2018-08-23, 22:28
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeS.Patton
AFS är inte direkt israelvänliga som jag har tolkat det, men det är inte emot Israels existens heller om de inte skulle vara i konflikt med Sverige och svenskarna.

Precis. Men på en skala så är "Vi skiter i Israel/Palestina-konfikten" betydligt mer israelvänligt än "Vi hatar Israel".

Komparativ alltså, inte absolutum.
Citera
2018-08-23, 22:29
Medlem
Gnomegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Även om NMR är "din grej", så har de inte en chans i årets riksdagsval. Vilket jag tror att de själva är medvetna om och satsar mer på kommunerna som de ställer upp i. AfS har å andra sidan en verklig chans att ta sig in, åtminstone vara nära spärren, för att ta sig in absolut senast 2022. Och jag ser AfS som en väldigt viktig pusselbit. Svenskar är inte tillräckligt radikaliserade eller förbannade för att gå och rösta på ett alternativ som NMR. Däremot normaliserade SD invandringskritiken när de kom in 2010, och AfS kan normalisera återvandringsdebatten och nationalism om de kommer in. SD banade vägen för AfS, och AfS kan bana vägen för ännu hårdare framtida alternativ.

AfS har än så länge inte visat ett tecken på att de skulle vara några sionister. Det är rent trams och lögn. Deras officiella position är att de inte bryr sig om mellanöstern utan fokuserar på Sverige, helt i linje med deras pragmatiska position.

Jomen det är ju just det fetade jag menade. Ursäkta om jag var oklar.
Jag struntar I vad det utvalda folket och sandnäsorna gör på hemmaplan. Men ta inte skiten hit. Vi har nog med bekymmer ändå.
Men det som oroar mig är att inte folk inser vilken fara sionismen är.

MVH/Gnomegirl
Senast redigerad av Gnomegirl 2018-08-23 kl. 22:32.
Citera
2018-08-23, 22:30
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Men hur skulle ni reagera själva om MP, S,L,V och C skulle besluta sig för att skicka ut alla medborgare som officiellt stött AFS till Mongoliet?

Om det skulle vara ett demokratiskt fattat beslut i Sveriges riksdag?

I det gamla Grekland hände det ibland att meningsmotståndare blev utvisade men att göra det är lite att tulla på demokratins hörnpelare medborgarna själva.

Men vissa menar ju att demokrati är majoritetens diktatur så visst.

Risken är att vänstermotståndare och sverigeovänner anammar utvisningspolitiken fast riktat mot annat håll. Medans de har majoritet.

Jag tror att återvandringen måste kopplas väldigt tydligt till den extrema politik som förts de senaste åren och att man framhäver att det krävs en extrem motreaktion. Sedan kan det behövas en översyn över medborgarskap som utdelats en tid tillbaka för att se om de givits på rätt grund o.s.v. Det potentiella orosmoment som jag ser det är att man får en helt onyanserad repatriering som inte väger in tid i landet, skötsamhet, o.s.v. AfS står för en optimism och en stolthet som jag ser som helt avgörande här. Om vi återfinner vår ryggrad och stolthet så kommer vi inte provoceras av att se en del personer i vårt land med annat ursprung, särskilt sedan de värsta rötäggen förpassats härifrån och vi noga tydliggjort vad som förväntas av människor i Sverige. Vi kommer att behandla de kvarvarande som vuxna människor vilket i sin tur kommer att skärpa till deras beteende gentemot oss.
Citera
2018-08-23, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Berglund har aldrig framstått som en libertarian i Den Kokta Grodan?
Han är libertarian i grunden och har snackat om det. Vidare så har ledande aktörer för svenska Von Mises institutet kommit ut med sitt stöd för Gustav Kasselstrand.

Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Bor Berglund verkligen i Österrike sedan tre år? Träffar han inte Kasselstrand regelbundet, för att göra 'Kosta Grodan'? Pendlar han från Österrike, eller?
Det görs över Skype

Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Tror Erik Berglund bor på Malta nu som en massa andra Mieses-libertarianer.
Är det Malta han bor på nu? Ja, det skulle inte förvåna mig om han gör det. Mängder med egna företagare, it-entreprenörer och andra bor på Malta. Vad jag vet så bor Fria Tiders redaktion i Tjeckien och så har du såklart billiga Budapest som många bor i.
Citera
2018-08-23, 22:32
Medlem
Idittfejss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Kasselstrand och gänget är utan tvekan judemedvetna också.

