2018-08-22, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robotgura
Glöm inte att många i NMR kommer stödrösta på AfS i riksdagsvalet

NMR hade fått min röst pga det men tyvärr så ställer dom inte upp i min kommun. Trots att jag inte är NS.
Citera
2018-08-22, 19:38
Medlem
StillaHavets avatar
Är glatt överraskad över denna blygsamma ökning. I första YouGov visades övriga på 4,1%, varav enligt YouGov AfS stod för nära 2%. De fick massiv kritik och Metro fick sedan ligga lågt med detta. Lite märkligt sjönk sedan Övriga till som lägst 3,4%. I juli redovisades 4,7% och det låg i korten att man igen skulle försöka dämpa siffrorna. Alla som håller på med statistik vet att man kan i stort visa lite vad man vill eftersom rådata alltid måste viktas och vägas, men det finns gränser om man inte vill skämma ut sig helt efter valet.

Min övertygelse var en minskning men AfS är starka och man visar ännu en ökning, om än blygsam.

Tror att YouGov vill göra två mätningar till och nu går nog inte AfS att trycka tillbaka i kommande mätningar. Sannolikt ser vi strax under 6% i nästa och över i den allra sista då de förmodligen tvingas att särredovisa AfS.

AfS behöver nu lite extra hjälp av några smarta som stödröstar in dem från M och SD så att AfS inte riskerar att hamna strax under 4%, vilket vore synnerligen olyckligt för Sverige.
Citera
2018-08-22, 19:38
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiggerMan
Röstade på AfS till riksdagen och SD till kommun och landsting idag, Det fanns utlagda valsedlar för AfS i min lilla kommun, imponerande! Angående valresultatet så är jag är nog inte fullt så optimistisk som andra i tråden, tycker 1% vore ett fantastiskt bra resultat för ett första val. Det var först år 2002 SD fick över 1%. Skulle det bli 2,5% eller mer för AfS är det en jätteskräll.
Bor du i en liten kommun tycker jag du skulle ha chansat med att rösta på AfS till kommun och landsting under ditt eget namn. Undrar om inte en sån röst räknas som valbar.
Citera
2018-08-22, 19:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Jag är nog inte lika dramatisk som du, även om jag är medveten om hur allvarligt läget är.

1) Det kan mycket väl bli ett omval, om inte strax efter valet, så kanske ett år efter eller dylikt (regeringens budgetförslag nedröstad eller liknande).

2) Ett AfS på 3 procent utanför riksdagen, och som dessutom börjar särredovisas i nästan alla opinionsundersökningar och som visar nära 4 procent i somliga (rejäl underskattning givetvis) kommer att få både sjuklöverpartierna och SD att helt tänka om vad gäller deras dåvarande strategier och politik. I sjuklöverns fall att börja ta mer avstånd från MP och C vad gäller deras "öppna gränser"-fanatism, och börja närma sig SD istället. Och i SDs fall lägga ner med sitt PK-trams och försöka bli hårdare främst i invandringspolitiken, men även generellt.

3) Med 3 procent erhåller de partistöd och kan ytterligare satsa på att höras och synas.

Nej jag önskar att jag inte var så dramatisk heller, men jag känner att något hemskt är på väg och att något måste göras nu. "Dra i nödbromsen"

Har du sett Sagan om ringen? Scenen när den där kungen med grått hår och päljsjacka står högst upp i hans borg blickar ut över landskapet och det står typ en miljard orcs utanför? Lite sån känsla har jag, fast det är inte orcs utan AI och robotar och marxism och censur och åsiktsregistrering och ingen äganderätt överallt.

Jag har inget emot teknologi om den används på gott, dock är det inte de goda som kontrollerar teknologin i våran värld, tyvärr. Dåliga saker kommer att hända om de får igenom sin agenda.

Det finns bara en chans.
Citera
2018-08-22, 19:43
Medlem
StatligaTeleverkets avatar
Citat:
Röstade på AfS till riksdagen och SD till kommun och landsting idag, Det fanns utlagda valsedlar för AfS i min lilla kommun, imponerande! Angående valresultatet så är jag är nog inte fullt så optimistisk som andra i tråden, tycker 1% vore ett fantastiskt bra resultat för ett första val. Det var först år 2002 SD fick över 1%. Skulle det bli 2,5% eller mer för AfS är det en jätteskräll.
1 % vore succé, 2,5 % dundersuccé, över 4 % vore i magnitud med den där svenska ubåten som sänkte ett Amerikanskt hangarfartyg i någon militärövning.
Citera
2018-08-22, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Det börjar se bra ut i och med senaste Yougov men än är inget säkert så jag hoppas att alla som tvekar mellan AfS och SD väljer att lägga sin röst på AfS i riksdagsvalet. Annars är risken att Sverigeblocket går miste om runt 3,5%. Vi får väl anta att våra båda partier kommer att samarbeta om AfS kommer in.

