Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-08-21, 23:06
  #1
Medlem
http://www.friatider.se/ny-attack-mo...-pekas-ut-igen

Socialdemokraternas hemsida har tydligen utsatts för en överbelastningsattack.

"Enligt Socialdemokraterna kan ip-adresserna i attacken "spåras" till Ryssland och Nordkorea, betonar tidningen."

"Långt ner i sin artikel nämner Expressen att även ip-adresser från Japan, Spanien och Sydafrika ingick i botnätverket."

Jag tror nog att ryska staten har tillräckliga IT-resurser för att sätta upp proxyservrar och på andra sätt dölja sina spår om den ska genomföra DDOS-attacker. Det här luktar fake news lång väg.
Citera
2018-08-21, 23:08
  #2
Medlem
Kolonns avatar
Nordkorea också? Varför skulle dom hata Socialdemokraterna?

Låter som ett påhittat skämt.
Citera
2018-08-21, 23:09
  #3
Medlem
Jessigirlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
http://www.friatider.se/ny-attack-mo...-pekas-ut-igen

Socialdemokraternas hemsida har tydligen utsatts för en överbelastningsattack.

"Enligt Socialdemokraterna kan ip-adresserna i attacken "spåras" till Ryssland och Nordkorea, betonar tidningen."

"Långt ner i sin artikel nämner Expressen att även ip-adresser från Japan, Spanien och Sydafrika ingick i botnätverket."

Jag tror nog att ryska staten har tillräckliga IT-resurser för att sätta upp proxyservrar och på andra sätt dölja sina spår om den ska genomföra DDOS-attacker. Det här luktar fake news lång väg.

Givetvis fejk såklart! 😂😂
"Aaah d går dåligt stefan! -skyll på Ryssland! "
Citera
2018-08-21, 23:16
  #4
Medlem
Man kanske vill att det ska se ut som att det är ryssland och nordkorea men det skulle ju kunna vara sverige/kristdemokrater
Citera
2018-08-21, 23:41
  #5
Medlem
Låter kanske som att de försöker leka offer precis som SD faktiskt har agerat offer... För att kunna växa på samma sätt SD växt?

Sen finns det ju inget som heter VPN heller för den delen xD
Citera
2018-08-21, 23:44
  #6
Medlem
Snarare tunnelprogram som dirigerar om trafiken så att det ser ut som ryska ip adresser.
Citera
2018-08-22, 00:05
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Snarare tunnelprogram som dirigerar om trafiken så att det ser ut som ryska ip adresser.

Jag skulle inte bli förvånad om det är socialdemokraternas trollfabrik som ligger bakom den här operationen.
Citera
2018-08-22, 02:41
  #8
Medlem
53....so whats avatar
Låter som ytterligare en fejknyhet som ska överskugga nåt som är besvärande för S.
.......så då tittar vi på vad som är besvärande för S just nu..... Löfvens dåliga debatt i TV eller......
..... finns ju massor ?
Citera
2018-08-22, 07:46
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
http://www.friatider.se/ny-attack-mo...-pekas-ut-igen

Socialdemokraternas hemsida har tydligen utsatts för en överbelastningsattack.

"Enligt Socialdemokraterna kan ip-adresserna i attacken "spåras" till Ryssland och Nordkorea, betonar tidningen."

"Långt ner i sin artikel nämner Expressen att även ip-adresser från Japan, Spanien och Sydafrika ingick i botnätverket."

Jag tror nog att ryska staten har tillräckliga IT-resurser för att sätta upp proxyservrar och på andra sätt dölja sina spår om den ska genomföra DDOS-attacker. Det här luktar fake news lång väg.


äää det är bara fake du ska inte tro på allt den nuvarande regering rör ihop allt för att vinna men det roliga är att dom bara förlorar på att snacka skit om alla andra
Citera
2018-08-22, 08:33
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen

Jag tror nog att ryska staten har tillräckliga IT-resurser för att sätta upp proxyservrar och på andra sätt dölja sina spår om den ska genomföra DDOS-attacker. Det här luktar fake news lång väg.

Folk är så korkade och okunniga att det går på sånt här skit.

Om jag som ryss skulle vilja göra något sådant här så skulle jag självklart inte blotta mig själv.

Hur dum får man vara? Här kan vi verkligen prata om Fake News.
Citera
2018-08-22, 12:33
  #11
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillastrypar-rens
Folk är så korkade och okunniga att det går på sånt här skit.

Om jag som ryss skulle vilja göra något sådant här så skulle jag självklart inte blotta mig själv.

Hur dum får man vara? Här kan vi verkligen prata om Fake News.

Det är ingen attack, bara skitprat.
Jag tror att det är ovanligt många som vill ansöka om medlemskap i Socialdemokraterna nu när det går så bra för partiet.
Vem vill inte haka på en vinnare
Citera
2018-08-22, 21:50
  #12
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Det är ingen attack, bara skitprat.

S tar till alla medel för att hjälpa upp det egna partiet som är rejält på dekis.

Nästa gång det regnar på 1a maj kan dom ju alltid skylla på Ryssland...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback