2018-08-21, 23:55
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Jag hade gärna bollat tankar med dig men det kommer aldrig mer att ske.

Nej sanningen är att jag inte orkar bli påhoppad av dig så fort man avviker från det som du anser vara rätt/sanning i fallet Helena. Du jobbar likt den vidrigaste sortens diktatur där åsikter som inte passar in ska motarbetas och tystas. Ditt beteende är ocivilicerat och du borde skämmas men någon skam i kroppen har knappast en översittare som du.

Som om jag kunde bry mig mindre …

(Jag är "ledsen", men "mannen med pilotglasögon" är insyltad, sannolikt minst ytterligare en. Jag utesluter inte BW - jag har till och med lyft fram honom flera gånger. Vad är det som tar så illa att jag vågar stå på mig angående "mannen med pilotglasögon"? Jag har hört ryktas att han snart kan komma att plockas in igen. Låter som en utmärkt idé.)
Citera
2018-08-22, 00:00
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Nu påstår jag inte att jag tror att BW var inblandad i Helenas försvinnande, men den som var det tror jag anstränger sig till det yttersta för att verka oskyldig inför offrets familj; hjälper till att leta, hjälper till med annat, uppträder som ett stöd osv.

Människor är ofta också benägna att inte vilja/kunna se att en nära vän kan ha gjort en själv något fruktansvärt. OM BW hade varit inblandad, så tror jag att syster U skulle ha svårt att ta in det. Är det någon lite längre ut, i bekantskapskretsen, skulle det nog vara svårt att förstå, men det skulle säkert i alla fall lättare kunna gå att ta in. Tror inte att det är självklart att ställa en nära vän mot väggen och "grilla honom", om man omöjligt/svårligen kan få in tanken att den nära vännen skulle vara inblandad. Bara mina tankar.

Ja du har rätt i allt du skriver här, bra och tänkvärt inlägg.
Citera
2018-08-22, 00:03
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Enligt Ratsit stavar "vår" BW med V (Vallberg)

Ja, jag såg det nu, men på Facebook stavar han Wallberg.
Citera
2018-08-22, 00:04
Medlem
Citat:
Han stavar egentligen efternamnet med V men eftersom han alltid har benämts som BW här i tråden så är det inte läge att ändra på initialerna, det skulle snarare skapa förvirring.

Men på hans Facebook är det BW. Profilbild med pilotglasögon. Facebookvän med UA.
Citera
2018-08-22, 00:13
Medlem
Ugglan.s avatar
Jag utesluter inte - vilket jag har skrivit flera gånger tidigare - att vi har att göra med en mix av Skövde-polisens teori och GW Perssons teori. Skövde-polisens "mannen med pilotglasögon" är inblandad (inte tu tal om det!), men det är inte osannolikt alls att GW Perssons gossar också är inblandade (eller två andra gossar). Att BW skulle kunna vara en av dem är heller inte osannolikt, och i så fall sannolikt i sällskap av SP. Inte att förglömma är PU, som in absurdum förnekar att veta vem BW är. "Mannen med pilotglasögon" har gått efter Helena redan från torget, de två andra (om dessa existerar) har tagit bilen och kommit ikapp "mannen med pilotglasögon" och Helena.

"Mannen med pilotglasögon" och Helena kan faktiskt ha gått utmed Marieforsleden från bron hela vägen upp tills de svänger ner höger mot Ekudden och hemmet, en sträcka på cirka 450 meter. I det här läget har de givetvis också gått Ekuddenvägen ner cirka 400 meter innan de kommer till skogsstigen (och tar vänster in på den), alltså sammanlagt kanske 950 till 1 000 meter, och den tiden som det tar att gå den exponerade sträckan är givetvis fullt tillräcklig för att "få sällskap" flera gånger om. Det är ju inte alls säkert att "mannen med pilotglasögon" och Helena vek av efter bron och till exempel sneddade bakom de röda villorna. I det här scenariot är det enkelt att få in två andra killar med en bil.

Men även om "mannen med pilotglasögon" och Helena sneddade bakom de röda villorna och kom ut på Ekudden-vägen, tror jag att de kom ut ganska långt österut på vägen, vilket betyder att de var tvungna att gå kanske 200 till 300 meter på Ekudden-vägen innan de tog av vänster in på skogsstigen. Även den här sträckan är tillräckligt lång för att de lätt skulle ha hunnit exponeras tillräckligt länge för någon med bil.
Senast redigerad av Ugglan. 2018-08-22 kl. 00:17.
Citera
2018-08-22, 00:20
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Ja, jag såg det nu, men på Facebook stavar han Wallberg.

