2018-08-22, 16:08
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av squeaky
Då var den saken utredd, undra vad det var som gjorde att Cohen kastade sin klient under bussen?

Förmodligen samma sak som driver alla andra som råkat illa ut pga Trump och hans brottslighet dvs vedergällning - hämnd - efter att Trump inkompetensförklarat, förnedrat och hånat dem under den tid de arbetat för honom och fortsatt med det efter att han gjort sig av med dem.

Ingen faller på svärdet för Donald. Vem vill sitta på kåken längre än nödvändigt för någon som använder sin makt för att förminska och pissa på dig offentligt när allt du gjort är att agera som du blivit tillsagd att göra?

Jag tror inte att Trump har så mycket som en enda riktig vän i ordets rätta bemärkelse. Ärkenarcissister brukar inte ha det.
2018-08-22, 19:04
Medlem
Vi säger att Cohen erkänner att han tog pengar ur GOP's kampanjkassa för muta Stormy Daniels, på order utav Trump.

Då resulterar:
  1. Stormy Daniels kan fällas förmutbrott
  2. Michel Cohen kan fällas för mutbrott
  3. Michel Cohen gömmer spåren så ingen kan ekonomiskt se någon translation mellan Trump och Stormy Daniels då pengarna kommer från GOP
  4. Att be någon göra brott i USA är inte olagligt.

Så ni anti-Trumpar måste tänka till lite. Om jag ber någon döda någon annan och den annan döda någon annan. Då är det inte jag som åker dit. Samma sak gäller detta fall.

Men som sagt så lurar media er.
2018-08-22, 19:52
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G.Zamani
Vi säger att Cohen erkänner att han tog pengar ur GOP's kampanjkassa för muta Stormy Daniels, på order utav Trump.

Då resulterar:
  3. Michel Cohen gömmer spåren så ingen kan ekonomiskt se någon translation mellan Trump och Stormy Daniels då pengarna kommer från GOP

Så ni anti-Trumpar måste tänka till lite. Om jag ber någon döda någon annan och den annan döda någon annan. Då är det inte jag som åker dit. Samma sak gäller detta fall.

Bara synd för foliehattarna att det finns noll om konspiration Cohens plea deal, så även konspirationteoretikerna är blåsta.
2018-08-22, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bludderbladder
Bara synd för foliehattarna att det finns noll om konspiration Cohens plea deal, så även konspirationteoretikerna är blåsta.

Tänk dig själv om jag hade bett dig betala en porrstjärna t.ex. (OBS! nu leker vi med namnen här för att illustrera) klyban att hålla tyst. Jag ber dig att ta pengar från vårt parti kassa.

Vad är det viktigaste du gör då? Jo. du sopar igen spåren. Michel Cohen har inte kommit med något kvitto på "translationen" där Trump står för en underskrift.

Bevis finns inte! Det står ord mot ord.
2018-08-22, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av armatura
Nej, Clinton blev inte föremål för att avsättas på grund av den sexuella handlingen, utan för han ljög under ed och försökte tvinga vittnen att göra detsamma. Sen ska det ju tilläggas, om nu folk inte är medvetna om det, att Clinton aldrig blev avsatt, och vissa frågor angående åtal av en sittande president förblir osvarade.

Tycker att Mueller verkar mer och mer desperat, hans ganska omfattande utredning verkar än så länge inte ha burit någon frukt alls. Verkar snarare som att Cohen valde att vittna om dessa betalningar för att själv undvika åtal för ekobrott osv.

Utbetalningarna är inte ens ett valbrott om det inte går att bevisa att dessa utbetalningar har ett direkt politiskt motiv, något som är nära nog omöjligt och för vilket Cohen är ett värdelöst vittne.

Jag instämmer. Än så länge har Mueller inte ett jota att komma med. Och inget tyder på att han skulle hitta något längre fram. Med tanke på hur länge utredningen pågått, tror jag Trump kommer att gå segrande ur det hela.
2018-08-22, 20:59
Medlem
Citat:

Då resulterar:

Om du instruerar någon att mörda en annan har du gjort dig skyldig till ”Conspiracy to commit murder”.
2018-08-22, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brokendoor
Om du instruerar någon att mörda en annan har du gjort dig skyldig till ”Conspiracy to commit murder”.

Välkommen till forumet!

Okej. Mord kanske hade en särställning i USA. Men att be någon att muta någon, så kan man inte fällas för brott. Dessutom är jag 100% säker på att Cohen sopade igen spåren så nu är det endast translationen mellan Stormy Daniels och GOP's konto som finns som händelse.

