Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-22, 18:46
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Det är så frustrerande när man ser hur många som tror att man måste upprätta fångläger med tvångsinsamlade muslimer för att migranterna ska åka hem.

De flesta som kommit har kommit för att de hoppas på att få det bättre eller för att de vill leva ett bekymmerslöst liv med gratis allt. Man bör ha klart för sig att flyktingsmugglare och vandringssägner i MENA har framställt livet i Sverige som ett paradis med längtande blondiner.

Om man drar in bidrag och de förstår att de inte behövs i landet så kommer många att åka hem med ett hemvändande bidrag i näven.

Andra kommer att åka hem för att de helt enkelt inte trivs i Sverige.

Nyligen åkte ett irakiskt par som jag känner hem till Irak efter många år i Sverige för att de ville hem till släkten och gemenskapen igen.

Det har funnits många anledningar till att de kom. De kommer att finnas lika många anledningar till att de åker hem igen.

Det kommer bara att vara ett fåtal som måste resa hem med tvång.

Det räcker med en enda åtgärd för att majoriteten av alla somalier och afghaner ska åka hem: ta bort alla deras bidrag. Då drar de direkt.
Citera
2018-08-22, 18:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
3.5% är den mest återhållsamma bedömningen jag kan göra. Tror faktiskt att de har över 4% utan problem.
Våra liv står på spel det här valet så det är bäst att AFS kommer in. Annars kommer globalisternas agenda gå igenom. Och då är det var man för sig själv.
Citera
2018-08-22, 18:49
Medlem
Jag har kollat lite på kategorin Övriga i Yougov för några år sedan. Har bara kollat på några stycken mätningar men det ser ut som det då pendlade mellan 0,5 och 1,5. Någon som är duktigare än jag kanske har en sammanställning.

Lägg därtill den vanliga underskattningen och att man inte ens kan uppge AfS i Yougov och jag tycker det lutar åt att man redan är över spärren.
Citera
2018-08-22, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GTvsProjectC
Våra liv står på spel det här valet så det är bäst att AFS kommer in. Annars kommer globalisternas agenda gå igenom. Och då är det var man för sig själv.

Det är nu det börjar. Lura dig inte att allt blir bra bara för att AfS kommer in i Riksdagen.

Oavsett om AfS kommer in eller ej så är vi bara i början av den långa resan som handlar om att ta tillbaka vårt land från globalisternas intressen.
Citera
2018-08-22, 18:55
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Det räcker med en enda åtgärd för att majoriteten av alla somalier och afghaner ska åka hem: ta bort alla deras bidrag. Då drar de direkt.
De 500.000 till en miljon illegala invandrare som befinner sig i Sydafrika talar emot det du skriver.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Illegal_immigration_to_South_Africa
Citera
2018-08-22, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GTvsProjectC

Jag är nog inte lika dramatisk som du, även om jag är medveten om hur allvarligt läget är.

1) Det kan mycket väl bli ett omval, om inte strax efter valet, så kanske ett år efter eller dylikt (regeringens budgetförslag nedröstad eller liknande).

2) Ett AfS på 3 procent utanför riksdagen, och som dessutom börjar särredovisas i nästan alla opinionsundersökningar och som visar nära 4 procent i somliga (rejäl underskattning givetvis) kommer att få både sjuklöverpartierna och SD att helt tänka om vad gäller deras dåvarande strategier och politik. I sjuklöverns fall att börja ta mer avstånd från MP och C vad gäller deras "öppna gränser"-fanatism, och börja närma sig SD istället. Och i SDs fall lägga ner med sitt PK-trams och försöka bli hårdare främst i invandringspolitiken, men även generellt.

3) Med 3 procent erhåller de partistöd och kan ytterligare satsa på att höras och synas.
Senast redigerad av IKN 2018-08-22 kl. 18:59.
Citera
2018-08-22, 18:57
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
AfS (deras pr-kille som kom från Kellogs imponerade på Långholmen) måste spinna på UG ett smart, roligt men seriöst sätt som delas en masse. Do it!
Kanske räcker med ett pressmeddelande att överfallsvåldtäkterna begångna av svenskar kommer minska dramatiskt när Sarnecki lämnar landet.
Citera
2018-08-22, 18:58
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HectorDaiquiri
Jag tror fan Afs kommer in i Riksdagen om de här siffrorna är korrekta. Tror inte en enda människa gått från SD till MED t ex. SD:s nedgång måste helt korrelera med Afs uppgång tror jag.
Aven jag börjar inbilla mig att så skulle kunna vara fallet. Det finns inte en chans att MED+PP+NMR skulle ha mer än 0,8%.

Att få se ansiktsuttrycken på PK-prästerna under valvakan om AfS lyckades ta sig in vore fullständigt underbart. En spark rakt i skrevet!
Citera
2018-08-22, 18:59
Medlem
Eoppoyzs avatar
Idag röstade jag på AfS till riksdag samt SD till kommun och landsting.
Citera
2018-08-22, 19:01
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
De 500.000 till en miljon illegala invandrare som befinner sig i Sydafrika talar emot det du skriver.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Illegal_immigration_to_South_Africa

I Sydafrika överlever man på gatan. I Sverige fryser man ihjäl.

No Money, No Funny
Citera
2018-08-22, 19:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av robotgura
Bra sammanfattat, vill bara tillägga att jag har pratat med folk från NMR och det är många som ska rösta på NMR lokalt och stödrösta på AfS i riksdagsvalet, nu när de har en verklig chans att komma in.

Begåvade NMR det där, utan tvekan hade jag bott i en kommun med NMR som företrädare hade de fått min röst, hade NMR varit närmare riksdagen hade de också få min röst. NMR skall inte tolka antalet röster hur populära de är. Det är otroligt viktigt med NMRs gatunärvaro, samt ideologiska renlärighet, som kan läxa AFS om de skulle börja vandra globalist vänligt spår. Jag skiter i din indoktrinering, utbildning, IQ, fakta är att Europa,européerna förlorade WW2 i och med Tysklands fall. Därefter började det orkestrerade folkmordet på européerna med Kalergiplanen m fl. Samt bildandet av EU, sovjet 2.0. Samt finns det mycket mycket mer jag ej hinner nämna här.
Citera
2018-08-22, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
En folder, som riktar sig till potentiella väljare, måste framstå som seriös. Ett klart budskap, som motiverar väljaren att rösta på AfS bör finnas redan på folderns omslag. I stället har man tryckt upp "Information till dig som ska återvandra"! Det framgår inte ens klart och tydligt av omslaget att foldern vänder sig till svenskar. Dessutom har foldern faktiskt delats ut till invandrare, i vilken utsträckning är dock oklart. Är det viktigare för AfS att en del invandrare ska känna sig chikanerade, än att värva nya väljare? Dessa AfS-killar på 30+ verkar faktiskt lätt pubertala - och foldern får väl ses som en i raden av Kasselstrands "små grodor".

Enligt en skribent här, ska aktivisterna ha delat ut "en miljon foldrar" - sannolikt en kraftigt överdriven siffra.

Håller med. Men samtidigt kan jag erkänna att jag förmodligen har en ålderstigen syn på det hela. Trumps strategi gick ju hem, och AfS verkar ju ha liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in