2018-08-22, 23:22
Medlem
Överste-Rövhåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanStoppan
AfS hade ju strax över 2% redan i juni när övriga låg på 3,4%. Sedan juni till augusti har SD gått från 28,5% till 24,2% SAMTIDIGT som övriga stapeln under samma period gått från 3,4% till 4,8%. Varken MED eller Piratpartiet har gjort något väsen av sig i debatten så det är tämligen uppenbart att AfS i skrivande stund har någonstans mellan 3-4%.

EXAKT!

AfS ökar varenda dag sd kärnväljare får upp ögonen för Kasselstrand!
Citera
Medlem
mattias_rs avatar
"spola" fram till 57min så visar de vad nästa program kommer handla om

https://www.svtplay.se/video/19022330/uppdrag-granskning/uppdrag-granskning-sasong-19-domda-for-valdtakt?start=auto
Citera
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wkblade
Kan du länka?

Dagens UG - sista minuten...

https://www.svtplay.se/video/19022330/uppdrag-granskning/uppdrag-granskning-sasong-19-domda-for-valdtakt

"Svenskar är vita och landet är vårt"

"Reinfeldt har förstört livet för många...är det inte dödstraff offentligt?"
"Jo. Jo."

Gäsp!
Citera
2018-08-22, 23:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Ja, precis. Tror knappast att svenska folket efter programmet säger: nej nu tar vi gruppvåldtäkter, bilbränder och skjutningar istället, bara för att någon vill hänga Reinfeldt eller sagt neBer.
Hahaha exakt! Jag tror att folk greppar efter halmstrån här. Jag tar nog fan att en säger neger på fyllan framför det andra alternativet!

Eller sitter de på riktig insider info? AFS var finansierade av deep state helatiden. ( då blir jag fan orolig på riktigt dock)
Citera
2018-08-22, 23:24
Medlem
Överste-Rövhåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Alla vet ju Alternativ för Sverige gillar Nyheter Idag, Fria Tider, Flashback, Samhällsnytt, Granskning Sverige, Nya Dagbladet, Nya Tider och Tidningen Svegot. Partiet gör ju reklam för det på Twitter.

https://twitter.com/search?q=Alternativ%20media&src=typd

Jag vet inte riktigt vad Uppdrag Granskning skall säga? Att någon har sagt något rasistiskt? Att någon har sagt något positivt om Nordiska Motståndsrörelsen? Att någon gillar och är bekanta med Nordisk Ungdom? Någon har sagt att den inte tror på förintelsen? Det finns liksom ingenting att avslöja. Alla vet att Alternativ för Sverige förespråkar etnisk nationalism och att deras medlemmar, aktivister och företrädare står långt ut till höger.

Tydligen var någon lirare i deras parti som har satt upp en näsa på någon M-märkt reklamskylt och DN ringde upp och krävde svar från Gustav Kasselstand. Kasselstrand svarade att han hade viktigare saker att göra och så blev inte så mycket mer med det. Problemet med den här typen av granskningar är att de letar fula ord, fyllesnack och den typen av skandaler när de egentligen borde granska Alternativ för Sveriges politik. De enda som kommer hylla det här reportaget är Dagens Nyheter och liberal media men vad spelar det för roll? De som röstar på Alternativ för Sverige gillar ju inte liberaler och läser inte DN.

Dessutom kommer en kraftfull motreaktion ske från alternativmedia som idag är större än någonsin!

Blir en förlorarsituation för gammel-system-ljug-fake-media oavsett. Skål!
Citera
2018-08-22, 23:24
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusPresley
Finns det någon som kan lägga upp trailern från UG? Har inte hittat den någonstans på nätet

Citat:
Ursprungligen postat av Wkblade
Kan du länka?

Den finns i slutet av dagens avsnitt av UG (våldtäkterna).
Citera
2018-08-22, 23:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Dagens UG - sista minuten...

https://www.svtplay.se/video/19022330/uppdrag-granskning/uppdrag-granskning-sasong-19-domda-for-valdtakt

"Svenskar är vita och landet är vårt"

"Reinfeldt har förstört livet för många...är det inte dödstraff offentligt?"
"Jo. Jo."