Att Stormy Daniels inte åker dit, förstår jag inte. Jag menar...det är olagligt att ta emot mutor i USA.
2018-08-22, 21:31
Medlem
zergrushs avatar
Citat:

Då resulterar:
Nu blir det lite väl mycket sektens egna fantasivärld här, så vi kanske får bromsa ett ögonblick...
Mutor ger man nämligen till folkvalda ledare eller företrädare för officiella institutioner och rättsutövningar.

Och på vilket vis skulle Stormy Daniels vara en sådan, menar du?
Förklara gärna vad hon skulle "åtalas" för!

Men iom. att Cohen nu till slut har börjat samarbeta med ordningsmakt och polisutredning så tycks Donald ha blivit på ett väldigt vresigt humör nu dock? Han tycks inte ha så mycket för upprätthållandet av lag och ordning...
https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1032247043992023040
Citat:
Ursprungligen postat av Förenta Staternas president
"If anyone is looking for a good lawyer, I would strongly suggest that you don’t retain the services of Michael Cohen!"
...men i och med det så säger han också en del om sig själv?
https://twitter.com/realdonaldtrump/status/987679850545778689
Citat:
Ursprungligen postat av Förenta Staternas president
"...a drunk/drugged up loser who hates Michael, a fine person with a wonderful family. Michael is a businessman for his own account/lawyer who I have always liked & respected."
Senast redigerad av zergrush 2018-08-22 kl. 21:34.
2018-08-22, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Nu blir det lite väl mycket sektens egna fantasivärld här, så vi kanske får bromsa ett ögonblick...
Mutor ger man nämligen till folkvalda ledare eller företrädare för officiella institutioner och rättsutövningar.

Och på vilket vis skulle Stormy Daniels vara en sådan, menar du?
Förklara gärna vad hon skulle "åtalas" för!

Men iom. att Cohen nu till slut har börjat samarbeta med ordningsmakt och polisutredning så tycks Donald ha blivit på ett väldigt vresigt humör nu dock? Han tycks inte ha så mycket för upprätthållandet av lag och ordning...
https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1032247043992023040

...men i och med det så säger han också en del om sig själv?
https://twitter.com/realdonaldtrump/status/987679850545778689

Så att ta emot mutor som civil person är OK i USA?

För att Mueller har ett mål: Sätt dit Trump.
Spelar ingen roll om Trump är skylldig eller inte. Han lyder inte den Djupa Staten!
2018-08-22, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av armatura
Nej, Clinton blev inte föremål för att avsättas på grund av den sexuella handlingen, utan för han ljög under ed och försökte tvinga vittnen att göra detsamma. Sen ska det ju tilläggas, om nu folk inte är medvetna om det, att Clinton aldrig blev avsatt, och vissa frågor angående åtal av en sittande president förblir osvarade.

Tycker att Mueller verkar mer och mer desperat, hans ganska omfattande utredning verkar än så länge inte ha burit någon frukt alls. Verkar snarare som att Cohen valde att vittna om dessa betalningar för att själv undvika åtal för ekobrott osv.

Utbetalningarna är inte ens ett valbrott om det inte går att bevisa att dessa utbetalningar har ett direkt politiskt motiv, något som är nära nog omöjligt och för vilket Cohen är ett värdelöst vittne.

Rick Gates: Guilty
George Papadopoulos: Guilty
Michael Flynn: Guilty
Paul Manafort: Guilty
Michael Cohen: Guilty
För att inte nämna alla ryssar som blivit åtalade.

Donald Trump Jr. ljög under ed då han sa att ”The Trump Tower-meeting” handlade om adoptioner och ingenting annat. Vi vet nu att det inte var sant då vi sett mailkonversationen med Rob Goldstone.

Han kommer garanterad att åtalas för detta.

Det argumenteras såklart också om DJTJ begått ”Conspiracy to defraud the U.S.” Vilket man är rätt överens om.
Citerar Trump supportern Judge Napolatino från Fox News när han besöker Fox & Friends. ”The question is if the Trump campaign entered in an agreement to recieve dirt on Hillary Clinton, whether the dirt was recieved or not. The crime, if there were a crime, is recieving anything of value from a foreign person, entity or government or if there is an agreement to do so. You may argue, and I’ve argued this unsuccessfully, that an agreement not ending up being carried out isn’t a crime, but it is a crime, it is a prosecutors favorite crime, it’s called conspiracy, it’s the easiest to prove. All you need to know is who agreed and that one of them took a step in further to the agreement.”

Att DJTJ blir åtalad för detta är också rätt säkra pengar. Att Trump inte hade någon aning om detta är förstås otroligt, men det skall också bevisas att han visste om det.

