2018-08-22, 22:45
Medlem
TrickieDickies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobalding
Finns på youtube men han nämner inga siffror han säger bara att dom visar att sd är väldigt stora i vissa av mätningarna svårt att veta vad han menar med väldigt stora men antagligen närmare 30%.

https://www.youtube.com/watch?v=yDGZ8kpJsPY
2018-08-22, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
"Hemliga" opinionsmätningar är ganska svåra att genomföra eftersom det krävs ett par tusen deltagare i varje för att de ska bli statistiskt säkerställda. De är svåra att hemlighålla.
Det är allmänt känt att det förekommer en mängd sådana mätningar.
Varför skulle de vara svåra att genomföra?
2018-08-22, 22:53
Medlem
Powergirls avatar
[quote=Mac-Arthur|65024473]
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl

Intressant om ”Girlen” kan specificera ett enda inlägg i saken!?

Helt bortsett från att SD är uppenbart störst i den erfarenhetsmässigt mest seriösa OI, försedd med helt normal statistisk krusning före valet...
Vad jag såg såg så backade även i det du kallar den mest seriösa opinionsintitutet i mätningarna angående SD. Jag frågade dock dig inderekt eller tom ifrågasatte direkt om du fortfarande står kvar på dina 30 procent. inom parentes är du ett åtlöje för SD men jag begär inte att du skall förstå det.
2018-08-22, 22:55
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrickieDickie
Kan du länka till den?
https://youtu.be/yDGZ8kpJsPY

I inledningen av samtalet.
2018-08-22, 23:09
Medlem
Finns det någon mätning nyligen som har mer än typ 10,000 deltagande? Eller en vettig summa iaf.

Vad jag såg idag, fanns en på 1700 deltagande... Hur fan kan det ens användas som publicerad statistik? Vad väl novus (?) eller vad dom hette..
2018-08-22, 23:19
Medlem
[quote=Powergirl|65024176]
Citat:
Ursprungligen postat av Mac-Arthur
Bra och realistisk formulerad målsättning för SD - som de seriösa OU understöder!

Kompletterad med bortstädning av S-vetsarvänner och tillhörande K-amrater...[/Q

Jag är trött men det har en gammal man rätt att vara. Dina one liner är dock inte ansträngande att svara på. Du har hela tiden gapat om att opinionsinstut som säger att det skall bli under 30 procet för SD är fel ute. Inser du nu att du ar helt fel ute eller ar du en fullständig idiot?

Hur många procent tror du att SD får i valet?
2018-08-22, 23:21
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det finns absolut en möjlighet till det. Intervjun med Morgan Johansson och Tomas Tobé på slutet gynnade knappast S och M.

Frågan är dock vilken vinkling nästa veckas UG om alt-högern får, och om det missgynnar SD.

Förmodligen inte då SD och dess väljare kallats rasister varje dag i snart 8 år nu. Således är det nog ingen som höjer på ögonbrynen om sådana diffusa kopplingar görs.
2018-08-22, 23:23
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
I intervjun i Aftonbladet TV i morse sa Jimmie Åkesson att "Sen har vi hemliga mätningar som görs av organisationer och partier som jag får ta del av ibland och de visar VÄLDIGT HÖGA SIFFROR för SD".

Citat:
Ursprungligen postat av bobalding
Finns på youtube men han nämner inga siffror han säger bara att dom visar att sd är väldigt stora i vissa av mätningarna svårt att veta vad han menar med väldigt stora men antagligen närmare 30%.

Ja rent historiskt kan man se på det sista prezz-valet i USA. Fru Clinton gick på fund-raisers och kampanja knappt något fram till tre veckor innan valet.

De sista tre veckorna skedde något, då fick hon en j-vla eld i baken och bjöd in rock-stjärnor mm.., detta pga att de hemliga polls visade att hon låg illa ute.

Så dessa hemliga mätningar : Vad skiljer dessa mätningar, med vanliga ?
2018-08-22, 23:27
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
"Hemliga" opinionsmätningar är ganska svåra att genomföra eftersom det krävs ett par tusen deltagare i varje för att de ska bli statistiskt säkerställda. De är svåra att hemlighålla. Antagligen syftade han på mindre undersökningar i fokusgrupper. SD vill växa bland villaägare så man valfläskar med subventionerade huslarm osv.

Varför då? Man beställer en OU från ett OI men man sprider dem inte till media utan använder resultaten internt. Lena Melin på AB
2018-08-22, 23:27
Medlem
Läste säkert 100 inlägg från olika personer om att SD kommer få allt från 20-30% av rösterna.

Jag tror att det kan bli "bara" 15% också.

Ni med koll får gärna förklara varför SD så "säkert" kommer få över 20%.

Är nyfiken och behöver förstå (gärna med "fakta") till era förklaringar

Mvh
2018-08-22, 23:29
Medlem
Mac-Arthurs avatar
[quote=Powergirl|65024624]
Citat:
Ursprungligen postat av Mac-Arthur
Vad jag såg såg så backade även i det du kallar den mest seriösa opinionsintitutet i mätningarna angående SD. Jag frågade dock dig inderekt eller tom ifrågasatte direkt om du fortfarande står kvar på dina 30 procent. inom parentes är du ett åtlöje för SD men jag begär inte att du skall förstå det.

Bästa K-”girl”!?

Vore det inte inte mer på sin plats, att försöka presentera ett enda specifierat inlägg med antytt påstående.

Även om allt tyder på att SD kommer att bli största partiet den 9 september - med eller utan åtlöje...
2018-08-22, 23:30
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Ja det är en rasande skarpsynt analys. Förmodligen avgör den valet.

Tack för dina fina ord. Jag har just varit ute och köpt en glass för att glädja mig.

Torde inte den usla propagandafilmen (del 1) vara en flopp trots allt? Filmen med över en halv miljon på Youtube...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in