Citat:
Ursprungligen postat av
Etrade
Om FI får rejält mycket mindre procent än förra valet så åker korken ur Jägermeistern hemma mos mig!
Du kan lika gärna öppna Jägermeistern nu på en gång i så fall då allt tyder på att de kommer att göra ett riktigt skitval. Deras medlemsantal har totalt kollapsat och de har aldrig ens legat nära några 4 procent i mätningar (och FI är ett parti som "tenderar" att överskattas av våra mycket "objektiva" opinionsinstitut). Att FI inte ens har fått hälften så mycket uppmärksamhet som i förra valet är också en stor indikator. Som om etablissemanget gav upp efter deras misslyckande 2014 med 3,1 procent trots den massiva FI-propagandan.
Citat:
Ursprungligen postat av
D_V_S
Att någon på tv börjar gråta åt SDs framgång, som valet 2010.
Då ska jag köpa en påse med champagnekorkar och strö runt mig.
Blir SD störst så är detta helt givet. Kan tänka mig att många även stirrar sig blinda på mätningarna där SD får lägst siffror. Tänk dig sedan om AfS skulle komma in, det skulle bli så mycket tårar att jag skulle kunna leva på dessa videos i år framöver.
Citat:
Ursprungligen postat av
80808
Reaktionen från PK-politiker, PK-journalister och PK-proffessorer när det är klart att SD får över 50 % i riksdagsvalet.
Om man ska vara extremt optimistisk så lär du få vänta till åtminstone 2022 för att något sådant ska hända. Även om de klarar att nästan fördubbla sig från 12,9 till runt 25 procent detta val... är det en HELT annan sak att fördubbla från 25 till 50. Jag tror att SDs tak går någonstans vid drygt 40 procent, sedan lär det ta stopp.