2018-08-22, 13:44
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smulrton82
Står dej fritt att tro vem gm är
EGT behöver stöd då alla är på hen
Hade polisen inte tittat lyssnat på U*F
Hade inte steffe fått stå som gm men det kommer bli ett skadestånd till han
Om det visar sig att han inte längre ses som skäligen misstänkt kan han förvisso få ersättning för den tid han suttit häktad men det lär isf inte bli några fantasisummor utan ungefär motsvarande förlorad inkomst för den vecka han satt häktad. Det blir han knappast rik av...
Citera
2018-08-22, 13:56
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Tack för uppskattningen.

Håller med dig om det mesta. Faktum är att jag är en oerhört jordnära figur som inte tror på något nonsens överhuvudtaget. Det är faktiskt grunden till min hypotes.
Det som framfördes i början på fallet var för osannolikt för att vara sant. Visst kan underliga saker hända och visst kan slumpen spela in. Men eftersom hela den här tråden handlar om den ena omöjligheten och märkligheten efter den andra så är det för mycket.
Observera att jag kom in ganska sent, även om jag hade följt med från början. Det är inte jag som vänder ut och in på mig för att knöka ner kuben i det runda hålet. Det är ni andra.

Första veckorna grubblade jag dygnet runt och gjorde som de flesta i tråden, hittade på de konstigaste undantag och möjligheter, men det var som förgjort. Det som fick mig att stanna upp och vända på steken var den för mig helt absurda bostadssituationen.
Det finns ingen slump i världen som förklarar hur de inblandade kan bo på detta sätt i knät på varandra om de inte tillhör en Knutby-sekt.
Istället för att försöka få ihop så många konstiga fenomen så utgick jag istället från att det konstiga måste ha en orsak och då rasslade det till.

Sedan satt jag och bet på knogarna och ville skriva till dem som förtvivlat försökte förstå hur HD resonerade, hur kroppen försvann och hittades och varför datum inte passade osv.

Jag ville dock vänta lite av hänsyn till LW och kompani så de hann undan i lugn och ro. Jag frågade faktiskt en nära person med ansvar för sånt på Malmen som inte är Helikopter, (har nämnt den personen tidigare) om det vore olämpligt eller rentav farligt att skriva om vittnes-skyddet.
Jag fick klartecken efter en tids karens.

Alla dina dubier är helt förståeliga. Jag har tidigare bemött vart och ett av dem och tror att det blir tjatigt om jag repeterar för mycket.
Jag tror att skepsisen beror på missförstånd. Processen är inte alls så omfattande som du beskriver den. Jag hoppas att vi är överens om att människor behöver få skyddad identitet av olika skäl, och att det händer relativt ofta. Beroende på hotets art är tillvägagångssätten lite olika men principen är densamma.
Alla de personer du nämner är inte inblandade. Det gäller egentligen bara familjen och några chefer inom polisen. Vi begår ett stort misstag om vi inte inser att LW's värld som den ser ut i den här tråden, finns egentligen bara i den här tråden. Jag försökte i början fråga vilka skribenter som verkligen själva kände de inblandade. Vilka som dagligen såg dem och hade känt dem sedan länge osv.
Det har hittills endast kommet ett litet fåtal, mycket svävande svar. Nästan allt kommer från en bekant till en bekant. Det finns flera envisa själar som har försökt men fick också mycket vaga svar.

Minns ni HD's ofödde bror? Eller de som ingen har träffat som bodde i HD's hus före henne? Vad jag menar är att endast de som verkligen hade anledning att vara inblandade var det.
Hur vet ni att SD står vid skampålen? Hela hans och HD's beteende tyder väl på det motsatta. Det beteende som alla hade så svårt att förstå är ju faktiskt ett tecken på att allt har gått som planerat

Om polisen hade tvingat NFC att producera falska provsvar för att folk är irriterade på Flashback hade de verkligen varit ute på hal is. Jag upprepar .Polisen har endast gjort det som var nödvändigt.
Där ingår inte att tillfredsställa ett irriterat gäng krimnördar.
För vems skull skulle NW spela ledsen? För vår skull?

LW hade ett så allvarligt hot riktat mot sig så dessa åtgärder var nödvändiga och betydligt enklare än att försöka skydda henne och hennes familj på plats.

