2018-08-23, 16:58
Medlem
B. Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Skönt att se frånvaron av ras i slla fall i SKOP. Känns ju annars som motvind just nu. Vad gäller övriga sjuklövern är det svårt att förstå vad som sker. Att centern tappar är underbart. Jag har ju gett profetior om att C kan hamna under 4% och än finns chansen till det, trendväljarna är ju som sagt flyktiga och nu flyger de.

Men varåt läcker SD? Jag trodde att S valrörelse, med sin enorma och rutinerade valorganisation skulle ta tillbaka tidigare S-väljare från SD, men S sjunker ju också. Märkliga icke-mönster.
AfS. Övriga partier upp 1,4 sedan förra mätningen. Bör vara några AfS där
2018-08-23, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZilverZodde
Övriga kan va allt från Kalle Anka partiet till SPI Välfärden, Norrbottenspartiet, Nya Partiet, Enhet, Junilistan, Ny Framtid, Pensionärspartiet, Sjukvårdspartiet samt AKP, Kpml(r) etc etc. :-)
Jag vet inte, du vet inte...
Med tanke på att i alla andra OU har övriga en mycket lägre siffra så väljer jag att tro på dom.

Märkligt resonerande från en person som är all over bettingtråden.

Övrigt kan vara allting men liksom betting går det värdera fram en trolig sannolikhet. Men det var inget för dig tydligen för din hjärna har bestämt sig att AfS har under 1%.
2018-08-23, 17:06
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Skop, augusti:

S 24,5% (-1,4)
V 9,2% (-1,1)
Mp 5,8%% (+2,3)

SD 20,1% (-0,6) Stabil, bra och hög siffra för att vara Skop med stor underskattning!

M 17,1% (-2,1)
C 8,2% (-1,9)
L 6,3% (+1,4)
Kd 4,6% (+1,3)

Stabila siffror för SD, men en katastrof att Miljöislamisterna ökat lavinartat. Tror dock inte det är en verklig ökning utan effekten av att folk vill svara ”rätt” efter allt jidder om klimathotet. Det är nog inte så många som önskar bensinpriser på 30 kr litern som MP arbetar för att införa.
2018-08-23, 17:14
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Stabila siffror för SD, men en katastrof att Miljöislamisterna ökat lavinartat. Tror dock inte det är en verklig ökning utan effekten av att folk vill svara ”rätt” efter allt jidder om klimathotet. Det är nog inte så många som önskar bensinpriser på 30 kr litern som MP arbetar för att införa.
Ja, glöm inte hur enormt MP var överskattade förra valet, alla menade ju alltså alla MSM att det var strid på kniven om vem som skulle bli tredje största av SD och MP. Och miljöpartisterna som gillar invandring tänker ju inte längre än näsan räcker, ju mer invandrare som kommer till Europa desto större klimatavtryck lämnar dessa. Men Miljön är förstås helt oviktig i jämförelse med massinvandring för MP, MassinvandringsPartiet.

Och rätt obehagligt att ett parti som pratar om att deras mål är ett etniskt homogent Sverige faktiskt får nån procent. Och det ärju därför media inte totaldrevar mot AFS, eftersom de knaprar lite på SD och ändå inte kommer in i riksdagen. Då låter man de vara.
Senast redigerad av volvo 240 2018-08-23 kl. 17:17.
2018-08-23, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tlcswe
Blanka röster brukar uppgå till 1-1,5%. Pp har troligen runt 1%. MED skulle jag gissa ha runt 0.5%. Då återstår runt 0.8-1.2% till AFS

Nu använde jag yougov övrig-kategori som referens.

Tror inte blanka röster ingår i den gruppen. Men är osäker. PP fick 0,43% i förra valet och en dubbling är utesluten. Man syns inte någonstans. Har inte hört nånting från dom på flera år. MED 0,5% är nog rimligt. Resterande partier ligger troligen runt 0,5% också.

Hur man än räknar får inte AfS under 2% i Yougov just nu. I Sentio ligger man lägre. Drygt 1% där troligen.

