2018-08-23, 21:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Jag syftade på de som har svenskt medborgarskap.

Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Det märks att du likt andra inte har tänkt igenom processen. Det handlar givetvis om att i steg ett annullera det svenska medborgarskapet. Att flytta ickemedborgare gör många länder i världen och ingen media verkar skrika sig hesa om dessa hemska rasistländer.

Expohunter tog med den aspekten som jag glömde, annullering av medborgarskap.
Citera
2018-08-23, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Har du tänkt en enda självständig tanke i ditt korta liv eller rapar du bara upp dessa ideologiska signalord helt utan egen reflektion?

Jag har tänkt mer och mer självständigt än de flesta. Det är just pga att jag tänker självständigt som jag inte låter mig luras, inte dras med i vissa trender och avfärdar barnsliga irrläror som libertarianism.

Det finns en anledning till att libertarianism ofta brukar utmålas som en inkörsport till vit nationalism. Libertarianism är så att säga en nybörjardrog. Ganska många har börjat med libertarianism och sen efter några år så har de insett att de var ute och cyklade och blivit nationalister istället. Det finns mig veterligen ingen seriös människa som har gått åt andra hållet. På samma sätt finns det många fd vänstermänniskor som har blivit nationalister, men i princip ingen som har gått från nationalist till att bli vänster.

AfS är tack och lov nationalister och inte autistiska pojkrumslibertarianer.
Citera
2018-08-23, 21:12
Medlem
freeriderXIIs avatar
Men hur skulle ni reagera själva om MP, S,L,V och C skulle besluta sig för att skicka ut alla medborgare som officiellt stött AFS till Mongoliet?

Om det skulle vara ett demokratiskt fattat beslut i Sveriges riksdag?

I det gamla Grekland hände det ibland att meningsmotståndare blev utvisade men att göra det är lite att tulla på demokratins hörnpelare medborgarna själva.

Men vissa menar ju att demokrati är majoritetens diktatur så visst.

Risken är att vänstermotståndare och sverigeovänner anammar utvisningspolitiken fast riktat mot annat håll. Medans de har majoritet.
Senast redigerad av freeriderXII 2018-08-23 kl. 21:19.
Citera
2018-08-23, 21:13
Medlem
FarbrorAgges avatar
Citat:
Jag syftade på de som har svenskt medborgarskap.

Deras medborgarskap ska omprövas. Har de ljugit sig in i landet eller fått PUT på felaktiga grunder så återkallas medborgarskapet och de åker UT.
Citera
2018-08-23, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wkblade
Vad tänker du om blanka röster då?
Irrelevant, räknas inte in i resultatet.
Citera
2018-08-23, 21:16
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WagnerRockarLoss
De flesta tänker nog inte så långt. Men jag tror aldrig det funnits en situation där en så stor andel av väljarna (sverigedemokrater till största del) kommer överväga en stödröst som nu.

Ja, jo. Det enda som nog är riktigt säkert är att det kommer att bli mycket spänning och drama.

Trump-valet var ett långdraget drama, med många turer och vändningar, som 3000 meter hinder.

Det här blir mer som 400 meter häck.
Citera
2018-08-23, 21:16
Medlem
freeriderXIIs avatar
Jag måste påpeka att jag finner Kasselstrand vara verbalt intelligent och att många av AFS politiska ställningstaganden är bra.
Citera
2018-08-23, 21:18
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wkblade
Vad tänker du om blanka röster då?

Såvitt jag kan se, så rensar Yougov bort blanka röster innan de redovisar.
Citera
2018-08-23, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Om det är några som är kapabla att göra slag i saken så är det invandringskritiker och nationalister. Tro inget annat. De är utan tvekan den mest handlingskraftiga delen av väljarna. Det är därför SD och AfS skulle gynnas rejält av att omval, då alla traditionsröstande, slentrianröstande och oinsatta stannar hemma "för de redan har röstat en gång", medan invandringskritikerna och nationalisterna entusiastiskt och förhoppningsfullt går och röstar en andra gång.

Men visst, det bästa vore naturligtvis om AfS vore särredovisade redan nu, men känns samtidigt som den större majoriteten av potentiella AfS-väljare redan nu tolkar de senaste YouGov-siffrorna till AfS' fördel. Vidare... om det nu stämmer att nästa mätning kommer redan nästa vecka, så skiljer det bara en vecka. Visst valet är här väldigt snart, men ändå. Sedan röstar en väldigt stor del på valdagen, så även om det är främst dessa som avgör kan det vara tillräckligt ändå.

Etablissemanget kommer att undvika omval till varje pris. Det blir nån slags koalitionsregering eller ny DÖ.
Citera
Bannlyst
Citat:
Men hur skulle ni reagera själva om MP, S,L,V och C skulle besluta sig för att skicka ut alla medborgare som officiellt stött AFS till Mongoliet?

Om det skulle vara ett demokratiskt fattat beslut i Sveriges riksdag?

I det gamla Grekland hände det ibland att meningsmotståndare blev utvisade men att göra det är lite att tulla på demokratins hörnpelare medborgarna själva.

Men vissa menar ju att demokrati är majoritetens diktatur så visst.

Svenskar som varit landsförrädare eller stött landsförrädare kommer givetvis ställas inför riksrätt,domstol där allt skall vägas in för och emot. Det kan bli Finspång eller Habiliteringsläger/Omskolningsläger där de får lära vett och etikett på ett humant vis givetvis, vi behöver inte indoktrinera studenterna något utan bara sätta deras kulturmarxistiska indoktrinering på prov, där det uppenbara med ett svenskt Sverige för svenskar med en stark nationalstat kommer vara ganska grundläggande. Där avarter som kommunistiska irrläror dras framför skranket och blottas. Naturligtvis kommer de flesta som är friska men lurats in i irrläror att botas medan en handfull kommer bidra till ett bättre Sverige genom att vara en arbetsprodukt eller student i ett närliggande habiliteringsläger.

De kommer alltså inte utvisas som är min poäng om de inte gärna vill, men inte utan ett fullgjord strafftjänst först.
Senast redigerad av GeorgeS.Patton 2018-08-23 kl. 21:24.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Ja, nu kan du inte rösta på dem. För allt i världen, bilda dig inte en egen uppfattning!
Det är det jag försöker, genom att fråga här.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WagnerRockarLoss
2010 var det ca 5000 personer som ångerröstade totalt.

Vi får se om YouGov gör 0, 1 eller 2 mätningar till. Kan bli så att det bara blir en till om ca två veckor.

Inte för att jag misstror dig, men har du någon källa? Sedan misstänker jag starkt att det hade sett annorlunda ut 2010 om SD befann sig i en liknande situation som AfS nu, där de ännu inte officiellt har särredovisats, och mycket osäkerhet hänger i luften. SD klarade spärren i väldigt många mätningar innan valet 2010, så vi som gick och röstade på dem utgick från att de skulle klara spärren... vilket de givetvis gjorde. De fick så högt som 7,6 i en mätning innan valet 2010.

Men minst en mätning till från YouGov kan jag nästan garantera. Det är val väldigt snart och då ökar de tempot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in