Det hotet har jag försökt framföra, men orkade inte proteststormen. Jag planerar dock att göra ett nytt försök snart. Grävandet runt det hotet har fått mig att revidera min första version en del. Det är inte militärt utan handlar om den organisation som har byggts upp i Örebro och organiserar samt finansierar terrorverksamhet och krigsinsatser. Så de inblandade är framförallt Säpo, Noa och STG. På sista tiden har även MSB varit engagerat.

Vad en konspirativt lagd figur ofta inte kan hantera (eller inte vill att andra ska hantera) är att en dom är den framförhandlade punkt som livsvärlden och människorna måste vara eniga om och rätta sig efter. För att komma dithän använder man en del hjälpmedel. En anledning till det är att det sällan lönar sig att döma ”mot naturen”, för den förhandlar inte på samma nivå eller med samma medel som andra involverade.

Det finns inte mycket spelrum åt de flesta håll i en sådan ekvation, och på sätt och vis är väl syftet i domstol just att minimera detta spelrum. Syftet är inte att göra verkligheten spännande eller tråkig utan förutsägbar och hanterlig. Och levbar och kommunicerbar. Och en hel del till. Man tramsar inte på de punkterna. Det är just vad man vill undvika.

Dålig ”karma” hinner upp alla till slut.
Citera
2018-08-22, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Om det visar sig att han inte längre ses som skäligen misstänkt kan han förvisso få ersättning för den tid han suttit häktad men det lär isf inte bli några fantasisummor utan ungefär motsvarande förlorad inkomst för den vecka han satt häktad. Det blir han knappast rik av...

Fast förutom det så lär han ju också isf få ekonomisk kompensation för den sveda och värk, det lidande, som det då felaktiga mördarutpekandet har inneburit för honom.
Vilket lär bli lite mer pengar, jämf med en veckas förlorad inkomst.
Dock inga fantasisummor.
Om det nu skulle bli på det viset. Bara rent hypokondriskt.
Citera
2018-08-22, 14:00
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Fast förutom det så lär han ju också isf få ekonomisk kompensation för den sveda och värk, det lidande, som det då felaktiga mördarutpekandet har inneburit för honom.
Vilket lär bli lite mer pengar, jämf med en veckas förlorad inkomst.
Dock inga fantasisummor.
Om det nu skulle bli på det viset. Bara rent hypokondriskt.
Det är inte alls säkert om jag tolkar informationen på JK:s hemsida rätt
Citera
2018-08-22, 14:08
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det (fetade) är exakt det jag tror.

Men det vi nu diskuterar är att rubriceringen människorov inte kan (borde) vara kontraindicerat med att leta efter död/skadad person i närheten av den bostad där offret senast vistats. Jag tror att misstag har begåtts. Misstaget är INTE rubriceringen människorov.

Tror inte att det var ett litet tips från UW bara som satte fokus på SD, utan det finns stöd i det digitala.
Som säkert kan backas upp att fler indikationer/bevis.

Därav
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
UW var på plats på morgonen när första polispatrullen anländer till LW bostad och gör då en anmälan om att LW var försvunnen. När man sen går igenom digitala enheter så väljer man att rubricera det som människorov. Vilket ger polisen mera befogenheter att driva utredningen framåt.

Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Att man väljer att kalla det för människorov är för att få befogenheter att ex göra husrannsakan vilket inte tillåter under ett vanligt försvinnande. Så polisen uppgradera brottet till människorov dels av misstanken att hon inte hållet sig undan frivilligt och efter konversation som utredarna snart får kännedom om.

Du har rätt i att man senare fann digital information som förstärkte dom som jag utgår från inledande uppgifterna från UW.
Rubriceringen människorov ger polisen befogenheter att genom inre spaning genomföra husrannsakan vilket i fallet Wesström ovedersägligt gjorde att insatsen inte koncentrerades till närområdet om man nu inte självrådigt kallar inne hos SD hans ev, sommarstuga liksom hans bil som närområde.

Du dristar dig väl ändå inte påstå att insatsen inbegrep närområdet (utomhus)och att polisen med hundar ändå var så klantiga att dom inte hittade kroppen som låg ca, 100 m bort?