Edit. Får kanske ändra min uppskattning om PP. De kan kanske nå 1%. Ligger ju faktiskt där hos flera OI's.
Senast redigerad av Djimmie 2018-08-23 kl. 17:25.
2018-08-23, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll

Det trodde jag inte! jäklar. Vi får väl se då. yougov och sentio hade dom under spärren iaf.
2018-08-23, 17:27
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rektangel
Originell tanke. Varför hoppa över den mest troliga förklaringen? Den filmen är överspelad nu.

Vad skulle den mest troliga förklaringen vara, då? Strömhopp från Sd till AfS för att SD börjat intressera sig för miljöpolitik?

Även i det hypotetiska scenariet lyser ju en dokumenterad framgång för AsD med sin frånvaro.
2018-08-23, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ropethink
Just centern tror ju att det politiska samtalet förs primärt i folkets hus och bygdegårdarna, om man ska lita på Eskil Erlandsson.
Centerröstarna bor väl i innerstan och de använder inte Facebook, FB är för WT.
2018-08-23, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Ja, glöm inte hur enormt MP var överskattade förra valet, alla menade ju alltså alla MSM att det var strid på kniven om vem som skulle bli tredje största av SD och MP. Och miljöpartisterna som gillar invandring tänker ju inte längre än näsan räcker, ju mer invandrare som kommer till Europa desto större klimatavtryck lämnar dessa. Men Miljön är förstås helt oviktig i jämförelse med massinvandring för MP, MassinvandringsPartiet.

Och rätt obehagligt att ett parti som pratar om att deras mål är ett etniskt homogent Sverige faktiskt får nån procent. Och det ärju därför media inte totaldrevar mot AFS, eftersom de knaprar lite på SD och ändå inte kommer in i riksdagen. Då låter man de vara.

Får man fråga hur du tycker befolkningen ska vara sammansatt? Du tycker 50-50 är lika bra som 90-10?
2018-08-23, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Vi ser nu tydligt i SKOP att samtidens film fått Sverigedemokrater att lämna sitt parti i drivor, detta tillsammans med moderater som i solidaritet lämnar sitt parti. Det gör märkligt nog också Socialdemokrater och centerpartister. Gruppen från dessa partier tågar i stället till Fi, Miljöpartiet och KD, då man är besvikna på attacken på folkhemmet. Jag vill poängtera att rörelserna till mp inte har något med klimatfokuset att göra. Det är samtidens film som styr.

Frågor?

Trådens sämsta analys hittills
2018-08-23, 17:34
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
Centerröstarna bor väl i innerstan och de använder inte Facebook, FB är för WT.

Nej det är för att de är väldigt rörliga väljare som är helt ointresserade av politik. De byter parti från val till val och går på mode och trender. De delar inte C inlägg på FB för de delar katter, bilder på middagar och kändisskvaller.
2018-08-23, 17:40
Medlem
TronaldDump666s avatar
[quote=RudyardKipling|65026674]
Citat:
Ursprungligen postat av Rektangel
Läckaget är mer troligt till AfS än till M eller S. Har du noterat hur många aktiva som hoppar av partiet och hur toppstyrt partiet är...? Om inte hur många SD-funktionärer som är ängsliga för att hamna i onåd hos Mattias Karlsson?

Notera hur övriga partier i OI ökar trots att FI särredovisas.[/QUOTE]

Det tror och hoppas jag är AfS.

Massiv osentimental återvandring är nödvändigt och känns som om det ligger i tiden.
Jag är definitivt öppen för hjälp i närområdet.
SDs uthängning av trogna lojala medarbetare är motbjudande. Det hade kunnat lösas mycket snyggare så man dessutom vunnit på det. Hur tänker och känner andra SD-valarbetare när de vet att ett förfluget ord eller felformulerad mening när man är trött, medför att man kommer hängas i pressen och "ens egna" håller i repet?

Får gärna citera så man slipper klicka.

Det är ett gore tex-filter mellan dessa partier.
7K -> SD ->. AfS

Jag tror SDs hårda kärna är avsevärt mindre. Dessutom är det min gissning att flera ur SDs hårda kärna lämnar för AfS. Att Jansson lämnat säger ju en del.

Viktigt att komma ihåg att även om man förtidsröstat så kan man ångra sig på valdagen och ändra sin röst.

Jag tror SD får 25%, +/-2%. Hela den Sverigevänliga rörelsen gissar jag får 30%.
Stod "SD inte längre andra största parti" även fast det endast skiljde en decimal mellan SD och M.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in