Chansen är väldigt liten att dom inte är det.

Men inte som NMR, som hatar judar fanatisk. Ni är ju helt rabiata.
Citera
2018-08-23, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idittfejs
Du har röstat på fel parti. NMR är ditt om nu sionism och antisemitism är din grej.

Inte alls fel parti. AfS är emot globalismen och globalisterna. AfS förstår att det inte är muslimer som styr media och att det inte är muslimer som har släppt in sig själva i Sverige och Europa.
Citera
2018-08-23, 22:34
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Hur många skall lyssna på mötet i Göteborg?
Tänkte vi kunde försöka få ihop en pluton av tappra krigare, några med flaggor, lite trummor och trumpeter som möts och tågar i samlad trupp?
Helt enkelt lite feststämning.
Vad säger ni killar!?
Citera
2018-08-23, 22:34
Medlem
Stabskaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vad tror ni kommer hända med AfS när rösterna är räknade och de inte kommer komma i närheten av de runt fyra procent som partiledningen antyder, utan på sin höjd når en procent?

Revanschlusta inför 2022 (eller om det blir omval), splittring(ar), ett borttynande eller kommer man att hävda valfusk?

AfS ledning inser rimligtvis att utfallet kan bli ungefär det du beskriver. Jag tror de kommer att se allt över en procent som en bra plattform inför 2022.
Citera
2018-08-23, 22:35
Medlem
I min postlåda har kommit två st ganska bra broschyrer från AfS, jag tror inte dom kom med vanliga posten. Det var ett stort antal punkter med gröna bockar och man framhöll på vilket sätt AfS var mer radikala än SD.

Jag vill rikta ett starkt beröm till AfS för hur man har gått ut här, det var lättfattligt och bra.

Jag kommer att rösta SD mest för att etablissemanget verkligen hatar SD. Journalister och kulturarbetare, artister, alla verkar livrädda för SD.

I framtiden kan AfS vara ett alternativ men förmodligen blir SD alltid knytnäven i facet på MAKTEN. Jag tror inte AfS når mer än 1,5% till detta val. En gissning.

En annan rolig grej: En debattör här på flashback, i en annan tråd, kallade AfS partisterna för AFSugarpartister....och mina skrattrynkor fördjupades FÖR EVIGT.

AfS:s problem är att man ännu är för okända och inte når ut till "vanligt folk".
Citera
2018-08-23, 22:36
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idittfejs
Men inte som NMR, som hatar judar fanatisk. Ni är ju helt rabiata.

Fel tråd att diskutera detta. Vi är inte rabiata faktiskt eftersom vi inte hatar alla judar. Vi hatar judar som konstant underminerar oss européer så gott det går.

Du kan svara här istället:

(FB) Nordiska motståndsrörelsen tråden, allt om NMR

Så fokuserar vi på AfS här.
Citera
2018-08-23, 22:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Han är libertarian i grunden och har snackat om det. Vidare så har ledande aktörer för svenska Von Mises institutet kommit ut med sitt stöd för Gustav Kasselstrand.

Erik Berglund är numera hederskinhead efter spelat Völunds Smed i den Kokta Grodan, den fantastiske Erik erkände blygt att han var en latebloomer i musiksmaken.
Citera
2018-08-23, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gnomegirl
[/b]
Jomen det är ju just det fetade jag menade. Ursäkta om jag var oklar.
Jag struntar I vad det utvalda folket och sandnäsorna gör på hemmaplan. Men ta inte skiten hit. Vi har nog med bekymmer ändå.
Men det som oroar mig är att inte folk inser vilken fara sionismen är.

MVH/Gnomegirl

Flera decennier av statlig propaganda och hjärntvätt leder till just detta. Man får ta ett steg i taget. SD har gjort allt de kunnat, nu behöver vi höja temperaturen rejält och rösta in AfS till riksdagen. Vad som händer sen återstår att se. Men AfS är helt nödvändigt för att få till en ökad medvetenhet om nationalism, återvandring, etnicitet och globalism.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in