Begriper verkligen inte folk som säger ”det har nu gått 15 månader och INGET om Russia-collusion” ”RussiaHoax” och vad man nu säger.
Det enda vi vet är genom de åtal och rättegångar som nu är offentliga. Eller när familjen Trump implicerar sig själva typ som i mailkonversationen med Goldstone.

Michael Flynn då, vad sa han? Han kunde fått spenderade resten av sitt liv på kåken men satt hur länge? 6 månader? Vad gav han upp för att få till detta?

Rick Gates, förutom att vittna mot Manafort. Vad har han sagt?

Papadopoulos då? Tror ni bara att han la sig platt och erkände? Inte jag, jag är intresserad av hans vittnesmål.

Och nu även Cohen. 11 år(?) som ”fixer” åt Trump. Ett dussintals tapes som Trump skall vara med på.

Jag vet inte vad Mueller vet och det vet ingen. Men att kalla detta en ”hoax” är bara idioti.

”This investigation is the opposite of a hoax.”
-Shepard Smith Fox News

Att alla jag listat ovan begått brott vet vi vilket är mycket oroväckande och bekymrande i och med sig självt.

Och varenda en med en gnutta sunt förnuft förstår att Trump sitter risigt till.
2018-08-22, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brokendoor

Rick Gates: Guilty
George Papadopoulos: Guilty
Michael Flynn: Guilty
Paul Manafort: Guilty
Michael Cohen: Guilty
För att inte nämna alla ryssar som blivit åtalade.

Donald Trump Jr. ljög under ed då han sa att ”The Trump Tower-meeting” handlade om adoptioner och ingenting annat. Vi vet nu att det inte var sant då vi sett mailkonversationen med Rob Goldstone.

Han kommer garanterad att åtalas för detta.

Det argumenteras såklart också om DJTJ begått ”Conspiracy to defraud the U.S.” Vilket man är rätt överens om.
Citerar Trump supportern Judge Napolatino från Fox News när han besöker Fox & Friends. ”The question is if the Trump campaign entered in an agreement to recieve dirt on Hillary Clinton, whether the dirt was recieved or not. The crime, if there were a crime, is recieving anything of value from a foreign person, entity or government or if there is an agreement to do so. You may argue, and I’ve argued this unsuccessfully, that an agreement not ending up being carried out isn’t a crime, but it is a crime, it is a prosecutors favorite crime, it’s called conspiracy, it’s the easiest to prove. All you need to know is who agreed and that one of them took a step in further to the agreement.”

Att DJTJ blir åtalad för detta är också rätt säkra pengar. Att Trump inte hade någon aning om detta är förstås otroligt, men det skall också bevisas att han visste om det.

Begriper verkligen inte folk som säger ”det har nu gått 15 månader och INGET om Russia-collusion” ”RussiaHoax” och vad man nu säger.
Det enda vi vet är genom de åtal och rättegångar som nu är offentliga. Eller när familjen Trump implicerar sig själva typ som i mailkonversationen med Goldstone.

Michael Flynn då, vad sa han? Han kunde fått spenderade resten av sitt liv på kåken men satt hur länge? 6 månader? Vad gav han upp för att få till detta?

Rick Gates, förutom att vittna mot Manafort. Vad har han sagt?

Papadopoulos då? Tror ni bara att han la sig platt och erkände? Inte jag, jag är intresserad av hans vittnesmål.

Och nu även Cohen. 11 år(?) som ”fixer” åt Trump. Ett dussintals tapes som Trump skall vara med på.

Jag vet inte vad Mueller vet och det vet ingen. Men att kalla detta en ”hoax” är bara idioti.

”This investigation is the opposite of a hoax.”
-Shepard Smith Fox News

Att alla jag listat ovan begått brott vet vi vilket är mycket oroväckande och bekymrande i och med sig självt.

Och varenda en med en gnutta sunt förnuft förstår att Trump sitter risigt till.

Dem djupa staten vet hur dem ska fälla folk!

Jag har alltid sagt att Trump bör införa långa knivarnas natt som Adolf Hitler gjorde. Detta löser problemet för Trump!
2018-08-22, 22:06
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Dem djupa staten vet hur dem ska fälla folk!

Jag har alltid sagt att Trump bör införa långa knivarnas natt som Adolf Hitler gjorde. Detta löser problemet för Trump!
Om du för en sekund slutar yra om (FB) Konspirationer och alternativa teorier, så kanske du kan begripa att fälld blir man om man inte slutar begå brott! Och detta är något som Donald, med anhang, tydligen inte är kapabla till?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in