2018-08-22, 15:38
Medlem
Gubbmagens avatar
För mig blir den enskilda händelsen när alla, politiska reportrar, analytiker, enskilda politiker, media, mm inser hur bra det verkligen gick i valet för SD trots att deras självutnämnda expertis förutsåg något annat. "Oj, det här hade vi inte väntat oss...". Ungefär som Brexit röstades igenom eller när Trump vann med andra ord.

För att inte prata om valnattens kaos när en regering skall sättas ihop och eventuellt tjafs om vem som egentligen vann. Vem pratar med SD eller inte och hur skall dom nu hanteras i skarpt läge?

Dricka, en god middag, glass, ostbågar och choklad kommer att spisas! Mer åt gubbmagen!
Citera
2018-08-22, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krusensnorre
Att mp åker ut, kd stannar och sd får över 30% är väl 3 saker, vet inte hur jag ska ranka dem.

Framför allt om MP åker ut, kommer att firas med massor av öl!
Citera
2018-08-22, 15:50
Medlem
TheKhurgans avatar
1. När MP åker ur riksdagen
2. När SD blir Sveriges största parti
3. När alla PK-människor gråter i TV och ballar ur på facebook och twitter. Jag kommer skratta så jag dör.

Bonus: Stefan Löfven sitter med fisk-fejs och stammar med gråten i halsen när hans parti får under 20%
Citera
2018-08-22, 15:54
Medlem
Dofternas avatar
När alla partiledare sitter och skäms i SVT:s studio på kvällen.
Citera
2018-08-22, 16:49
Medlem
RudyardKiplings avatar
1. Allra allra viktigaste är att AfS kommer in i riksdagen
2.
3.

4. SD största parti
5. MP ut
6. L ut
7. KD ut
8. S under 20%
9. M under 15%
10. C ner mot 4%
Citera
2018-08-22, 17:03
Medlem
Krusensnorres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
1. Allra allra viktigaste är att AfS kommer in i riksdagen
2.
3.

4. SD största parti
5. MP ut
6. L ut
7. KD ut
8. S under 20%
9. M under 15%
10. C ner mot 4%
Förutom att KD självklart ska stanna.
Citera
2018-08-22, 17:08
Medlem
Krusensnorres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Att KD åker ut. Den enskilda händelse, av de som har god sannolikhet att inträffa, som skulle göra störst nytta.
Motivera gärna hur detta gör större nytta än att MP och L åker ut, SD blir störst och S får under 20%.
Citera
2018-08-22, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krusensnorre
Förutom att KD självklart ska stanna.

- Stanna KD!
- Så de ramlar ur riksdagen!
Citera
2018-08-22, 18:00
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Att alla små partier åker ur riksdagen. Vore fantastiskt. Sen att SD blir störst till allas fasa. Sen ser jag fram emot alla inlägg av oförstående och chock. Samt alla inlägg i stil med "ni som röstade på SD kan ta bort mig som vän".
Citera
2018-08-22, 18:04
Medlem
erikp121s avatar
Alternativ för Sveriges intåg i Sveriges Riksdag.
Citera
2018-08-22, 18:12
Medlem
Denoms avatar
Kommer inte bry mig överhuvudtaget, oavsett utgång, precis som efter alla föregående val.
Citera
2018-08-22, 18:13
Medlem
Sqrbankens avatar
Som andra nämnt hade ett MP-uttåg varit en fröjd. Ett direkt livsfarligt extremistiskt parti. Jag skulle verkligen jubla för hela svenak demokratis räkning.

Med hjälp av media, som antingen är lika klimatpopulistiska (exempelvis SVT/SR) eller som främst vill skifta fukus från migration (exempelvis TV4), så går de nu till val på att ändra det globala klimatets temperaturökning. Bänga väljare skräms till att rösta på MP, som om deras politik på något sätt skulle ändra på det som sker globalt. Ergo: MP kommer att räddas på mållinjen, tyvärr.

Som SD väljare så är givetvis SD:s valresultat intressant och ett högt sådant kommer jag att jubla gott åt. Läget är, som alla vet, "som det är". Därmed blir nog det mest intressanta Löfvéns valtal och Kristerssons initiala svar på det. Efter det förmodade sämsta valresultatet på över 100 år för Såsseriet kan nämligen valnatten paradoxalt nog bjuda på någon form av "segertal".

Löfvén kommer bastant att deklarera att det nu är upp till Moderaterna (och spillrorna av det vi fortfarande benämner som Alliansen)! Nu står valet mellan att samarbeta med SD eller att samarbeta med "de goda krafterna", lite så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in