Ja, det är inte alltid man stavar som Folkbokföringen.
Citera
2018-08-22, 00:29
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Som om jag kunde bry mig mindre … (Jag är "ledsen", men "mannen med pilotglasögon" är insyltad, sannolikt minst ytterligare en. Jag utesluter inte BW - jag har till och med lyft fram honom flera gånger. Vad är det som tar så illa att jag vågar stå på mig angående "mannen med pilotglasögon"? Jag har hört ryktas att han snart kan komma att plockas in igen. Låter som en utmärkt idé.)

Du bryr dig nog, annars hade du väl inte PM:at mig och föreslagit det du gjorde?

Jadå MMPG kan mycket väl vara insyltad, nu låter du som en gammal 78-varvare igen som har hakat upp sig.
Det är inget som tar illa för att du "vågar stå på dig angående mannen med pilotglasögon" vad är det för trams påhitt? däremot tar JAG illa vid mig när jag inte tillåts att tänka fritt kring "pilot" p.g.a. dina översittarfasoner.
Så bra det är väl alldeles utmärkt om han plockas in igen, ingen förutom "pilot" själv kan väl ha något emot det?
Citera
2018-08-22, 00:32
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelepelle
Men på hans Facebook är det BW. Profilbild med pilotglasögon. Facebookvän med UA.

Ok hans Facebook är givetvis korrekt och Ratsit fel. Det ska alltså vara BW och inget annat.
Citera
2018-08-22, 00:37
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Du bryr dig nog, annars hade du väl inte PM:at mig och föreslagit det du gjorde?

Jadå MMPG kan mycket väl vara insyltad, nu låter du som en gammal 78-varvare igen som har hakat upp sig.
Det är inget som tar illa för att du "vågar stå på dig angående mannen med pilotglasögon" vad är det för trams påhitt? däremot tar JAG illa vid mig när jag inte tillåts att tänka fritt kring "pilot" p.g.a. dina översittarfasoner.
Så bra det är väl alldeles utmärkt om han plockas in igen, ingen förutom "pilot" själv kan väl ha något emot det?

Du skulle ju inte bolla med mig ...

Helt riktigt, jag PM:ade dig men det var innan de senaste två veckornas mycket givande "diskussioner" om "mannen med pilotglasögon" tog sin början. Efter det har vi ju inte haft kontakt, inte!

Efter de här typ två veckorna kvittar det mig om du inte vill "bolla" med mig. Jag kan verkligen inte bry mig mindre.
Senast redigerad av Ugglan. 2018-08-22 kl. 00:43.
Citera
2018-08-22, 05:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Hur ser man att två ringar är prydligt lagda? Visst, om de ligger precis bredvid varandra på en sten så kanske det är arrangerat, men knappast annars...

Antingen det, eller staplade på varandra. Annars håller jag med dig, svårt skilja på prydligt och kaos.
Citera
2018-08-22, 06:22
Medlem
Donnabella6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Jag har inga svar på dina frågor men vill säga att jag gillar att BW äntligen blir kontrollerad här i tråden. Han verkar till att ha haft frikort och det är konstigt eftersom så mycket pekar på honom statistiskt.
*Var den sista kända som pratade med henne
*Överdrivet intresserad av att hitta GM
*Startade sök efter HA
*Startade fonden
*Nära vän med HA
*Flyttar från Mariestad ganska nära försvinnandet
*Sägs bli förändrad efter händelsen
*på söket pekar ut vart HA sprungit
*Hotade C att hon skulle akta sig om hon inte ville sluta som HA
*Erkände på fyllan
*Sa att HA aldrig skulle hittas
Allt enligt vad som framkommit i tråden.
Björn kanske inte är skyldig men nog finns det tillräckligt med omständigheter som föranleder misstankar och att man vill titta närmre på honom. Bara det faktumet att han är nära vän och bryr sig och ändå kan säga saker som att hon aldrig kommer hittas för att hon ligger bränd på soptippen. Vilken kompis säger så?

Plus spåra ur helt dagen på danskens rättegång,och en hel del annat....

Jag säger det igen,den mannens psykologiska aspekt ger mig en känsla....allt sammataget.

Detta är självklart min personliga åsikt,håller med Divadnil,han har kommit undan i tråden alledeles för lätt.
Citera
2018-08-22, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donnabella6
Plus spåra ur helt dagen på danskens rättegång,och en hel del annat....

Jag säger det igen,den mannens psykologiska aspekt ger mig en känsla....allt sammataget.

Detta är självklart min personliga åsikt,håller med Divadnil,han har kommit undan i tråden alledeles för lätt.
Hur växte den här gossen Björn upp?
Enligt Sveriges befolkning från 1980 så bodde Björn med sin pappa medan systern bodde med sin mamma. Föräldrarna gick alltså isär och delade inte bara bohaget utan även barnen mellan sig som om de vore ägodelar. Halva Björns familj togs ifrån honom. Inte för att det betyder att man per automatik blir förstörd som människa men nog sätter sånt sina spår. Håller med dig om att det hade varit intressant att ta del av en psykologisk profil på Björn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in