Citat:
Ursprungligen postat av
GTvsProjectC
Nej jag önskar att jag inte var så dramatisk heller, men jag känner att något hemskt är på väg och att något måste göras nu. "Dra i nödbromsen"
Har du sett Sagan om ringen? Scenen när den där kungen med grått hår och päljsjacka står högst upp i hans borg blickar ut över landskapet och det står typ en miljard orcs utanför? Lite sån känsla har jag, fast det är inte orcs utan AI och robotar och marxism och censur och åsiktsregistrering och ingen äganderätt överallt.
Jag har inget emot teknologi om den används på gott, dock är det inte de goda som kontrollerar teknologin i våran värld, tyvärr. Dåliga saker kommer att hända om de får igenom sin agenda.
Det finns bara en chans.
Jag tror också, tyvärr, bara på en chans. Vet att AfS gärna torgför att detta inte är sista, utan första chansen. Vi kan alla se hur censuren tilltar. Kan inte tänka mig att AfS får vara kvar på sociala medier, ha bankkontot kvar, o.s.v.. Fyra år är lång tid och sannolikt slår man till 2019 och till valet 2022 har väljarna glömt AfS.
Tror etablissemanget blev lite tagen på sängen. Man visste så klart om AfS men räknade nog med lågt stöd. Nu kan man inte innan valet gå för hårt fram utan att det väcker för stor uppmärksamhet. Tror man helt missbedömt kraften i AfS och retoriken.
Jag lutar därför mer och mer åt att det är nu eller aldrig som gäller för AfS. Partiet kan t.o.m. vara olagligt till nästa val. Det blir dock i princip omöjligt att kasta ut dem om de kommer in 2018 och dessutom växer i opionionen.