Skulle SD ge AfS kalla handen kan du ge dig på att SDs väljare kommer att straffa SD hårt. Vi skulle se en dramatisk väljarflykt från SD till AfS. Och SD borde fatta detta. Men sedan har vi irrationella (Karlsson) och rent utav fientliga (Bieler) krafter inom SD... så man kan aldrig veta. Om Karlsson blev partiledare för SD samtidigt som AfS sitter i riksdagen skulle detta kunna leda till ett massivt tapp. Om majoriteten av moderaternas väljare vill se ett samarbete med SD, så borde det vara typ 97-99 procent av SDs väljare som vill se ett samarbete med AfS.
Citera
2018-08-22, 19:44
Medlem
HectorDaiquiris avatar
Citat:

Jadu, 2002, känns som en avlägsen tid. En miljon asylsökande senare nu liksom... Känns i alla fall som ifall 4,8% i "övriga" på Yougov stämmer måste fan Afs ha 3-3,5% av det minst. Håller med om att det skulle vara en megaskräll.

Imponerande att höra att det låg valsedlar utlagda. Vet inte hur det är med nya partier förresten om de rapporteras in på valnatten? Är det handskrivna valsedlar, som det lär vara en del med Afs, så sätts de under "övriga" och läggs in i det totala valresultatet först under kontrollräkningen på Länsstyrelsen efter valet.
Citera
2018-08-22, 19:46
Medlem
DirtyBerties avatar
Studerade avgångstavlan som Kesselstrand använder som bakgrundsskärm vid torgmöten. Fann att destinationen Tel Aviv saknas. Vore bra om den uppdaterades så Jerzy Sarnecki och andra "sverigevänner" vet var de ska ta vägen.
Citera
2018-08-22, 19:47
Bannlyst
Nu när man tänker på det. Slumpen att sagan om ringen visar en massa orcer som invaderar överallt och nu händer det i verkligheten?

Jag säger bara det, dom här jävlarna leker med våra hjärnor.
Citera
2018-08-22, 19:48
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GTvsProjectC
Nej jag önskar att jag inte var så dramatisk heller, men jag känner att något hemskt är på väg och att något måste göras nu. "Dra i nödbromsen"

Har du sett Sagan om ringen? Scenen när den där kungen med grått hår och päljsjacka står högst upp i hans borg blickar ut över landskapet och det står typ en miljard orcs utanför? Lite sån känsla har jag, fast det är inte orcs utan AI och robotar och marxism och censur och åsiktsregistrering och ingen äganderätt överallt.

Jag har inget emot teknologi om den används på gott, dock är det inte de goda som kontrollerar teknologin i våran värld, tyvärr. Dåliga saker kommer att hända om de får igenom sin agenda.

Det finns bara en chans.

1. Du syftar på Denethor men han var inte kung.
2. De onda krafterna krossas inte lång tid efter att Denethor gett upp.
3. Man ska helt enkelt inte ge upp.
Citera
2018-08-22, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Är glatt överraskad över denna blygsamma ökning. I första YouGov visades övriga på 4,1%, varav enligt YouGov AfS stod för nära 2%. De fick massiv kritik och Metro fick sedan ligga lågt med detta. Lite märkligt sjönk sedan Övriga till som lägst 3,4%. I juli redovisades 4,7% och det låg i korten att man igen skulle försöka dämpa siffrorna. Alla som håller på med statistik vet att man kan i stort visa lite vad man vill eftersom rådata alltid måste viktas och vägas, men det finns gränser om man inte vill skämma ut sig helt efter valet.

Min övertygelse var en minskning men AfS är starka och man visar ännu en ökning, om än blygsam.

Tror att YouGov vill göra två mätningar till och nu går nog inte AfS att trycka tillbaka i kommande mätningar. Sannolikt ser vi strax under 6% i nästa och över i den allra sista då de förmodligen tvingas att särredovisa AfS.

AfS behöver nu lite extra hjälp av några smarta som stödröstar in dem från M och SD så att AfS inte riskerar att hamna strax under 4%, vilket vore synnerligen olyckligt för Sverige.
Om du går in på Google Trends och knappar in Alternativ för Sverige så ser du att trendkurvan följer Yougovs mönster. Först en jättetopp när partiet bildades och några småtoppar när riksdagsmän anslöt sig, sedan stiltje fram till sommaren för att nu öka kraftigt.

Mycket möjligt att AfS faktiskt backade i opinionen.
Citera
2018-08-22, 19:54
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GTvsProjectC

Det finns bara en chans.

Jag tror också, tyvärr, bara på en chans. Vet att AfS gärna torgför att detta inte är sista, utan första chansen. Vi kan alla se hur censuren tilltar. Kan inte tänka mig att AfS får vara kvar på sociala medier, ha bankkontot kvar, o.s.v.. Fyra år är lång tid och sannolikt slår man till 2019 och till valet 2022 har väljarna glömt AfS.

Tror etablissemanget blev lite tagen på sängen. Man visste så klart om AfS men räknade nog med lågt stöd. Nu kan man inte innan valet gå för hårt fram utan att det väcker för stor uppmärksamhet. Tror man helt missbedömt kraften i AfS och retoriken.

Jag lutar därför mer och mer åt att det är nu eller aldrig som gäller för AfS. Partiet kan t.o.m. vara olagligt till nästa val. Det blir dock i princip omöjligt att kasta ut dem om de kommer in 2018 och dessutom växer i opionionen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in