Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-22, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattfarssas
Tror jag också. Själv hade jag inga problem med att få frugan att rösta SD 2010 och 2014. Men AfS är hon mer skeptisk mot... Men jag jobbar på saken. Alla fyra valsedlar jag fick hem ska användas.
Lyckas du inte övertyga tre andra så lägg ut valsedlarna på bordet i din vallokal så att andra kan plocka.
Citera
2018-08-22, 22:00
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Haha, lamt försök av SR att "ställa AfS mot väggen" (ett klassiskt exempel på hur pk använder en uppkommen "känsla" hos individ 1 för att ställa individ 2 "till svars".

Rakt, vänligt och pedagogiskt svar från AfS.

Tydligen verkar "adopterad med känslor" vara sättet av MSM att kommentera AfS existens just nu. Det dyker säkert upp på fler orter.
Jag tror f ö denna Viktoria hade alldeles särskilda skäl att dela sina känslor i media - nämligen att hon är politiskt aktiv på ett eller annat sätt.
De kunde ju frågat nån annan adopterad kvinna istället, typ Camilla Jonasson. Undrar om hon blev lika rädd av foldern?

https://twitter.com/MissStormkast/status/1027576436029304833
Citera
2018-08-22, 22:03
Medlem
FarbrorAgges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
AfS i Uppdrag Granskning?

Såg just trailern för nästa veckas UG som ska handla om våld och rasism i den svenska alt-högern, som UG filmat med dold kamera.

I klippet (37 s före slutet) såg man vad som såg ut att vara ett torgmöte med AfS där en man i blå kavaj (Jeff Ahl? - huvudet syntes inte) stod i talarstolen.

Kommer nästa UG att handla om AfS, och vilken effekt kan det i så fall få på valet?

Försöker sig SVT på någon form av smutskastningsreportage om AfS så kommer det endast att gynna AfS big time. Folk överlag har helt och hållet fått nog av kommunistmedias pekpinnar och fake news. Oavsett vinkling så ser jag redan fram emot programmet!
Citera
2018-08-22, 22:05
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAgge
Försöker sig SVT på någon form av smutskastningsreportage om AfS så kommer det endast att gynna AfS big time. Folk överlag har helt och hållet fått nog av kommunistmedias pekpinnar och fake news. Oavsett vinkling så ser jag redan fram emot programmet!

Det skulle väl i alla fall glädja dem här i tråden som gnällt över att massmedia ignorerar AfS.
Citera
2018-08-22, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutalare
SD 2018 och AfS 2022 känns mer vettigt.

Nej, AfS 2018 och NMR 2022 är vettigast.

Risken finns dock att NMR förbjuds innan 2022 och att AfS får svårt att verka pga att systemet stänger ner social media m.m.
Citera
2018-08-22, 22:10
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nokturnal
Nu blir det dig jag citerar, men vet vi på ett hum när nästa Yougov dyker upp?

Idag.
AfS når hela 4,8% i dagens mätning.

https://www.metro.se/artikel/yougov-sd-st%C3%B6rst-om-det-vore-val-i-dag
Citera
2018-08-22, 22:10
Medlem
Fashwaves avatar
Citat:
AfS i Uppdrag Granskning?

Såg just trailern för nästa veckas UG som ska handla om våld och rasism i den svenska alt-högern, som UG filmat med dold kamera.

I klippet (37 s före slutet) såg man vad som såg ut att vara ett torgmöte med AfS där en man i blå kavaj (Jeff Ahl? - huvudet syntes inte) stod i talarstolen.

Kommer nästa UG att handla om AfS, och vilken effekt kan det i så fall få på valet?

Men AfS döljer inte sin agenda, vad är då problemet?

Tack för reklamen SVT.

Har man lyssnat på Jeff Ahl finns det ju ingen tvekan om vad AfS står för.
Citera
2018-08-22, 22:15
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fashwave

Om det finns ett problem eller inte för AfS beror väl på vad UG filmat med sin dolda kamera. Vi får se nästa vecka.
Citera
2018-08-22, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Sveriges "elit" lider dock av "godhetskomplex" och vill in i det sista undvika massa förbud. Så tror knappast att AfS kommer att förbjudas i framtiden. Jag tror inte ens att NMR kommer att förbjudas. Vore väl om SD får regeringsmakten 2022.

Nej, eliten i Sverige har aldrig lidit av godhetskomplex.

Om SD får regeringsmakten och riksdagsmajoritet med sig så kommer de förbjuda NMR och eventuella andra "rasistiska" organisationer.
Citera
2018-08-22, 22:18
Medlem
robotguras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fashwave

Tack för reklamen SVT.

Har man lyssnat på Jeff Ahl finns det ju ingen tvekan om vad AfS står för.

Antagligen har de fått med något ''radikalt'' i en dold inspelning med Herr Dulny för att sedan försöka knyta det till AfS.

Från Dulnys twitter
Citat:
Det stämmer att Uppdrag Granskning gjort ett reportage om Nordisk Alternativhöger och att jag gjort intervjuer med dem samt att de, mig ovetandes, spelat in med dold kamera.

Finns inte så mycket att säga förrän vi sett reportaget helt enkelt.
Vi kommer så klart ge vår bild.
Citera
2018-08-22, 22:21
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Det skulle väl i alla fall glädja dem här i tråden som gnällt över att massmedia ignorerar AfS.

Ja, verkligen! Hoppas, kan man alltid.
Citera
2018-08-22, 22:22
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Om det finns ett problem eller inte för AfS beror väl på vad UG filmat med sin dolda kamera. Vi får se nästa vecka.

Har ingen betydelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in