Citat:
Håller med helt. Jag själv känner mig nästan lite illa till mods ibland. Hoppas att den råa aggressionen mest är en blandning av frustration och nya förhoppningar. Att gå runt och skriva om "städpatruller" ser inte bra ut. Media kommer garanterat gå in här och rota om AfS gör ett kanonval för att sedan måla satan på väggen. Ändå tror jag faktiskt att man ropat varg för många gånger mot SD och när det nu finns ett parti som på allvar hotar globalismen och mångkulturen som samhällets grundpelare kommer de flesta bara rycka på axlarna. Noterar att man till och med använder ordet "högerpopulistisk" om AfS istället för "högerextrem". Det var väl bara några år sedan SD var högerextremister. Intressant förresten att F! aldrig skrivs som "vänsterpopulister" när deras politik är betydligt mer populistisk än AfS.
Fick i alla fall mina valsedlar härom dagen och ser fram emot att för första gången kunna rösta på ett parti jag verkligen tror på. Jag blev oerhört imponerad av Kasselstrands framträdande i svensk webbtv och efter det ännu mer golvad av Jeff Ahl. En riksdagsman som hjärtligt, passionerat och skickligt berättar hela sanningen, man får nypa sig i armen.
Vad tror ni om chanserna om ni släpper hybrisen och uppskattar så konservativt ni kan? Efter senaste YouGov är det nästan så att jag börjar våga tro på att riksdagen är möjlig. Allt över 3% känns både rimligt och troligt. Jag kan faktiskt inte heller se hur man skulle kunna hamna under 2%.