2018-08-22, 12:46
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Ny Novus med statistiskt säkerställd nedgång för SD:

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sverigedemokraterna-forlorar-stod

S: 25,1 (+0,9)
M: 19,3 (+1,2)
SD: 19,2 (-2,4)
C: 10,0 (+0,4)
V: 8,7 (-0,9)
MP: 6,2 (+1,0)
L: 5,3 (-0,6)
KD: 3,5 (+0,5)

Annat: 2,7 (-0,1)

S+V+MP 40,0 (+1,0)
M+L+C+KD 38,1 (+1,5)

Osäkra 6,9

Skönt att man kan lita på att man får vad man betalar för; SVT började ju tappa gnistan efter UGs uppgifter om 85% invandrare bland våldtäktsmännen. En rejäl sänkning av SD kom otroligt lägligt. Men jävlar vad det kommer svida i skinnet om bara några veckor.
2018-08-22, 12:51
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Skönt att man kan lita på att man får vad man betalar för; SVT började ju tappa gnistan efter UGs uppgifter om 85% invandrare bland våldtäktsmännen. En rejäl sänkning av SD kom otroligt lägligt. Men jävlar vad det kommer svida i skinnet om bara några veckor.

Gäsp. Alla OI visade en negativ trend för SD, Sentio hade värsta. Lägligt!
2018-08-22, 12:53
Medlem
Separatistens avatar
Mörkertalet är enormt, och ändå bättre än vissa andra OI.

Novus väljarbarometer är baserad på 1 785 intervjuer. Svarsfrekvensen i undersökningen är 49,8 och
totalt antal i urvalet 3 502.

Om någon ringde mig hade jag aldrig svarat SD för att skydda mig och min familj.
2018-08-22, 12:53
Medlem
Mätningarna följer väl samma mönster som Brexit och Trump.
Resultatet vet ju alla.
2018-08-22, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Lite när som helst från kl 14 till kl 21.
https://www.metro.se/s%C3%B6k?q=yougov

Torsdag och fredag kan det också det bli, men troligen får vi den idag.
Ordningen för YouGov:

I 999 fall av 1000 släpps den mellan onsdag em och torsdag morgon.

Till ordningen hör även att man varje månad börjar diskutera c:a 5-10 dagar innan det förväntade släpptillfället att något mystiskt har hänt som gjort att YouGov har uteblivit (!) eller skjutits fram (!!).

Exempel: Om förväntad tid för publicering är onsdag kväll 22/8, välj ut en tid och veckodag då absolut ingen rimligen bör tro att YouGov borde komma. Låt säga tisdag 13/8, helt fel på alla tänkbara sätt. Den tisdagen skriver man ett inlägg av typen ”Ingen YouGov idag???? Vad fan håller dom på med??? Krismöte??? Panikjustering???”
2018-08-22, 13:00
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isakat
Mätningarna följer väl samma mönster som Brexit och Trump.
Resultatet vet ju alla.

Hur OU har hanterat SD kommer ligga gammelmedia i fatet; föraktet och misstron kommer öka när folket efter valet insett att det blivit manipulerat. SD kommer bli spiken i kistan för dem.
2018-08-22, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Haha. Våldtäkts- och etnicitetsvecka på SVT för att gynna SD?

Nu blir det svårt att urskilja mellan bilbränders- vs våldtäktsveckaeffekterna! SAD!

Och oyto kommer att påstå att 'även SVT ligger till höger om SD vad det gäller etnicitet. JÅ tycker ju att etniska svenskar inte existerar!'
Att UG programmet tillåts sändas så här nära valet är nog ett tecken på att det som med råge kommit till ytan under den här mandatperioden även har förståtts av medieeliten, det mångkulturella projektet har havererat och det börjar även kännas för medelklassen. Den inövade immigrationsvänliga retoriken är i stort kvar men bakom den har en gnagande oro om vad det innebär för dem själva och deras barn slagit rot.
Som med US Vietnamkrig, så länge underklassen stod för kanonmaten var allt frid och fröjd, men när dessa inte räckte till och man även började rekrytera från medelklassens universitet och högskolor började missnöjet med kriget synas hos MSM.
Senast redigerad av nbsp 2018-08-22 kl. 13:03.
2018-08-22, 13:01
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Tror du missuppfatat läget lite. Ni så kallade sverjevänner pratar ju bara skit om Sverige och det är ingen förlust om ni drar. Siffrorna gläder mig mycket. Statistisk säkerhetsställd nedgång till yttermera visso. Nu får ni fortsätta att drömma vidare om 30 procent.
Sluta tramsstava Sverige som du gör, du gör dig bara löjlig. Och jag kan inte säga att kritisera sitt land är att "prata skit". Det bevisar tvärtom att man är orolig för utvecklingen, känner ansvar och vill ändra inriktningen. Det är tvärtom ett tecken på att man älskar sitt land. Att sitta med armarna i kors och bara låta det pågå och inte kritisera, är det ultimata tecknet på att man skiter i Sverige. Det förstår du väl ändå? Eller gör du dig bara löjlig även här?

