mig i båda fallen. Och om man bara ska sitta och slänga länkar på varandra, vad gör man då på ett diskussionsforum? Det blir ju oändligt, jävla dötråkigt och till slut hamnar man i en pseudodiskussion om vem som har den mest meriterade länksamlingen vilket ingen här har kompetensen att avgöra så då blir det ett tyckande till slut i alla fall.
Jag hånar verkligen inte fakta, bara oförmågan att kunna tänka en egen tanke och/eller ha en egen åsikt utan en länksamling som stöd.
Mina åsikter baseras förstås på vad jag läst, upplevt, hört, precis som alla andras. Vetenskapligt ibland och ibland erfarenhetsbaserat eller iakttagelser. Att inte ständigt ha en länksamling tillhands är inte detsamma som att det man skriver inte baseras på fakta.
Jag föreslår att du helt enkelt skippar att läsa och besvara mina inlägg om de inte passar dig, eller att du vänder dig till moderatorerna om du tycker att de inte platsar här. Det är nämligen inte särskilt troligt att jag kommer att rätta mig efter vad du längtar efter, tyvärr.