2018-08-22, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lol21
men va kuligt det är ju lite som det Tyska Alternativ für Deutschland

Vissa fraser och idéer är hämtade därifrån. Kasselstrand säger ju i sina tal, att AfS framtida riksdagsledamöter "kommer att jaga sjuklöverns". Det är exakt vad AfD-ledaren Gauland sade efter Förbundsdagsinträdet i höstas; "Frau Merkel, oder wen auch immer, wir werden Sie jagen!"

Partiprogrammet är däremot inte någon kopia av AfD:s, utan egentligen avsevärt radikalare, särskilt gällande återvandring och kriminalvård.

De 500.000 invandrare AfS vill låta återvandra, är troligen inspirerat av Salvini?
Citera
2018-08-22, 21:08
Medlem
MrSkargards avatar
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=93&artikel=7025262

Någon adopterad stackare har blivit "rädd".
Citera
2018-08-22, 21:08
Medlem
Kekistans avatar
Inte för att vara tråkig men att AfS intar riksdagen 2018 är helt uteslutet. Har det ens skett tidigare att ett parti gått från att inte synas i de stora opinionsmätningarna till att gå in i riksdagen två veckor före ett val?

Jag tror inte det. Krävs en långsam tillväxt upp till 2-3 % innan väljare börjar strömma till partiet eftersom det finns en chans att det kommer in i riksdagen. Just nu vet de flesta inte ens att AfS existerar, än mindre i vilket avseende de skiljer sig från SD

Får Kasselstrand 1 % så han vara mycket glad. Deras stora chans kommer i valet 2022.
Citera
2018-08-22, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kekistan
Inte för att vara tråkig men att AfS intar riksdagen 2018 är helt uteslutet. Har det ens skett tidigare att ett parti gått från att inte synas i de stora opinionsmätningarna till att gå in i riksdagen två veckor före ett val?

Jag tror inte det. Krävs en långsam tillväxt upp till 2-3 % innan väljare börjar strömma till partiet eftersom det finns en chans att det kommer in i riksdagen. Just nu vet de flesta inte ens att AfS existerar, än mindre i vilket avseende de skiljer sig från SD

Får Kasselstrand 1 % så han vara mycket glad. Deras stora chans kommer i valet 2022.

Du är tråkig. Jag har just blivit knäppt på näsan, och inser nu att RD är inom räckhåll i september -18. Gamla sanningar gäller inte längre.
Citera
2018-08-22, 21:12
Medlem
Den här tråden är ett och halvt år gammal och kommer närsomhelst att gå över 1000 000 visningar. SD-opinionstråden är sju år gammal och har 13 000 000 visningar.

Bara ytterligare en mätpunkt som visar att intresset för AfS är stort.
Citera
2018-08-22, 21:13
Medlem
robotguras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kekistan

AfS fick ju precis under 2% efter de lanserade partiet
Om jag får fråga, till vilket parti tillhör resterande 3.8% om du tror AfS tak ligger på 1%?
Citera
2018-08-22, 21:25
Medlem
StillaHavets avatar
AfS i RD öppnar upp pandoras ask. Efter valet är det troligt att Åkesson tackar för sig. Han verkar helt slut och jag klandrar honom inte. Få har behandlats så illa. Synd att han tackar genom att vilja vara till lags men det är en annan diskussion.

Poängen är att det blir nog en hel del turbulens i SD. Det är därför inte osannolikt att några för SD hoppar av till AfS som då kan få ännu mer tyngd i RD.

Desto mer du funderar på detta, desto mer inser du hur enormt mycket som kan förändras med AfS och dessutom snabbt. Väldigt mycket beror på om de kommer in 2018.

En unik möjlighet finns nu för svenska folket att vända blad och gå mot en ljusare, mer hoppfull framtid.

Ser du att ljuset finns i tunneln spelar det mindre roll om det är mörkt, fuktigt och eländigt just nu. AfS ger svenskarna hoppet tillbaka och den effekten ska inte underskattas.

Etablissemangets högsta dröm är att det aldrig ens ska tändas.
Citera
2018-08-22, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Den här tråden är ett och halvt år gammal och kommer närsomhelst att gå över 1000 000 visningar. SD-opinionstråden är sju år gammal och har 13 000 000 visningar.

Fel. Tråden är 6 månader gammal. Men 1.000.000 visningar är det ganska exakta antalet just nu!
EDIT: My bad! Tråden är faktiskt 1,5 år gammal - partiet däremot knappt 6 månader.
Senast redigerad av dubbelbottnad 2018-08-22 kl. 21:29. Anledning: edit
Citera
2018-08-22, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=93&artikel=7025262

Någon adopterad stackare har blivit "rädd".

Exakt sådär lät det när SD knackade på riksdagsdörren.
Löjlig...
Men mer publicitet fick de iaf, pluspoäng till den radikala folder.
Senast redigerad av Kattfarssas 2018-08-22 kl. 21:31.
Citera
2018-08-22, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Fel. Tråden är 6 månader gammal. Men 1.000.000 visningar är det ganska exakta antalet just nu!
Du vet inte vilket år vi befinner oss i uppenbarligen.
Citera
2018-08-22, 21:34
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr

Nu är jag en av dom som tycker att sådana sifferlekar är helt obsoleta, så kommer inte kommentera mer än så. Men jag är positiv och tror att det blir 2-2,5%. Vilket vore en smärre bragd egentligen.

Blir det riksdagsinträde kommer jag köpa ett flak skumpa, ta 4 dagars semester och bada i fontänen vid Sergels Torg.

Sen kommer jag med ett brett leende håna alla haters i sociala medier i minst två månader på daglig basis.
Citera
2018-08-22, 21:41
Medlem
Fashwaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Vad röstade dina bekanta då? AfS också?

Hur många är det som brukar förtidsrösta egentligen av befolkningen?

Alla röstade AfS till Riksdagsvalet.

Tror resten röstade SD och KD i kommunal och landsting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in