Gäsp!
Var det där avslöjandet? en plant som leker nazist?
Citera
2018-08-22, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Jag vet inte riktigt vad Uppdrag Granskning skall säga? Att någon har sagt något rasistiskt? Att någon har sagt något positivt om Nordiska Motståndsrörelsen? Att någon gillar och är bekanta med Nordisk Ungdom? Någon har sagt att den inte tror på förintelsen? Det finns liksom ingenting att avslöja. Alla vet att Alternativ för Sverige förespråkar etnisk nationalism och att deras medlemmar, aktivister och företrädare står långt ut till höger.
Möjligt att de har lyckats smygfilma någon som sjunger en humoristisk memsång på fyllan. Och att SVT försöker göra skandal av det. Men det kommer isåfall bara bidra till den sångens popularitet, som när Jimmie Åkesson sjöng Olof Palme-låten på nån Estlandsfärja för tio år sedan.

https://www.youtube.com/watch?v=Fzc7B66w8Tw
Citera
2018-08-22, 23:29
Medlem
Skulle Yougovs siffra på övriga om 4,8 procent stämma någotsånär så är det naturligtvis så att AfS i skrivande stund befinner sig över eller precis under 4 procent.

Skulle partiet lyckas vinna riksdagsinträde om några veckor så skulle det vara den största politiska sensationen i svensk historia.

Det finns en möjlighet till detta.
Citera
2018-08-22, 23:33
Medlem
Svarta-Skatans avatar
[quote=IKN|65024519
Får man möjligen fråga dig vad du ska rösta på? Är det AfS?[/QUOTE]

Ja det lutar åt det, jag har ju röstat på SD i fyra val nu, första gången 2002 och då fick SD 1,4% så jag tycker verkligen inte att det är bortkastad röst om AfS inte kommer in i riksdagen. Får dom bara över 1% så räcker det säkert för att sätta skräck i etablissemanget även om vi hoppas på mer.

På lokal nivå så känner jag några sverigedemokrater och dom är ju ochså trötta på Mattias Karlsson och den liberala falangen som har tagit över, och allt bråk uteslutningar hit och dit. I mitt län så är det åtminstone 5 kommuner som SD inte ställer upp i på grund av mycket bråk och tjafs internt, och hade SD ställt upp i dom här kommunerna så hade dom blivit störst eller näst störst så det är bara jävligt beklagligt.

Nu vart det mycket svammel här, men det jag menar är ju att dom Sverigedemokraterna jag känner har ju ochså tröttnat på sitt egna parti, på en ledning som hugger dig i ryggen för minsta lilla, ett parti som inte står upp för dig om du blir uthängd i expressen som rasist och att knullkompisar går före kompetens osv.

Jag tror att det är ganska sannolikt att Sverigedemokraterna imploderar inom ett par år, det går inte att göra alla nöjda,se på sossarna som ett exempel, du måste hålla din linje annars kommer det att krascha, och det tror jag att SD tyvärr kommer att göra, desto viktigare då med AfS som förhoppningsvis inte hamnar i den fällan.
Citera
2018-08-22, 23:36
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Skulle Yougovs siffra på övriga om 4,8 procent stämma någotsånär så är det naturligtvis så att AfS i skrivande stund befinner sig över eller precis under 4 procent.

Skulle partiet lyckas vinna riksdagsinträde om några veckor så skulle det vara den största politiska sensationen i svensk historia.

Det finns en möjlighet till detta.

Om möjligheten är högst rimlig så håller du väl med om att vi måste göra allt för att få in partiet?
Citera
2018-08-22, 23:36
Medlem
Nostradumbasss avatar
Medias "holier-than-thou"-attityd och att indignerat ojja sig om hat och hot och antisemitism och våld är ju moralkakor så mögliga att ingen vill ens ta i dem längre. UGs program nästa vecka ska vara edgy, men det kommer bli bara en stor möglig moralkaka. Med ett tjockt lager härsket "holier than thou"-smör på.

Ingen bryr sig. Ingen vill äta MSM-medias moralkakor längre. Hur man än försöker paketera dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in