För att utrycka sig mer frankt så rotade utredarna i SDs garderober och bilen alltmedan kroppen under flera dagar förruttnades alldeles intill.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-08-22 kl. 14:37.
Citera
2018-08-22, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Det är inte alls säkert om jag tolkar informationen på JK:s hemsida rätt

Ja du har nog rätt där att det inte alls är så säkert att han skulle få ersättning för själva 'utpekandet' och det lidande som det fört med sig, jag förhastade nog mig lite därvidlag.
JK verkar ju primärt behandla de som suttit felaktigt inlåsta, avs ersättning osv.

Men han skulle ju alltid till JK kunna komma in med en begäran om skadestånd i vilken han då själv får motivera belopp utifrån 'skada'.
Och med tanke på hur utredningen hittills verkar ha skötts så finns det kanske då en möjlighet till ersättning, :
"Det är bra att veta att det i de flesta fall fordras att myndigheten eller domstolen har gjort sig skyldig till ”fel eller försummelse vid myndighetsutövning” för att skadestånd ska kunna bli aktuellt. "
(JK:s hemsida)
Citera
2018-08-22, 14:40
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ja du har nog rätt där att det inte alls är så säkert att han skulle få ersättning för själva 'utpekandet' och det lidande som det fört med sig, jag förhastade nog mig lite därvidlag.
JK verkar ju primärt behandla de som suttit felaktigt inlåsta, avs ersättning osv.

Men han skulle ju alltid till JK kunna komma in med en begäran om skadestånd i vilken han då själv får motivera belopp utifrån 'skada'.
Och med tanke på hur utredningen hittills verkar ha skötts så finns det kanske då en möjlighet till ersättning, :
"Det är bra att veta att det i de flesta fall fordras att myndigheten eller domstolen har gjort sig skyldig till ”fel eller försummelse vid myndighetsutövning” för att skadestånd ska kunna bli aktuellt. "

Vem har blivit felaktigt utpekad och uthängd ?
Man får kanske tänka på vem man hänger med förresten
Citera
2018-08-22, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Vem har blivit felaktigt utpekad och uthängd ?
Man får kanske tänka på vem man hänger med förresten

Vet ej.
Har bara skrivit om vad som kanske skulle kunna ske om den som nu är skäligen misstänkt skulle bli friad från misstankarna, eftersom frågan nyligen togs upp och diskuterades.
Citera
2018-08-22, 16:36
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:

Nu verkar han ju inte lida så mycket.
Tvärtom så verkar han njuta av uppmärksamheten,
likt en äkta narcissist.

Det är ju ingen som tvingar honom att posta en massa
foton av sig själv och sina barn på sociala media.
Citera
2018-08-22, 17:18
Medlem
sommarljums avatar
Inget nytt, Åsa Hiding är tillbaka från semestern.
De väntar ff på svar från NFC.
SD ff huvudmisstänkt.
Fortsatta förhör hålls och polisen hoppas att kunna lösa mordet.

https://www.na.se/artikel/blaljus/hjarstamordet-fortsatter-gacka-polisen-var-absoluta-forhoppning-att-vi-ska-kunna-losa-det-har?referr er=app
Senast redigerad av sommarljum 2018-08-22 kl. 17:19. Anledning: Länk fungerade ej
Citera
2018-08-22, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
SD ff huvudmisstänkt.

https://www.na.se/artikel/blaljus/hjarstamordet-fortsatter-gacka-polisen-var-absoluta-forhoppning-att-vi-ska-kunna-losa-det-har?referr er=app
Är det en gammal artikel? Länken funkar inte.
Citera
2018-08-22, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
SD ff huvudmisstänkt.

Ja, precis som de flesta här i tråden hoppas på att Polisen skall kunna lösa mordet.

Mordet, förresten?
Det finns ju en postare här som envist hävdar att LW inte alls är mördad, utan att hon lever.
Lever på annan ort och med helt ny identitet dessutom, eftersom LW är en bricka i ett jättelikt hemligt spel där Polisen, Säpo, NOA och till och med MSB agerar under ytan..

Ändå har moderatorerna kvar trådrubriken där LW påstås ha hittats mördad.

OffT: Ja, ja. Och så finns det folk som hävdar att tjack egentligen är ofarligt. I min bok står det att tjack kan störa verklighetsuppfattningen och hos en del skapa märkliga fantasivärldar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in