Citat:
Ursprungligen postat av
Regulus
Vad skulle den mest troliga förklaringen vara, då? Strömhopp från Sd till AfS för att SD börjat intressera sig för miljöpolitik?
Även i det hypotetiska scenariet lyser ju en dokumenterad framgång för AsD med sin frånvaro.
Jag tror avhoppen främst beror på toppstyrningen inom partiet och att det nu finns en möjlighet att uttrycka sitt missnöje över Mattias Karlssons styre. De lokala företrädarna kan ju rösta AfS till riksdagen och lokalt på SD. Inget hindrar att SD-medlemmar till riksdagen röstar AfS och på sig själva lokalt som en protest mot partiets toppstyrning. Särskilt de många missnöjda som är avhoppare eller uteslutits.
Jag tror du underskattar det djupa folkliga missnöje över samhällsutvecklingen som bubblar i de djupa folklagren. Vi kan snart ha två partier i riksdagen på högerkanten efter valet.
Varför käbbla oss emellan om detta? Jag tror Afs gör ett bra valresultat och att åtminstone de som röstat SD tidigare känner till AfS. Även V och C lär göra ett bra val. De övriga lär ta stryk.
Nåväl....om nån vecka har vi facit.