Däremot så tror jag att SD är på väg ned i opinionen nu. Det visar flera mätningar och inriktingen brukar vara rätt, dock inte de exakta siffrorna. Och anledningen tror jag stavas "klimatförnekelse" primärt. Jag känner flera som absolut inte gillade det. De ser det som nästan ett större hot än massinvandringen mot Sverige. Själv är jag dock inte lika orolig, men det är ju en annan historia...
2018-08-22, 13:07
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Nedgången beror antagligen på partiets valaffisher utan budskap (tog de ut segern i förskott?). Folk förstår inte vad skillnaden mellan SD och S/M är. Många tror nog att S/M har anammat SDs politik, när SD i själva verket vill gå mycket längre. Åkesson måste belysa vad som särskiljer SD nu i slutspurten gav valrörelsen.

SD har budskap på sina affischer i Stockholm och andra kommuner jag varit i, i Stockholms län. Har de inte det där du bor? Får man fråga var det är?

Sedan finns det annan reklam på t.ex. bussarna som bara har SD2018 men det är inte affischer och beror på att de inte skall bli nekade för påhittade rasistiska budskap, vilket skedde i förra valet.
2018-08-22, 13:10
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZilverZodde
Hehe, du kan ju inte dubbla spreaden bara för vi är 5pe högre. Procentuellt lika spread innebär 2.5pe och inte 4...

Klart jag kan jag gjorde det ju just. Du kan bestämma det lika lite som du kan bestämma att alla skall rösta på MP. Men bli nu inte ledsen för att din förmåga att påverka dina medmänniskor är lika dålig på nätet som IRL. Det gäller de flesta av oss.
2018-08-22, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Tror du missuppfatat läget lite. Ni så kallade sverjevänner pratar ju bara skit om Sverige och det är ingen förlust om ni drar. Siffrorna gläder mig mycket. Statistisk säkerhetsställd nedgång till yttermera visso. Nu får ni fortsätta att drömma vidare om 30 procent.

Vi borde ha en särskild ta-till-lipen-lista inför valet, där både vän och ovän på förhand erkänner vad som skulle göra dem ärligt besvikna, när de vill ta till lipen med avseende på SD:s resultat.

Vid vilken SD-nivå skulle du känna dig "besegrad" - 25%?

Jag misstänker att t o m de mest hängivna spinndoktorerna för SD skulle tycka att allt under 20% är en genuin besvikelse?

(Sedan förstår jag inte vad Flashybear vill ha sagt med att utlandsfödda våldtäktsmän är ett inslag i debatten om svensk etnicitet. Är han förvirrad?)
2018-08-22, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Sluta tramsstava Sverige som du gör, du gör dig bara löjlig. Och jag kan inte säga att kritisera sitt land är att "prata skit". Det bevisar tvärtom att man är orolig för utvecklingen, känner ansvar och vill ändra inriktningen. Det är tvärtom ett tecken på att man älskar sitt land. Att sitta med armarna i kors och bara låta det pågå och inte kritisera, är det ultimata tecknet på att man skiter i Sverige. Det förstår du väl ändå? Eller gör du dig bara löjlig även här?

Däremot så tror jag att SD är på väg ned i opinionen nu. Det visar flera mätningar och inriktingen brukar vara rätt, dock inte de exakta siffrorna. Och anledningen tror jag stavas "klimatförnekelse" primärt. Jag känner flera som absolut inte gillade det. De ser det som nästan ett större hot än massinvandringen mot Sverige. Själv är jag dock inte lika orolig, men det är ju en annan historia...

Tror att SD måste bli tydligare med att deras klimatsatsningar ska göras där de blir mest kostnadseffektiva globalt sett.
Till skillnad då mot tex MP, som vill jaga livet ur Svensson, för att visa upp Sveriges duktighet på området.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in