2018-08-23, 22:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Hur många skall lyssna på mötet i Göteborg?
Tänkte vi kunde försöka få ihop en pluton av tappra krigare, några med flaggor, lite trummor och trumpeter som möts och tågar i samlad trupp?
Helt enkelt lite feststämning.
Vad säger ni killar!?

Låter fantastiskt, jag hade inte haft emot om vi spelade på dramatiska toner och var rustade för strid med kaosvänstern ifall vi tvingas tillämpa självförsvar, dock vet jag själv efter att följt sport hela mitt liv att anfall är bästa försvar.
Citera
2018-08-23, 22:40
Medlem
robotguras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
AfS:s problem är att man ännu är för okända och inte når ut till "vanligt folk".

Efter senaste undersökningen från YouGov så har MSM gett mycket gratisreklam.
https://www.dn.se/nyheter/politik/afs-engagerar-mer-an-s-pa-facebook/
https://www.svd.se/sd-och-afs-utklassar-ovriga-partier-satter-agendan

Förresten, öppen svenskhet och ökad kvotinvandring är inte en så stark känga mot PK-kulturen.
Citera
Medlem
Sanctuss avatar
Ytterligare ett skäl att lägga sin röst på AFS är deras mer tillmötesgående syn gentemot Ryssland som dom är i princip ensamma om i svensk politik. Medan Åkesson och SD alltjämt tjatar om "rysk aggressivitet" så är det så befriande att höra AFS lägga korten på bordet angående NATO och vilka som är dom verkliga krigshetsarna. Vi behöver bra relationer till alla länder i våran omedelbara närhet.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
AfS ledning inser rimligtvis att utfallet kan bli ungefär det du beskriver. Jag tror de kommer att se allt över en procent som en bra plattform inför 2022.

Mm. Men det är en svår balansakt. Många i tråden verkar ju seriöst tro att AfS har en chans att komma in. Vad blir reaktionen när de istället får typ 0,8 procent? Tror det är stor risk för en känsla att rösten kastades bort?

Å andra sidan kan ledningen inte öppet säga att det är uteslutet att man kommer in, för då skulle det ju bli ännu färre röster.
Citera
2018-08-23, 22:43
Medlem
Engelitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Hur många skall lyssna på mötet i Göteborg?
Tänkte vi kunde försöka få ihop en pluton av tappra krigare, några med flaggor, lite trummor och trumpeter som möts och tågar i samlad trupp?
Helt enkelt lite feststämning.
Vad säger ni killar!?

Jag tror inte att flaggor och grejer är rätt taktik. Då tänker bara gemene man " nazister" . Det är bättre om det står 300 vanliga snubbar och följer.
Det attraherar vanliga svenska väljare. Det skrämmer journalisterna. Då kan de inte bara avfärda partiet.
Citera
2018-08-23, 22:43
Medlem
robotguras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Mm. Men det är en svår balansakt. Många i tråden verkar ju seriöst tro att AfS har en chans att komma in. Vad blir reaktionen när de istället får typ 0,8 procent? Tror det är stor risk för en känsla att rösten kastades bort?

Å andra sidan kan ledningen inte öppet säga att det är uteslutet att man kommer in, för då skulle det ju bli ännu färre röster.

Du kom in här i tråden för 2h sedan och sa samma sak. Du har fått 10-tals svar som motbevisar dina defaitistiska påståenden, schas nu.
Citera
2018-08-23, 22:47
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
https://yougov.se/news/2015/08/21/om-onlinepaneler-och-tillforlitligheten/

Tack för den! Citerar ur dokumentet:

Citat:
Respondentens profil omfattar inte bara de traditionella variablerna kön, ålder och var man bor i landet utan också andra variabler vid politiska mätningar för att säkerställa representativiteten.

Yougov använder alltså fler variabler än de anger i sina PDFer - precis som jag trodde!

Citat:
När det gäller partisympatimätningar finns det ett tillfälle då facit finns tillhands, nämligen i samband med allmänna val.

Apropå stödet till Sverigedemokraterna visar en jämförelse mellan de olika opinionsinstitutens undersökningar i samband med riksdagsvalet 2014, att de opinionsinstitut som använder den gamla metoden med OSU underskattade Sverigedemokraterna med i snitt drygt 3%-enheter (Novus+Sifo+Ipsos+Demoskop).

De opinionsinstitut som likt YouGov använder onlinepaneler (även United Minds, Sentio) underskattade också SD, men bara med knappt 1,3%-enheter i snitt. Vi kan också konstatera att YouGov var närmast att ange de respektive blockens andelar.

Här ser vi alltså skälet till att det är rationellt att i första fokusera på Yougov när det gäller AfS.
Citera
2018-08-23, 22:48
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:

Missade du att alltså 7,4% av alla män anger ”Övrigt” som parti i senaste Yougov? (2,0% av alla kvinnor.) Och då ingår inte ditt parti i den siffran. Denna diskrepans talar starkt för att AfS stiger snabbt och att riksdagen är inom räckhåll.

https://d25d2506sfb94s.cloudfront.net/cumulus_uploads/document/wf1hrq7mzi/Opinion_Metro_YouGov_Aug2018.pdf
Citera
2018-08-23, 22:49
Medlem
freeriderXIIs avatar
Förutom in och återvandringspolitiken vad tycker ni om AFS andra frågor?

T.ex. kulturpolitiken?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
AfS ledning inser rimligtvis att utfallet kan bli ungefär det du beskriver. Jag tror de kommer att se allt över en procent som en bra plattform inför 2022.

Det tror jag inte motsvarar deras inställning. Jag har absolut intrycket, att de själva anser 4% fullt inom räckhåll nu.
Citera
Medlem
Citat:

Vad blir reaktionen om SD får 10 procent? Lägg ner ditt meningslösa defaitistiska och hypotetiska trams. Vi kan prata om valresultatet den 10 september, men nu är det helt poänglöst. Såtillvida du inte är ett anti-AfS-troll eller SD-bot som vill spä på negativitet?
Citera
2018-08-23, 22:50
Bannlyst
Citat:

En bortkastad röst är att rösta på ett ryggradslöst parti som helt tappat den nationella kompassen, som är negativt inställda till Trumps valvinst, Orban etc, står för öppen svenskhet,låter kvot-Paula ( en liberal avskyvärd judinna) bestämma invandringspolitiken där har du en bortkastad röst om du inte är gjord av gummi. Även om man bör ignorera ditt svarta piller att AFS inte mot all förmodan skulle komma in, skulle jag ändå ha gjort en insats för det jag tror på som har haft mest realistisk chans att nå riksdagen med bäst nationella politik, vilket skulle få liberalerna i SD att skruva på sig, att det inte duger längre att bli en del av etablissemanget för i nästa val kommer AFS in på riktigt. Eftersom du inte verkar vara politiskt mogen så får du väl rösta på SD och känna dig som en dumbom när AFS kommer in med dunder och brak och för att du inte följde din övertygelse som är AFS.

Om du inte har gjort det redan så tycker jag du skall lyssna på den glöd och passion Kasselstrand utstrålar under sina tal vid torgmötena, en sådan person skulle man kunna följa till döden för att man vet att man kämpar för det rätta!
Senast redigerad av GeorgeS.Patton 2018-08-23 kl. 22:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in